logo
کمک میخوای؟تلفن پشتیبانی :----
ارسال رایگان با خریدهای بالای 300 هزار تومان جزئیات
تبلیغات

۱۲ خوراکی مفید برای لاغری

تیر ۲۱ام, ۱۳۹۶
امروزه بسیاری از مردم جهان از چاقی و عوارض آن رنج می‌برند لاغر شدن بهجهت یافتن اندام متناسب و پیشگیری از بیماری‌هایی که با چاقی در ارتباط مستقیم هستند مطلوب عده بسیاری شده است.

خوراکی مفید برای لاغریخوردن به عنوان یکی از لذتهای زندگی معضل چاقی را برای بسیاری از افراد به همراه آورده است. واقعیت آن است که برای لاغر شدن لازم نیست که کاملا و به طور جدی دست از غذا خوردن کشید. در واقع باید فقط از پرخوری دوری کرد و از خواص خوراکی‌ها در بالابردن سوخت و ساز بدن سود جست. کلید لذت بردن از خوراکی‌ها در شناختن آنان و شناختن نیاز بدن و متابولیسم بدن خویش است. شما می توانید با مصرف متعادل خوراکی‌های مناسب، متابولیسم بدن خود را بالا برده و منجر به سوزاندن کالری شوید. آنچه در مصرف خوراکی‌ها بسیار مهم است آن است که تعادل میان مصرف و سوزاندن کالری بدن حفظ شود. مصرف کالری به اندازه و ورزش متعادل و منظم موجب رسیدن به وزن دلخواه و نگهداری آن وزنمی‌گردد. در کنار توجه متعادل به مصرف کالری و سوزاندن آن استفاده از مواد غذایی چربی سوز مفید و اثربخش است. موادغذایی چربی سوز خوراکی‌هایی هستند که موجب کارکرد بهتر متابولیسم بدن می‌گردند مصرف مداوام آنان موجبسوخت و ساز بالا‌تر و بهتر بدن می‌شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که در واقع هیچ ماده غذایی وجود ندارد که خوردن آن موجب کاهش وزن شود اما جایگزین کردن غذاهای کم کالری و حاوی فیبر فراوان در رژیم غذایی به جایغذاهای پر کالری و پر چرب موجب کاهش کل میزان کالری دریافتی روزانهمی‌گردد.

۱. سوپ به عنوان پیش غذا و یا میان وعده

خوراکی مفید برای لاغریخوردن سوپ به عنوان پیش غذا، موجب کاهش اشتها می‌شود و احساسگرسنگی برطرف می‌شود. خوردن سوپ همچنین موجب کارکرد بهتر متابولیسمبدن می‌گردد.

۲. سالاد به عنوان پیش غذا

خوردن سالاد به عنوان پیش غذا موجب کنترل اشتها می‌شود. عادت به خوردنسالاد قبل از شروع به خوردن غذای اصلی موجب پر شدن شکم می‌شود و نیاز به خوردن غذای اصلی را کاهش می‌دهد همچنین مصرف سالاد میزان فیبردریافتی روزانه شخص را بالا می‌برد و موجب سوخت و ساز بهتر بدن می‌گردد.

۳. سبزیجات تازه

سبزیجات دارای کالری پایین می‌باشند، سیستم ایمنی بدن را قوی می‌سازند، حجیم و سیرکننده می‌باشند و مصرف زیاد آنان در مقایسه با سایر مواد غذایی بسیار کمتر موجب افزایش وزن می‌شود. سبزیجات حاوی فیبر فراوان هستند و کارایی دستگاه گوارش را بهتر می‌کنند. سبزیجات سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند.

۴. سیب و گلابی

سیب و گلابی سرشار از فیبر می‌باشند. این دو میوه کم کالری هستند و احساس گرسنگی را برطرف می کنند.

۵. گریپ فروت

خوراکی مفید برای لاغریگریپ فروت سرشار از ویتامین C است و سطح انسولین را در خون پایین می‌آورد وموجب کاهش فشار خون و کاهش قند خون می شود. موجب سوزانده شدنچربی در بدن می شود. اگر تحت درمان برای بیماری خاصی می‌باشید در مورد مصرف گریپ فروت با دکتر خود مشورت کنید زیرا مصرف این میوه با بعضی ازدارو‌ها تداخل دارد.

۶. کرفس

کرفس کم کالری است و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

۷. ماست کم چربی

کلسیم نقش موثری در رژیم لاغری دارد. ماست کم چربی دارای کلسیم فراوان است و بر اساس تحقیقات دریافت روزانه ۶۰۰ میلی گرم کلسیم بیش از نیاز روزانهشخص به کلسیم است و موجب کاهش سطح کلسترول بدن می‌گردد. مصرف ۲۰۰ گرم ماست کم چربی کلسترول بد بدن را به میزان ۵ درصد کاهش می‌دهد. این خاصیت ماست به دلیل وجود باکتری لاکتوباسیلوس و اسیدوفیلوس موجود در ماست است. بنابراین مصرف فرآورده‌های لبنی کم چرب در رژیم غذایی لاغریتوصیه می‌شود.

۸. کلم بروکلی
بروکلی سرشار از کلسیم و ویتامین C، ویتامین A و فیبر است. این سبزی باچربی‌ها مقابله می کند و حاوی موادی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت وبدن را در برابر بیماری‌ها محافظت می کند. بروکلی موجب سوخت و ساز بهتر بدنمی‌شود و در نتیجه بدن کالری بیشتری می سوزاند.

۹. سیر

سیر تقویت کننده‌ قوی سیستم ایمنی بدن می‌باشد و موجب کارکرد بهتر متابولیسم بدن می‌شود در نتیجه چربی‌ها در بدن سریع‌تر سوزانده می‌شوند.

۱۰. غلات کامل

غلات به همراه سبوس آنان بهترین

برچسب‌ها, , , , , , ,

به این مطلب امتیاز بدهید

(امتیاز دهی)
Loading...

این مطالب را بخوانید

درباره نویسنده

تیر ۲۱ام, ۱۳۹۶
تبلیغات
تبلیغات