1158 بازدید

چای سفید | خواص – نحوه دم کردن – چای سفید برای لاغری

خواص-چای-سفید
5/10 - (1 امتیاز)

 

نوشیدن چای سفید برای سلامتی از بحث هایی است که تازگی ندارد و انواع مختلفی از چای ها وجود دارد که نوشیدن آن ها به طور یقین به این که فردی سالم تر باشید، کمک خواهد کرد.

چای سفید

چای سفید از جوانه‌ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می‌آید. برای جلوگیری از اکسایش ،این گلبرگهای تازه را در نور طبیعی آفتاب خشک کرده و سپس مراحل بعدی تهیه چای را طی می‌کنند. نام‌گذاری چای سفید بدین نام ناشی از پرزهای سفید نقره‌ای جوانه‌های نشکفته گیاه چای است که به آن ظاهری سفید می دهد، هر چند دم کرده آن به رنگ زرد کم رنگ است.

غنچه ها انواع مختلف چای سفید را می سازند. به عنوان مثال چای گل صد تومانی، شامل یک غنچه در هر دو برگ چای است.

 

چای سفید و کمک به کاهش وزن

کاتچین‌ها نیز نوعی آنتی‌اکسیدان هستند که به خاطر خواص عالی ضد سرطانی‌شان شهرت دارند.

کاتچین موجود در چای سفید می‌تواند میزان کاهش وزن را افزایش دهد. همه‌ی اشکال چای، از جمله چای سفید، مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. این عامل نیز می‌تواند به فرایند کاهش وزن کمک کند.

هم‌چنین گفته می‌شود کاتچین موجود در چای دارای خواص ضد رگ‌زایی است که می‌تواند از بروز چاقی پیشگیری کند.

چای سفید فاقد کالری می باشد. این چای ، جلوی رشد سلول های جدید چربی را در بدن می گیرد و موجب تحریک آنزیم تجزیه کننده چربی (لیپولیز) می گردد.

لیپویز باعث شکستن چربی های ذخیره ای در بدن و فرستادن آن ها به جریان خون می شود. اگر آنزیم لیپولیز نباشد، چربی تبدیل به کتون می گردد که محتوی مقدار زیادی انرژی می باشد.

این چای به خاطر دارا بودن کاتشین، باعث کاهش کلسترول می شود. این چای کلسترول خوب را افزایش و کلسترول بد را کاهش می دهد. تحقیقات نشان داده افرادی که روزانه ۲ فنجان یا بیشتر چای سفید می نوشند، ۵۰ درصد کمتر به بیماری های قلبی دچار می شوند.

 

انواع چای سفید

چای سفید در کل به چهار دسته تقسیم می شود :

– گل صد تومانی سفید ( white peony)

– ماه طلایی (golden moon)

– سوزن نقره ای (silver needle)

– ابر سفید (white cloud)

 

چای سفید و سلامت پوست

در حقیقت، چای سفید چنان قدرتمند است که در مطالعات آزمایشگاهی از نظر ویژگی های تقویت و نرم کنندگی پوست بر ۲۱ ماده مغذی گیاهی دیگر غلبه کرده است.

دلیل عملکرد فوق العاده چای سفید در مقایسه با چای سبز یا حتی چای سیاه به سطح آنتی اکسیدان های موجود در آن باز می گردد.

آنتی اکسیدان ها از آسیب سلولی که رادیکال های آزاد موجب آن می شوند، جلوگیری می کنند. مواردی مانند پرتوهای فرابنفش خورشید که بر پوست تاثیر منفی دارند و موجب پیری و بیماری می شوند از آن جمله اند.

ساده‌ترین روش برای بهره‌مندی از فواید چای سفید جایگزینی آن با نوشیدنی های دیگر مانند چای سبز، چای سیاه یا قهوه است که روزانه آنها را مصرف می کنید.

رفع چین و چروک پوست

چای سفید را می توانید به بخشی از روتین مراقبت از پوست خود برای مقابله با چین و چروک ها تبدیل کنید.

به روش پایین چای سفید را دم کنید.

اجازه دهید چای خنک شود.

چای سفید را داخل یک بطری اسپری ریخته و روی صورت، گردن و قفسه سینه اسپری کنید.

این محصول را به مدت پنج روز می توانید در یخچال نگهداری کنید.

 

ضد سرطان

چای سفید دارای مقدار زیادی پلی فنول (آنتی اکسیدان قوی) می باشد. به همین خاطر این نوع چای، بیشتر از چای های دیگر خاصیت ضد سرطانی دارد.

ضد ویروس، باکتری و قارچ

چای سفید به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. با ویروس ها و عفونت های باکتریایی می جنگد. همچنین دارای خاصیت ضد قارچ می باشد. نوشیدن چای سفید در زمستان، ایمنی بدن را بالا برده و از سرماخوردگی ها و عفونت ها جلوگیری می کند.

 

چگونه چای سفید را دم کنیم ؟

آب را بجوشانید و در قوری بریزید.

سپس صبر کنید تا آب جوشیده، خنک شود (مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه). سپس به ازای هر یک نفر، یک قاشق چایخوری چای سفید را در قوری بریزید. حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه صبر کنید تا چای در قوری بماند و دم بکشد. سپس چای را نوش جان کنید.

 

خواص چای سبز

خلاصه ▼
عنوان
چای سفید | خواص - نحوه دم کردن - چای سفید برای لاغری
توصیف
نوشیدن چای سفید برای سلامتی از بحث هایی است که تازگی ندارد و انواع مختلفی از چای ها وجود دارد که نوشیدن آن ها به طور یقین به این که فردی سالم تر باشید، کمک خواهد کرد.
نویسنده
منبع انتشار
www.spartasport.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397