1844 بازدید

تمرین در زمان سرماخوردگی خوب است یا بد؟

تمرین در زمان سرماخوردگی

حال خوبی ندارید و حس میکنید سرما خورده اید؟ حال باید به تمرین خود ادامه دهید یا بهتر است در منزل بمانید؟ برای دانستن جواب این سوال با ما همراه باشید.

امتیاز دهید

تمرین و چالش سرما خوردگی و آلرژی

شما برنامه جدیدی را شروع کرده اید و به طور جدی آن را دنبال میکردید و ناگهان سرما میخورید…

چیکار باید کرد؟ باید جلسه های تمرین و حضور در باشگاه را برای مدتی محدود کرد؟ اگر این کار را کنیم سخت نیست که دوباره بخواهیم بعد از چند هفته دوباره تمرینات را از ابتدا شروع کنیم؟

 

تمرین یا استراحت، مسئله این است

مهم ترین نکته این است، ۳ روز اول دوره سرما خوردگی به باشگاه نروید، بعد از این ۳ روز جواب این سوال بستگی به نوع بیماری شما دارد. اگر حس کردید اوضاع در حال وخیم تر شدن است، قطعا از حضور در باشگاه خودداری کنید، اما اگر دچار سرما خوردگی ساده شده اید و بعد از چند روز روبه بهبودی رفتید، ورزش میتواند به شما کمک کند، اگر دچار تب و لرز، بدن درد، سرفه و عطسه های ناگهای یا نشانه های بیماری های آنفولانزایی و ویروسی هستید، بهتر است که در خانه بمانید و استراحت کنید.

در زمان ورزش دمای داخلی بدن شما افزایش می یابد و در صورتی که شما دچار تب یا علائم دیگر بیماری های آنفولانزایی باشید، ورزش شرایط را وخیم تر میکند. در صورتی که درجه تب شما بیشتر از ۳۷٫۵ است است در خانه بمانید و تمرین کمکی به شما نخواهد کرد.

راه دیگری که بعد از ۳ روز اول بیماری میتوانید به وسیله آن متوجه شوید که امکان تمرین برای شما وجود دارد، “قاعده گردن” است.

در صورتی که علائم بیماری شما، فقط از گردن به بالا است، مانند: آب ریزش بینی و سردرد، تمرین کردن (باتوجه به شرایط بالا) به شما میتواند کمک کند. اما اگر نشانه های بیماری از گردن به پایین است، مانند: درد بدن، گرفتگی قفسه سینه، گلو درد،تب و … انجام تمرین وزرشی برای شما و افراد دیگر در باشگاه خطرناک خواهد بود.

 

با چه شدتی در زمان بیماری تمرین کنیم؟

این مورد دقیقا به شرایط شما در آن لحظه بستگی دارد، طبیعی است که شما در زمان سرماخوردگی بازدهی کمتری در تمرین داشته باشید، پس از وارد کردن فشار مضاعف به بدن خود خودداری کنید.

مهمترین نکته در زمان بیماری، تمرین هوشمندانه است، شما برای کمک به طول درمان خود، درحال تمرین هستید، پس باید به گونه ای تمرین کنید که بدن برای برگرداندن انرژی از دست رفته دچار چالش بیشتر نشود.

حرکاتی را انجام دهید که احساس میکنید اجرای آن حرکات برای شما راحت است و در ذهن خود میتوانید به راحتی خود را در حال اجرای آن حرکت تصور کنید.

اگه فکر میکنید حرکتی در این شرایط برای شما سخت است و یا انرژی شما را به یک باره خالی میکند، از انجام آن خودداری کنید، در زمان بیماری، طبق برنامه تمرین همیشگی خود تمرین نکنید و میزان فشار تمرین را به شدت کاهش دهید.

 

چه مدت از تمرین باید دور بمانیم؟

سرما خوردگی های ساده در بزرگسالان بین ۷ تا ۱۰ روز به طول می انجامد.

اما آنفولانزا و بیماری های ویروسی بین ۱۰ تا ۱۵ روز در بدن باقی خواهند ماند. بهترین زمان از سرگیری تمرینات بعد از دوره بیماری ۳ الی ۴ روز بعد از بین رفتن علائم بیماری است.

چه نکاتی را باید در زمان تمرین با سرما خوردگی رعایت کنیم؟

درست است که شما دوست دارید تمرین خود را در زمان بیماری ادامه دهید، اما باید مراقب باشید تا بیماریتان را به دیگران منتقل نکنید.

در زمان تمرین خود، ۲ حوله همراه داشته باشید، یکی برای قرار دادن روی دستگاه هایی که بر روی آنها تمرین خواهید کرد و دیگری برای پاک کردن عرق در حین تمرین.

در صورتی که آب ریزش بینی دارید، از دستمال کاغذی استفاده کنید، همچنین سعی کنید مسیر تنفسی خود را قبل از تمرین تمیز کرده تا تنفس برای شما راحت تر شود.

اگر دچار سرفه یا تک سرفه هستید، رفتار سالمی نخواهد بود که در باشگاه حضور داشته باشید. نگه داشتن سرفه در تمرین راه حل این مورد نیست.

شستن دست ها قبل از شروع تمرین با آب و صابون.

در صورتی که دچار عطسه هستید، استفاده از دستمال کاغذی راه حل نیست و شما باید از رفتن به باشگاه خودداری کنید.

در صورتی که حس میکنید بیماری شما در مرحله های ابتدایی است و احتمال وخیم تر شدن بیماری وجود دارد، به باشگاه نروید، با این کار اطرافیان خود را بیمار خواهید کرد.

عطسه و پراکنده شدن مواد درون بینی

 

 

در انتها امیدواریم که همگی سالم و سلامت باشید.

 

 

تاثیر خواب در بدنسازی

خلاصه ▼
عنوان
تمرین در زمان سرماخوردگی خوب است یا بد؟
توصیف
حال خوبی ندارید و حس میکنید سرما خورده اید؟ حال باید به تمرین خود ادامه دهید یا بهتر است در منزل بمانید؟ برای دانستن جواب این سوال با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397