logo
کمک میخوای؟تلفن پشتیبانی :----
ارسال رایگان با خریدهای بالای 300 هزار تومان جزئیات
تبلیغات

۴ دلیل که همه بدنسازان باید تمرینات Full Body انجام دهند

آذر ۴ام, ۱۳۹۶

قصد داریم شما را با عنوان Full Body (فول بادی) آشنا نماییم. در این نوع تمرینات شما تمام عضلات بدن را تمرین میدهید ، از جمله ، سینه ، شکم ، یازو ، پشت و سرشانه .با ما همراه باشید تا شما را با فواید این نوع تمرین آشنا نماییم.

تمرینات Full Body چیست ؟

 

reasons-you-should-be-doing-full-body-training

 

در اینپونه از تمرینات ، ورزشکار در طول یک جلسه تمرینی ، تمام بخش های بدن را تمرین میدهد،

این تمرینات برای هر بخش میتواند حداکثر دو حرکت باشد ،

برای مثال دوحرکت برای سینه یا دوحرکت برای پشت ، این حرکات میتوانند به صورت سوپر ست و یا جدا از هم انجام شده و یا با تکنیک هایی مانند German Volume یا tabata و… ترکیب شود.

همچنین در زمان تمرین بخش های اصلی بدن ، شما عضلات مکمل مانند ، شکم ، ساق و مچ را نیز تمرین میدهید .

 

دلیل شماره ۱ : چربی سوزی بیشتر

 

تحقیقات نشان داده ، که تمرینات Full Body باعث بالا بردن سوخت و ساز بدن شما شده ، و در زمان کوتاه تری ، چربی سوزی بیشتری خواهید داشت .

محققان نیوزلندی در طی مطالعاتی به این نتیجه رسیده اند.

که ورزشکارانی که در هفته ۳ جلسه تمرینی ، تمرینات فول بادی انجام میدهند ،

مقدار چربی بیشتری را نسبت به افرادی که از روش های دیگر تمرین استفاده کرده اند سوزانده اند .

این تمرینات باعث افزایش فعالیت ژن ها شده و همچنین ، مقدار متابولیسم شما را به طوری چشم گیری افزایش میدهد.

 

دلیل شماره ۲ : حجم عضلانی بیشتر

 

همراه با افزایش فعالیت ژن ها ، شما در سلول سنتز پروتئین بیشتری خواهید داشت ، در نتیجه با افزایش متابولیسم و دسترسی کافی به منابع پروتئینی .

شما عضله سازی بیشتری در تمرینات  Full Body خواهید داشت .

همیچنین در طی تحقیقات ، مشخص شد که تمرینات  فول بادی باعث افزایش سطح تستسترون ، و کاهش سطح کورتیزول در بدن میگردد.

هر چقدر که بدن شما دارای سطح بالاتری از تستسترون باشد و مقدار کورتیزول پایین بماند ، بدن شما آنابولیک تر خواهد بود و در شرایط رشد بهتری قرار خواهد گرفت .

 

reasons-you-should-be-doing-full-body-training

 

دلیل شماره ۳ : افزایش قدرت

 

در طی تحقیقات دانشمندان نیوزلندی ، این موضوع مورد مقایسه قرار گرفت ، که بین افرادی که در طول ماه از تمرینات  Full Body استفاده کرده و وزرشکارانی که از تمرینات عادی استفاده نموده اند ،

کدام دسته قدرت بیشتری کسب کرده اند .

پس از مطالعات مشخص شد ، افرادی که در طول ماه از تمرینات  فول بادی استفاده نموده اند قدرت بیشتری نسبت به گروه دیگر کسب نموده اند .

این افراد در زوهایی که تمرینات عادی انجام داده اند ، میزان میانگین وزنه آنها بیشتر از دسته دیگر بوده است

 

ویدیو آموزشی

 

 

دلیل شماره ۴ : سلامتی بدن

 

تمرینات  Full Body موجب اصلاح ضربان قلب و تنظیم کننده تنفس میگردد. با قوی تر شدن ،

ماهیچه های قلبی شما از سلامت بهتر برخوردار خواهید بود.

بنابراین تمرینات تمام بدن یا فول بادی

علاوه بر افزایش متابولیسم ، افزایش قدرت ، افزایش حجم عضلانی موجب بهبود سلامت جسمی شما میگردد.

 

توصیه های نادرست

 

مربیان باشگاه در حال حاضر این نوع تمرینات را فقط برای افراد مبتدی قرار میدهند ،

و دلیل آنها ، سبک بودن این نوع تمرینات و راحتی در اجرا است ،

جالب است بدانید که افراد مبتدی با کنار گذاشتن برنامه فول بادی از رشد کمتری برخوردار میشوند

با توجه به دلایل ارائه شده ، مشخص میشود که این تمرینات برای افراد حرفه ای تا آماتور قایل استفاده بوده و باعث شک عضلانی و رشد مجدد شما میگردد .

 

ویدیو بعدی

 

 

خلاصه
4 دلیل که همه بدنسازان باید تمرینات Full Body انجام دهند
عنوان
۴ دلیل که همه بدنسازان باید تمرینات Full Body انجام دهند
توصیف
قصد داریم شما را با عنوان Full Body (فول بادی ) آشنا نماییم. در این نوع تمرینات شما تمام عضلات بدن را تمرین میدهید ، از جمله ، سینه ، شکم ، یازو ، پشت و سرشانه .با ما همراه باشید تا شما را با فواید این نوع تمرین آشنا نماییم.
نویسنده
منبع انتشار
http://spartasport.ir
لوگو

این مطالب را بخوانید

درباره نویسنده

آذر ۴ام, ۱۳۹۶
تبلیغات
تبلیغات