3760 بازدید

راهکار هایی در تمرینات بدنسازی برای پیشگیری از درد زانو در اسکات

اسکوات
3.2/10 - (3 امتیاز)
در بدنسازی و تناسب اندام ، تمرین اسکوات یا در اصطلاح باشگاهی اسکات یک حرکت چندمفصلی به شمار می آید. این تمرین بی نظیر بدنسازی عضلات چهار سر ران، عضلات پشت، عضلات سرینی (باسن)، عضلات میانی بدن بخصوص شکم و عضله همسترینگ پا را درگیر می کند.

تاریخچه اسکوات پا

در بدنسازی و تناسب اندام ، تمرین اسکوات یا در اصطلاح باشگاهی اسکات یک حرکت چندمفصلی به شمار می آید. این تمرین بی نظیر بدنسازی عضلات چهار سر ران، عضلات پشت، عضلات سرینی (باسن)، عضلات میانی بدن بخصوص شکم و عضله همسترینگ پا را درگیر می کند. اسکوات در کنار پرس سینه و ددلیفت از حرکت های پایه ای بدنسازی و وزنه برداری محسوب می شود.

رکورد جهانی اسکوات به نام جونس رنتن است که در هشتم اکتبر سال ۲۰۱۱ اسکواتی با وزن ۵۷۵ کیلوگرم انجام داد و رکورد دانی تامسن از آمریکا که ۵۷۳ کیلوگرم بود را شکست.
در بدنسازی، زمانی که بدن زیر فشار فلزهای فولادی سرد قرار می گیرد، اشتباهات کوچک می توانند نتایج جبران ناپذیری به همراه داشته باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا روش های انجام یک اسکوات ایمن و بدون مصدومیت را یاد بگیرید.

اگر فرم صحیح حرکت اسکوات را رعایت نکنید، در حین بلند کردن وزنه های سنگین ایجاد درد ناگهانی در زانوها اجتناب ناپذیر خواهد بود. اما این درد می تواند نشانه ای برای سندروم نامیزان بودن کاسه زانو باشد که برای ورزش بدنسازی خوب نیست.

 

این نکات به شما در اجرای این حرکت کمک میکند

در بدنسازی،‌ مخصوصا در حین حرکات ایستاده باید از کفش هایی استفاده کنید که حمایت خوبی از کف پا به عمل آورند – نه، نباید با پوشیدن کفش های مخصوص دویدن اسکوات انجام داد. از کفش هایی استفاده کنید که مخصوص وزنه برداران است، صاف بودن کف کفش یکی از ویژگی های کفش بدنسازان است، چراکه چسبندگی خوبی ایجاد می کند.

پاشنه پاها را به زمین بچسبانید:

در حین انجام این تمرین بدنسازی به پاشنه های خود اجازه جدا شدن از زمین ندهید – این کار باعث رانده شدن زانوها به سمت جلو شده و درد مزمنی در آنها ایجاد می کند. باز هم می گوییم، کفش هایی که کف آن ها صاف است به شما اجازه می دهد که بهتر بر پاشنه پاها تکیه کنید.

فرم صحیح و مخصوص بدن خود را در اسکوات پیدا کنید:

انجام اسکوات در جلوی یک جعبه یا نیمکت بدنسازی به شما اجازه می دهد که فرم صحیح تمرین را پیدا کنید. در جلوی یک جعبه به ارتفاع حدود ۱۵ اینچ حرکت اسکوات را انجام دهید، این ارتفاع بسته به زمانی که ران ها نسبت به زمین موازی می شوند می تواند متفاوت باشد. تا جایی بدن را پایین بیاورید که باسن به سطح جعبه برخورد کند. پاها را کمی بیشتر از عرض شانه ها باز کنید، و انگشتان پا را در زاویه ای بین ۱۵ تا ۳۰ درجه قرار دهید.

مفاصل خود را قوی کنید

در اخر، با استفاده از تمرینات بدنسازی متمرکز بر پایداری زانو ها و قوزک پا، این مفاصل را از زوایای مختلف و با وزن های سنگین تقویت کنید، مانند انواع تنوعات حرکت لانژ و هل دادن دستگاه پرالر.
اگر حین یا بعد از تمرینات بدنسازی و در زمان اسکوات احساس زانو درد داشتید، یک قرص اسپیرین ضد تورم، یا گذاشتن یخ بر روی زانو ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه را امتحان کنید

تمرینات پا 

خلاصه ▼
عنوان
راهکار هایی در تمرینات بدنسازی برای پیشگیری از درد زانو در اسکوات
توصیف
در بدنسازی و تناسب اندام ، تمرین اسکوات یا در اصطلاح باشگاهی اسکات یک حرکت چندمفصلی به شمار می آید. این تمرین بی نظیر بدنسازی عضلات چهار سر ران، عضلات پشت، عضلات سرینی (باسن)، عضلات میانی بدن بخصوص شکم و عضله همسترینگ پا را درگیر می کند. اسکوات در کنار پرس سینه و ددلیفت از حرکت های پایه ای بدنسازی و وزنه برداری محسوب می شود.
نویسنده
منبع انتشار
http://spartasport.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397