4416 بازدید

چای سبز برای چربی سوزی بهتر است یا قهوه سبز

مقایسه چای سبز با قهوه سبز

اگر سوال این بود که بین چای سبز و قهوه سبز کدام یک برای صبحانه بهتر است، پاسخ تفاوت چندانی نداشت، اما وقتی حرف از چربی سوزی شد فاکتور های زیادی باید بررسی شود.

9.9/10 - (100 امتیاز)

قهوه سبز یا چای سبز

هیچ قرص جادویی وجود ندارد که بتواند جایگزین برنامه غذایی مناسب شود. وقتی موضوع چربی سوزی پیش کشیده میشود، لیست بلند بالایی از مکمل های دارویی را میبینید که به شما قول افزایش متابولیسم و افزایش چربی سوزی را میدهند.

در این لیست بلند بالا دو نام خود نمایی میکنند، قهوه سبز و چای سبز. ممکن است این مواد غذایی در برنامه روزانه شما وجود داشته باشید. اما بهتر است این دو را از جنبه کیفیت چربی سوزی در مقابل هم قرار دهیم و بررسی کنیم.

 

وقت دم کردن چای رسیده

چندین دهه است که چای سبز به عنوان یک نوشیدنی مفید شناخته میشود. از تاثیر آن به عنوان آنتی اکسیدان گرفته تا مفید بودن بر روی دستگاه گردش خون و قلب.

دو جزء مهم در عصاره چای سبز ( GTE ) که مسئول کمک به سلامت بدن هستند. کاچین ها که دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند و کافئین که افزایش دهنده ترموژنیک است و موجبه افزایش متابولیسم چربی میشود.

با مقایسه دارونما و کافئین به تنهایی ، نشان داده شده است که GTE باعث افزایش قابل توجهی در مصرف انرژی در طی ۲۴ ساعت می شود. که این مصرف کالری در زمان تمرین و حتی زمان های استراحت ادامه خواهد داشت و منجر به تغییرات مطلوب در ترکیب بدنی شما می شود.

چای سبز

مصرف مرتب چای سبز در بازه ۱۲ هفته ای موجب کاهش ورزن به میزان ۱ الی ۱٫۵ کیلوگرم خواهد شد. چای سبز نمیتواند به تنهایی همه این کار ها را انجام دهید. طی تحقیقات، پیشنهاد شده است که علاوه بر استفاده روزانه از چای سبز به صورت مستمر تمرینات ورزشی هم داشته باشید تا میزان چربی سوزی در بازه ۱۲ هفته ای به ۳ الی ۴ کیلوگرم برسد. این تحقیقات نتیجه بررسی خود را بر اساس رعایت برنامه غذایی و تمرینی اعلام کرده است.

در نتیجه شما با رعایت رژیم غذایی خود، علاوه بر کاهش وزنی که خواهید داشت میتوانید با مصرف چای سبز این میزان کاهش وزن را افزایش دهید.

 

قهوه سبز

عصاره قهوه سبز ( GCE )، ترکیبات فعال اصلی آن ترکیباتی هستند که به اسید کلروژنیک معروف هستند و تصور می شود که این ماده در کاهش وزن نقش دارد.

در حالی که کاملاً مشخص نیست که کلروژنیک اسید چگونه کار می کند، اما تحقیقات نشان داده است که با افزایش فعالیت PPAR-alpha، ژن دخیل در انتقال اسیدهای چرب و اکسیداسیون و کاهش ایجاد سلولهای جدید چربی از طریق اثرات آنتی اکسیدانی خود می تواند باعث کاهش چربی شود.

قهوه سبز

تا به امروز ، تنها یک مطالعه وجود داشته است که اثر مثبت GCE بر کاهش وزن در انسان نشان دهد.در یک مطالعه در سال ۲۰۰۷ که در ژورنال تحقیقات بین المللی پزشکی چاپ شد، نشان داده شد که وقتی عصاره قهوه سبز و قهوه به برنامه روزانه افراد اضافه شد ، شرکت کنندگان در مدت زمان ۱۲ هفته تقریباً ۶ کیلوگرم وزن از دست دادند ، در حالی که رژیم غذایی داشتند و ورزش میکردند. دسته دیگری که در طی ۱۲ هفته فقط در طول روز قهوه مصرف میکردند فقط ۱٫۵ کیلوگرم وزن از دست داده بودند.

