2811 بازدید

آمینو اسید های ضروری در بدنسازی

آمینو اسید
5.5/10 - (2 امتیاز)
آیا می دانستید که:آمینو اسید به اندازه ویتامین ها یا مواد معدنی برای تغذیه مهم هستند،زیرا آنها واحدهای ساختمانی اصلی برای پروتئین ها هستند

ال-ایزولوسیون

درتنظیم میزان قند خون و انرژی بدن و همچنین تشکیل هموگلوبین حائز اهمیت است.این اسید آمینه تغییر شکل یافته(متابولیزه می شود)و به بافت عضلانی تبدیل می شود.فقدان آن تولید نشانه هایی شبیه هایپوگلیسمی یا کاهش قند خون می کند.

 

ال-لوسیون

یک اسید آمینه ضروری که در پروتئین های جانوری و گیاهی یافت می شود.برای کنترل قند خون بسیار مفید است.

 

ال-لیزین

برای ساختن پروتئین ها به خصوص در عضلات و استخوان ها و همچنین در رشد و تکامل کودکان حائز اهمیت است.به جذب کلسیم،به دست آوردن تمرکز ذهنی بیشتر و تخفیف اثرات سرماخوردگی و آنفولانزا و ویروس هرپس(تب خال و آفت دهانی)کمک می کند.به تولید هورمون ها،آنتی بادی ها،آنزیم ها و تشکیل کلاژن سازی جهت زیبایی و سفتی پوست و مفاصل کمک می کند.کمبود این اسید آمینه تولید:خستگی،تحریک پذیری،کم خونی و ریزش مو می کند.

 

ال-متیونین

بقایای سمی را در کبد از بین برده و در تشکیل بافت های کبدی و کلیوی مداخله می کند.این ماده برای درمان تب روماتیسمی و مسمومیت ناشی از بارداری بسیار اهمیت دارد.این اسید آمینه برای دستگاه گوارش،عضلات ضعیف،موهای شکننده کمک خوبی بوده و برای پوکی استخوان سودمند است.

 

ال-فنیل آلانین

کمک بزرگی به افسردگی،چاقی و از دست رفتن حافظه به شمار می آید.این اسید آمینه یک عنصر مهم در تولید کلاژن،یعنی پروتئین رشته ای اصلی در بدن به شمار می آید.این اسید آمینه به خاطر اثر خود بر روی دستگاه عصبی مرکزی،درد میگرن،قاعدگی و آرتریت را کاهش می دهند این اسید آمینه در زنان باردار و یا کسانی که فشار خون بالا دارند نباید زیاد مصرف شود.

 

ال-تریپتوفان

این اسید آمینه به کنترل وزن کمک کرده و هورمون های لازم برای تولید ویتامین B6 و نیاسین B3 را تقویت می کند.مغز این اسید آمینه را برای تولید هورمون سروتونین و ملاتونین مورد استفاده قرار می دهد که انتقال دهنده های عصبی لازم برای انتقال تکانه های عصبی از یک سلول به سلول دیگر هستند.فقدان این هورمون ها باعث ایجاد افسردگی،بی خوابی به خصوص در شب و سایر اختلالات ذهنی می کند.

 

ال-تره ئونین

این اسید آمینه در قلب،دستگاه عصبی مرکزی و عضلات یافت می شود.این اسید آمینه در تشکیل کلاژن و الاستین اهمیت زیادی داشته و برای کبد سودمند است و در عین حال پروتئین های بدن را در توازن نگه می دارد.

 

ال-والین

این اسید آمینه دارای یک اثر تحریک کننده است.این اسید آمینه متابولیسم عضلات را حفظ کرده و بافت ها را ترمیم می کند و توازن نیتروژن را حفظ می نماید.ال-والین باید به صورت ترکیبی با لوسیون و ایزو لوسیون مصرف شود.

 

معرفی کامل گلوتامین

خلاصه ▼
عنوان
آمینو اسید های ضروری در بدنسازی
توصیف
آیا می دانستید که:آمینو اسید به اندازه ویتامین ها یا مواد معدنی برای تغذیه مهم هستند،زیرا آنها واحدهای ساختمانی اصلی برای پروتئین ها هستند
نویسنده
منبع انتشار
www.spartasport.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397