3607 بازدید

ال- کارنتین چیست و چگونه لاغر میکند ؟ + نحوه مصرف

ال-کارنتین
5/10 - (1 امتیاز)
چند کیلو اضافه وزن کافى است تا نام ال کارنیتین (carnitin-L ) را به عنوان یک چربى سوز مؤثر از مربى باشگاه و دوست و آشنا شنیده و شاید حتى مشترى اش هم شده باشید .

ال کارنیتین یا کارنتین یک ترکیب شبه ویتامینی است که عملکرد آن در متابولیسم چربی ها شناخته شده است. منابع ال کارنیتین گوشت و لبنیات میباشد به طوری که در ۱۰۰گرم گوشت گوسفندی ۲۱۰میلی گرم ال کارنیتین وجود دارد.

در بدن انسان روزانه ۲۰گرم ال کارنیتین از کبد و کلیه تولید میشود که حدود ۹۰درصد آن در عضلات قرار دارد. نحوه عملکرد ال کارنیتین به این نحو است که انتقال اسیدهای چرب بلند زنجیر را به غشای میتوکندریایی تسهیل میکند. اما این باور که اینکه ال کارنیتین نقش چربی سوزی دارد اشتباهاست! زیرا این فرایند انتقال اسید چرب به میتوکندری محدود به اکسیداسیون چربی ها میباشد و نقش چربی سوزی آن صرفا تبلیغات شرکتهای تولید مکمل است.

ال کارنیتین گشاده کننده عروق در بافتهای محیطی است. به طوری که در تحقیقات انجام شده با مصرف آن احتمال افزایش جریان خون و ازاد سازی اکسیژن وجود دارد و نیز باعث کاهش درد عضلانی پس از تمرین میشود. زیرا از تجمع لاکتات در عضله جلوگیری میکند و باعث بهبود عملکرد ورزشی میشود. مطالعات نشان داده که اثرات مفید این مکمل در بانوان بیشتر ظهور میکند.

 

اثرات ال کارنیتین شامل:

کاهش میزات تخلیه گلیگوژن عضلات

افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب عضلات

بهبود مقاومت عضلات در برابر خستگی

میزان مصرف روزانه الکارنیتین ۲ تا ۴گرم در روز میباشد که باید در روز تقسیم شود و همراه با وعده غذایی میل گردد.

برای بیشترین تاثیر نیم ساعت قبل از تمرین مصرف گردد.

این مکمل به صورت قرص. کپسول مایع و پودر در بازار موجود میباشد.

عوارض جانبی آن در دوزهای بالای ۳ تا ۴ گرم بوجود می آید که شامل: بوی بد ماهی در بدن وادرار، اسهال، سرگیجه، استفراغ.

لازم به ذکر است که افراد که اختلال تیرویید دارند و افرادی مشکلات کلیوی دارند و کسانی که داروهای درمان تیرویید و وارفارین مصرف میکنند منع مصرف دارند.

 

آمینو اسید های ضروری و غیر ضروری

خلاصه ▼
عنوان
ال- کارنتین چیست و چگونه لاغر میکند ؟ + نحوه مصرف
توصیف
چند کیلو اضافه وزن کافى است تا نام ال کارنیتین (carnitin-L ) را به عنوان یک چربى سوز مؤثر از مربى باشگاه و دوست و آشنا شنیده و شاید حتى مشترى اش هم شده باشید .
نویسنده
منبع انتشار
www.spartasport.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397