 

 

برنده مقایسه کدام یک است؟

شاید شوکه شوید. اما برنده مقایسه چای سبز و قهوه سبز در کاهش وزن و چربی سوزی، چای سبز خواهد بود. هرچند که مقدار چربی سوزی چای سبز در ۱۲ هفته با فاکتور های ورزش و برنامه غذایی ۳ الی ۴ کیلوگرم بود، اما تحقیقات بیشتری بر روی این ماده انجام شده است و خواص چربی سوزی آن در طی آزمایشهای مختلفی بر روی انسان به اثبات رسیده است.

برای مثال ، GTE (عصاره چای سبز) از ترکیبات کافئین بالاتری برخوردار است و هنگامی که صحبت از مواد تشکیل دهنده ای می شود که می توانند تأثیر بسزایی در حمایت از متابولیسم شما داشته باشند و به شما در سوزاندن چربی بیشتر کمک کند ، کافئین حرف اول را میزند.

ممکن است شما مکمل هایی را دیده باشید که ترکیب عصاره چای سبز و عصاره قهوه سبز را در خود دارند. اما تا به امروز تحقیقاتی انجام نشده است که نشان دهد مصرف همزمان این دو ماده باهم نسبت به مصرف جداگانه تاثیر بیشتری دارد.

 

چه نکاتی را در زمان مصرف چای سبز و قهوه سبز رعایت کنیم

تحقیقات نشان میدهد که مصرف این دو عصاره همراه با شکر یا شیر باعث کاهش تاثیرات آنها بر چربی سوزی میشود. همچنین تحقیقات نشان میدهد که مصرف این مواد همراه با پروتئین موجب خنثی سازی و عدم جذب میگردد به همین دلیل است که توصیه میشود از مخلوط کردن پودر کافئین و مکمل پروتئین خودداری کنید. برای بهره بردن از بیشترین میزان جذب و کارایی این عصاره ها بهتر است آنها را ۲ الی ۳ ساعت قبل یا بعد از وعده های غذایی مصرف کنید.

 

میزان مصرف چای سبز و قهوه سبز

در صورتی که بدن شما در مقابل کافئین مقاومت داشته باشد یا به اصطلاح به قهوه اعتیاد داشته باشید. احتمال تاثیر این عصاره ها کاهش خواهد یافت.

میزان موثر چای سبز در روز حدود ۶۰۰ میلی گرم است که برای دریافت این مقدار نیاز به مصرف ۶ تا ۸ تا فنجان عصاره چای سبز خواهید داشت. مکمل های میتوانند کار شما را کمی راحت تر کنند اما دقت کنید که در هر وعده مصرف دارو ۳۰ تا ۶۰ درصد ماده موثر EGCG دریافت کنید.

مکمل های قهوه سبز عموما حاوی وزن ۴۰-۵۰ درصد، اسید کلروژنیک هستند. برای به دست آوردن موثرترین دوز ۱۲۰-۳۰۰ میلی گرم اسید کلروژنیک ، باید به دنبال یک مکمل حاوی ۳۰۰-۷۵۰ میلی گرم عصاره قهوه سبز باشید.

 

 

 

جینسینگ

خلاصه ▼
عنوان
چای سبز برای چربی سوزی بهتر است یا قهوه سبز
توصیف
اگر سوال این بود که بین چای سبز و قهوه سبز کدام یک برای صبحانه بهتر است، پاسخ تفاوت چندانی نداشت، اما وقتی حرف از چربی سوزی شد فاکتور های زیادی باید بررسی شود.

یک نظر برای “چای سبز برای چربی سوزی بهتر است یا قهوه سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397