1799 بازدید

چربی سوزی را با مصرف این گیاهان دو برابر کنید

چربی سوزی گیاهی
امتیاز دهید

گیاهانی که در این مقاله به شما معرفی میشوند ، باعث افزایش متابولیسم و بدن و در نتیجه افزایش چربی سوزی خواهند بو. برای آشنا با این گیاهان چربی سوز و نحوه مصرف آنها با اسپارتا اسپرت همراه باشید

دارچین

دارچین ادویه ای است که قند خون را در حالت تعادل نگه می دارد، از هوس کردن غذا جلوگیری می کند و احساس سیری به مدت طولانی می دهد. بهتر است دارچین را به پنیر، ماست و چای بیفزایید. بعلاوه دارچین ادویه ای مناسب برای تهیه گوشت است.

زیره سبز

افزودن یک قاشق چایخوری زیره سبز به یکی از وعده های غذایی در روز باعث سه برابر شدن چربی سوزی می شود. خبر خوبی است زیرا زیره در کل دنیا وجود دارد و می توان آن را به هر غذایی افزود

 

 

زنجبیل

زنجبیل نیز مانند دارچین به کنترل قند خون کمک می کند و از افزایش ناگهانی گلوکز بعد از مصرف غذاهای حاوی قند یا کربوهیدرات جلوگیری می کند.

همچنین زنجبیل خاصیت چربی سوزی دارد و با افزایش گرمای بدن به افزایش سوخت و ساز کمک می کند. می توانید زنجبیل را به ماهی، سالاد میوه یا چای بیفزایید.

 

چربی سوزی گیاهی

 

آب لیموترش

حتماً می دانید که آب برای سم زدایی از بدن بسیار مفید است. اگر به این آب، آب لیموترش نیز اضافه کنید می توانید از سم زدایی کبد مطمئن باشید و سوخت و ساز چربی ها در بدن را تحریک کنید. این چربی ها از ناحیه شکم و پهلوها آب خواهند شد. مصرف آب ولرم با کمی آب لیموترش باعث افزایش تولید آنزیم های گوارشی می شود که چربی ها را می سوزانند و باعث بهبود عملکرد کبد می شوند.

آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی به داشتن پوستی سالم کمک می کنند چون باعث از بین بردن باکتری های عامل آکنه ها می شوند. علاوه بر این، مصرف این نوشیدنی باعث کاهش یبوست و تمیزی روده ها می شود.

 

چربی سوزی گیاهی

 

چای سفید

همیشه برای کاهش وزن و لاغری صحبت از خواص چای سبز به میان می آید. اما نباید از خواص فوق العاده چای سفید غافل شوید. این چای یک چربی سوز (بخصوص چربی های شکمی) مؤثری است.

چای سفید نوشیدنی خوش طعمی با خواص فوق العاده ای از جمله کاهش کلسترول است.

شما می توانید روزانه تا سه فنجان از این چای مصرف کنید. می توانید چایتان را با اندکی عسل شیرین و خوش طعم کنید.

اگر به این چای دسترسی ندارید از انواع دیگر مانند چای قرمز، آبی و سبز استفاده کنید.

یادتان باشد دمنوش ها گیاه دم اسبی، قاصدک، گزنه و غیره نیز نوشیدنی های مفیدی برای چربی سوزی محسوب می شوند.

تمام این نوشیدنی ها خواص دیورتیک دارد و به بدن برای دفع مایعات اضافه و همچنین چربی ها کمک می کنند.

 

چربی سوزی گیاهی

 

سرکه سیب

مصرف سرکه سیب می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش وزن داشته باشد.

نوشیدن مخلوطی از یک لیوان آب و ۲ قاشق غذا خوری سرکه سیب را یکی از بهترین شیوه ها برای افزایش سوخت و ساز کالری ها می دانند. به جای مصرف سس هنگام خوردن سالاد از سرکه انگور یا سرکه سیب استفاده کنند و در شرایطی که می خواهند از آبلیمو، آبغوره یا گرد لیمو برای طعم دار کردن غذای شان استفاده کنند سرکه به دست آمده از سیب یا انگور مصرف کنند.

 

چربی سوزی گیاهی

 

گزنه و بابا آدم

اگر در گروه افرادی هستید که با رعایت رژیم غذایی ممکن است تغییراتی در خلق و خوی شما احساس شود به گونه ای که بی حوصله و بداخلاق شوید توصیه می کنیم از دمنوش گزنه یا چای گیاهی باباآدم برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنید.

درمانگران شیوه های طبیعی درمان معتقدند افرادی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنند باید در کنار رعایت دستورهای متخصص شان از انواع چای های گیاهی مانند چای گزنه یا چای باباآدم استفاده کنند تا به این ترتیب علاوه بر استفاده از خواص چربی سوزی آنها از خواص آرامش بخشی و تسکین دهندگی آنها نیز بهره مند شوند.

نوشیدن این چای ها ۲ تا ۳ فنجان در طول روز می تواند تاثیر موثر و مفیدی در کاهش وزن و برطرف کردن بدخلقی داشته باشد.

 

 

کرفس و کلم بروکلی

کرفس کم کالری است و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد

کلم بروکلی با چربی ها مقابله می کند و حاوی موادی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن در برابر بیماری ها محافظت می کند.

سیر تقویت کننده های قوی سیستم ایمنی بدن می باشد و موجب کارکرد بهتر متابولیسم بدن می شود در نتیجه چربی ها در بدن سریع تر سوزانده می شوند.

کدو با اینکه بسیار کم کالری است دارای مقادیر قابل توجهی از املاح معدنی است و بنابراین در رژیم لاغری بسیار مفید است.

 

زرد چوبه

 

این ادویه زرد رنگ به چربی سوزی در بدن کمک می کند. مطالعه ای که در سال ۲۰۰۹ بر روی موش ها انجام شد نشان داد موش هایی که ماده زرد رنگ زردچوبه را در رژیم غذایی دارند نسبت به موش هایی که این ماده را در رژیم ندارند بیشتر چربی می سوزانند.

زردچوبه گرمای بدن را افزایش می دهد بنابراین سوخت و ساز بدن نیز زیاد می شود. بعلاوه زردچوبه خواص دیگری نیز دارد به عنوان مثال از آلزایمر جلوگیری کرده و هورمون ها را در طول ماه در حد مناسب نگه می دارد. می توانید زردچوبه را به سوپ یا کباب بیفزایید یا بر روی سبزیجات سرخ شده بریزید.

 

 

 

خواص زردچوبه برای پوست و مو

 

خلاصه ▼
عنوان
چربی سوزی را با مصرف این گیاهان دو برابر کنید
توصیف
گیاهانی که در این مقاله به شما معرفی میشوند ، باعث افزایش متابولیسم و بدن و در نتیجه افزایش چربی سوزی خواهند بو. برای آشنا با این گیاهان چربی سوز
نویسنده
منبع انتشار
http://spartasport.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397