1246 بازدید

ماسک رزدچوبه : شفاف کننده پوست – مبازه با کک و مک و آکنه

Turmeric-Facial-Masks
امتیاز دهید

زردچوبه که برای هزاران سال با فواید بیشماری شناخته شده است همچنان به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته زردچوبه برای پوست هم فواید زیادی دارد.

چرا ماسک زردچوبه برای پوست مؤثر است؟

زردچوبه که ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی اصلی در کاری (زردچوبه‌ی هندی) است، می‌تواند به‌عنوان ماده‌ای برای درمان خانگی آکنه و نیز درمان اگزما و پسوریازیس به‌کار رود. زردچوبه همچنین در درمان پوست خشک، درمان چین و چروک دور چشم و برطرف کردن حلقه های سیاه دور چشم قابل استفاده است.

همچنین زردچوبه به‌دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان ها، التهاب پوست را کاهش می‌دهد و آسیب سلولی را کُند می‌سازد.

به‌علاوه می‌تواند به کاهش تجمع رنگ‌دانه‌ها کمک کند و از این طریق باعث یک‌نواخت و یک‌دستی پوست شود.

اما چه چیزی باعث می‌شود که زردچوبه، این‌قدر مؤثر باشد؟

ثابت شده است که زردچوبه به‌علت روغن فرّار و رنگ‌دانه‌ی زرد یا نارنجی‌اش که کورکومین نامیده می‌شود، خواص ضدالتهابی بسیاری دارد.

کورکومین، فیتونوترینتی با خواص ضدالتهابی است که طبق تحقیقات انجام‌شده، با بسیاری از داروهای موجود در بازار مقایسه‌کردنی است اما برخلاف آنها هیچ‌گونه سمّیتی ایجاد نمی‌کند.

ماسک زردچوبه برای لایه برداری پوست صورت فوق‌العاده است و فقط با استفاده از چند ماده‌ی تشکیل‌دهنده می‌توان آن را به‌آسانی در خانه آماده کرد.

با این حال باید توجه داشته باشید که بعضی از افراد پس از تماس زردچوبه با پوست‌شان دچار واکنش‌های آلرژیک می‌شوند.

بنابراین توصیه می‌شود که اول آن را روی ناحیه‌ی کوچکی از پوست‌تان امتحان کنید. ممکن است لازم باشد برای پاک کردن رنگ زرد ایجادشده روی پوست‌تان، از یک صابون ملایم و آب استفاده کنید.

 

Turmeric-Facial-Masks

 

رفع تیرگی پوست: زردچوبه + آب خیار + آبلیمو

اگر مایل هستید تیرگی پوست خود را برطرف کنید، مقدار کمی پودر زردچوبه را با آب‌ خیار و آب لیمو مخلوط کرده و این مخلوط را روی پوست خود بمالید.

پس از ۱۵ دقیقه پوستتان را با آب بشویید. اگر می‌خواهید از این روش نتیجه مطلوب را بگیرید، هر روز آن را تکرار کنید تا شاهد تغییرات چشمگیری باشید.

 

رفع تیرگی پوست: آرد نخود+شیر + آبلیمو +زردچوبه

مقداری آرد نخود را با کمی زردچوبه، مقداری شیر و مقداری آبلیمو مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا به ماده‌ای چسبناک تبدیل شود. بعد آن را روی پوست خود بمالید و منتظر شوید تا خشک شود. سپس آن را بشویید.

 

رفع کدری پوست: آرد نخود + زردچوبه+ روغن زیتون + شیر + آبلیمو

برای رفع کدری پوست یک قاشق مرباخوری آرد نخود، یک چهارم قاشق مرباخوری پودر زردچوبه، نصف قاشق مرباخوری روغن زیتون، نصف قاشق مرباخوری شیر و ۴ تا ۵ قطره آب لیمو را مخلوط کنید و روی صورت خود قرار دهید و پس از نیم ساعت با آب خنک بشویید.

 

 

ماسک نرم کننده: زردچوبه + خامه

مالیدن مخلوطی از زردچوبه و مقدار کمی خامه بر روی پوست این بافت را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند.

 

درمان آکنه : ماسک زردچوبه + نشاسته + شیر+ روغن زیتون یا نارگیل

برای تهیه ماسک، ۲قاشق غذاخوری نشاسته را به یک قاشق غذاخوری شیر طبیعی ولرم اضافه کنید.

سپس ۲قطره روغن زیتون یا نارگیل و کمی زردچوبه (اندازه نوک قاشق مرباخوری) به آن بیفزایید و لایه نازکی روی صورت بمالید و پس از ۲۰دقیقه بشویید.

 

Turmeric-Facial-Masks

 

درمان آکنه: زردچوبه + پودر صندل

همچنین میتوانید مقداری زردچوبه را با پودر چوب صندل مخلوط کرده و روی صورتتان بزنید. ۱۰ دقیقه آن را به حال خود رها کنید و سپس با آب سرد صورتتان را تمیز کنید. این ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید

 

علل ایجاد جوش و راه درمان سریع آن

 

خلاصه ▼
عنوان
ماسک رزدچوبه : شفاف کننده پوست - مبازه با کک و مک و آکنه
توصیف
زردچوبه که برای هزاران سال با فواید بیشماری شناخته شده است همچنان به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته زردچوبه برای پوست هم فواید زیادی دارد.
نویسنده
منبع انتشار
http://spartasport.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397