2263 بازدید

نقش انسولین در بدن – کاربرد انسولین در بدنسازی

insulin
5/10 - (1 امتیاز)

نقش انسولین در بدنسازی به عنوان یکی از هورمون های طبیعی بدن در این مقاله بررسی می شود و تزریق این هورمون بسیار خطرآفرین بوده و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

توجه 

وبسایت اسپارتا اسپرت حامی ورزش بدون دوپینگ است و هیچگونه مسئولیتی در قبال مصرف استروئید توسط کاربران ندارد. اطلاعاتی که در اختیار شما قرار میگیرد ترجمه مقالات انگلیسی از وبسایت های مرجع تحقیقاتی است و هیچ مسئولیتی اسپارتا اسپرت درباره صحت این اطلاعات ندارد. تمامی مطالب مرتبط با استروئید ها فقط به منظور افزایش دانش در اختیار شما قرار میگیرد.

 

نقش انسولین در بدنسازی

نقش انسولین در بدنسازی آنابولیک بودن آ ن است.بدین معنا که بدون وجود این هورمون حیاتی، پروتئین قابلیت ورود به سلول های عضلانی را جهت رشد و بازسازی آنها نخواهد داشت.

انسولین ، هورمون قوی و موثری است که در بدن وجود داشته و مسئولیت تنظیم مقدار گلوکز موجود در خون را بر عهده دارد.

 

انسولین ، شمشیری دولبه

البته نقش انسولین در بدنسازی به مانند یک شمشیر دو لبه است! زیرا ترشح آن میتواند باعث افزایش ذخائر چربی در بدن گردد.وجود این ویژگی موجب می شود مدیریت انسولین در بدن از حساسیت خاصی برخوردار گردد بطوریکه ضمن بهره مندی از خاصیت آنابولیک آن، از انباشت چربی نیز جلوگیری کنیم.

 

افزایش انسولین در بدن با چه خطراتی همراه است

از جمله این خطرات احتمالی می توان به موارد زیر اشاره کرد : مرگ سریع ، اغما و پیشرفت احتمالی دیابت وابسته به قند.

این خطرات بین ورزشکاران سالمی که انسولین مصرف کرده اند ، مشاهده شده است.

بنابراین کاملا هوشیار باشید. انسولین به وسیله پانکراس (Pancreas) در بدن ترشح می شود.

 

insulin

 

نقشی که انسولین در بدن ایفاد کند این است که جذب ، مصرف و ذخیره سازی آمینواسیدها ، کربوهیدرات ها و اسیدهای چرب را کنترل می کند که این مسئله از طریق سلول های مختلف موجود در بدن صورت می گیرد.

فعالیت انسولین به دو بخش آنابولیک و آنتی کاتابولیک تقسیم می شود.

 

وظیفه انسولین در بدن

انسولین مسئول جا به جایی مواد مغذی از جریان خون به سطح سلول‌های عضلانی است.

با استفاده از انسولین خارجی بدنسازان قادر خواهند بود که مواد مغذی بیشتری را به عضلات تحویل بدهند تا برای رشد و ریکاوری مورد استفاده قرار بگیرند و نتیجه داشتن اثر عضله سازی فوق العاده است.

 

انسولین و افزایش توده چربی

یکی از ترس های که از مصرف انسولین وجود دارد، افزایش چربی در بدن است.

اما جدای از افزایش چربی یا اثر چربی سوزی انسولین، اینکه این موضوع رخ دهد به طور کلی بستگی به عوامل دیگری دارد.

 

کنترل سطح انسولین در بدن

بطور کلی مواد غذائی محتوی قندهای ساده نظیر شکر، دارای شاخص قندی بالا و غذاهای حاوی  قندهای کمپلکس (پیچیده) مثل سیب زمینی دارای شاخص قندی پائین هستند.

البته در این میان استثناءهائی هم وجود دارد.مثلا قند موجود در میوه (فروکتوز) از قندهای ساده به شمار می آید در حالیکه بیشتر میوه ها از شاخص قندی پائین برخوردارند.

یک دلیل این امر وجود مقدار زیاد فیبر در بیشتر میوه هاست که فرایند هضم و جذب این مواد غذائی را طولانی تر می کند.دلیل دیگر آن اینست که قند موجود در میوه فروکتوز می باشد که بطور مستقیم قابل استفاده در عضلات نیست و پس از مصرف و طی کردن فرایند هضم، بایستی توسط کبد به گلوکز تبدیل و جهت جذب در عضلات وارد جریان خون شود.

در بین میوه ها هندوانه، طالبی و خرما از شاخص قندی بالاتری نسبت به بقیه برخوردارند.از سوی دیگر نان سفید و برنج سفید با وجود اینکه محتوی کربوهیدرات های کمپلکس هستند اما از شاخص قندی نسبتا بالائی برخوردارند که به دلیل سرعت هضم و جذب آنهاست.

سعی کنید از مواد غذائی با شاخص قندی پائین به عنوان منبع اصلی تأمین کربوهیدرات خود استفاده کنید.

 

watermelon

 

در این صورت شما سطح انسولین خود را پائین نگه داشته و در عین حال در طول روز از انرژی لازم برخوردار هستید و دچار انباشت توده چربی نیز نخواهید شد.

یکی از بهترین زمان های مصرف کربوهیدرات های کمپلکس قبل از تمرین است.سال های سال ورزشکاران جهت تأمین انرژی، قبل از تمرین از قندهای ساده با شاخص گلیسمی بالا استفاده می کردند.

دلیل آنها دسترسی به یک منبع انرژی سریع الجذب بود.در واقع آنها به یک انرژی سریع دست میافتند اما به دلیل ترشح زیاد انسولین و بالا رفتن ناگهانی سطح آن در خون، به همان سرعت نیز انرژی بدست آمده را از دست می دادند و قبل از اتمام تمرین با ضعف و کاهش شدید عملکرد ورزشی مواجه می شدند.

به علاوه آنها با این کار روند چربی سوزی را در حین تمرین متوقف می کردند.مصرف ۲۰ الی ۴۰ گرم کربوهیدرات کمپلکس به همراه ۲۰ گرم پودر پروتئین، ۳۰ دقیقه قبل از تمرین بسیار مفید است.

تحقیقات اخیر حاکی از آن است که پائین نگه داشتن سطح انسولین خون تا ۵۰% به طول عمر حیوانات می افزاید.

گرچه مکانیسم دقیق این پدیده هنوز مشخص نیست اما دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که سیگنال هائی که از هورمون انسولین به سلول های بدن می رسد باعث کاهش طول عمر آنها می شود.این اثر انسولین در مورد انسان نیز صدق می کند.

با پائین نگه داشتن سطح انسولین سیگنال های وارده به سلول ها کاهش یافته و باعث طول عمر بیشتر آنها می شود.

 

حرف اخر

نقش انسولین در بدنسازی به عنوان یک هورمون آنابولیک قوی و همچنین مؤثر در انباشت توده چربی بسیار با اهمیت است.

زیرا افزایش حجم عضلات و کاهش بافت چربی از چالشی ترین اهداف در بدنسازی است.

 

ویدیو آموزشی

 

 

خلاصه ▼
عنوان
نقش انسولین در بدن - کاربرد انسولین در بدنسازی
توصیف
نقش انسولین در بدنسازی به عنوان یکی از هورمون های طبیعی بدن در این مقاله بررسی می شود و تزریق این هورمون بسیار خطرآفرین بوده و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
نویسنده
منبع انتشار
http://spartasport.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397