4530 بازدید

معرفی انواع کراتین ها – بهترین نوع کراتین کدام است؟

کراتین انواع آن و نحوه مصرف

در حالی که کراتین مونوهیدرات، بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته است و محبوب ترین مکمل کراتین است، ام قطعا تنها گزینه در بازار نیست.

8.5/10 - (15 امتیاز)

سه نوع کراتین محبوب

در حال حاضر سه نوع کراتین محبوب در بازار عرضه شده است. اولین و محبوب ترین نوع کراتین، مونوهیدرات است .

کراتین بعدی شامل کراتین هیدروکلراید است که از ترکیب کراتین با اسید هیدروکلریک به دست می آید .

دسته سوم کراتینی است که با باکتری های کربنات یا سایر مواد قلیایی بافر می شود؛ و کراتین نیترات، تولید میگردد.

در مورد کراتین مقالات زیادی منتشر شده است و تاثیر آن در سنتز پروتئین ، ریکاوری و افزایش عضله سازی مورد مطالعه قرار گرفته است .

این سه نوع کراتین به شما کمک میکنند تا اتصال دهنده های سلولی در ماهیچه مقدار بیشتری کراتین جذب کرده و موجب افزایش ذخیره کراتین در سلول شوند.

 

 

بهترین نوع کراتین

نیک کوکر، فیزیولوژیست و پژوهشگر ورزش، تحقیقاتی را درباره این سه مکمل، مقاله “کدام فرم کراتین برای شما مناسب است”  را منتشر کرده است.

او می نویسد: ” هرچند که اشکال جدیدی از کراتین وجود دارد، اما باز هم کراتین مونوهیدرات به نظر می رسد که برنده شود.” “انحلال پذیری بالا و بهبود قابلیت زیستی مونو هیدرات [میکرونیزاسیون] باعث می شود که این نوع کراتین در عضلات اسکلتی بسیار کارآمد باشد .”

این بدان معنا نیست که دیگر اشکال کراتین کاملا بی اثر هستند، در حال حاضر تحقیقات نشان میدهد که ارزان ترین و بهترین نوع کراتین برای مصرف در دوره های ورزشی کراتین منوهیدارت می باشد .

 

دوز مصرف کراتین و دوره بارگیری

در صورت مصرف بیش از حد کراتین در دوز های بالا ، دچار التهاب و نفخ معده خواهید شد . بسیاری از عوارض جانبی که در دوره بارگیری ایجاد میشود به دلیل مصرف بالای این مکمل ، بعد از چند روز ناپدید خواهد شد و این عوارض ماندگار نخواهد بود.  دوز پیشنهادی برای دوره بارگیری کراتین ۳ وعده در روز و به مقدار ۳ گرم به مدت ۵ روز و برای نگه داری دوره ۳-۵ گرم روزانه.

 

چگونه از عوارض جانبی به دور باشیم

در مقاله ای از دکتر Krissy Kendall ، اشاره شده است ، اگر نمیخواهید در دوره بارگیری دچار التهاب معده و افزایش بیش از حد آب زیر پوست شوید، بخش بارگیری را اجرا نکرده و از ابتدا فقط یک وعده در روز و با دوز ۵ گرم کراتین را مصرف کنید . با این روش شما در طی ۴ هفته مقدار کمتری آب زیر پوست در دوره کراتین خود خواهید داشت و از طرفی دچار التهاب معده نخواهید شد .

 

 

انواع کربوهیدرات ها | کربوهیدرات مورد نیاز برای ورزشکاران

خلاصه ▼
عنوان
معرفی انواع کراتین ها - بهترین کراتین کدام نوع است
توصیف
در حالی که کراتین مونوهیدرات، بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته است و محبوب ترین مکمل کراتین است، ام قطعا تنها گزینه در بازار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397