7784 بازدید

کدام چربی سوز بهتر است : CLA یا ال کارنتین

5/10 - (2 امتیاز)

انتخاب چربی سوز مناسب یکی از چالش های بزرگ برای هر ورزشکار میباشد . با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی از چربی سورز های پر مصرف الکارنتین و CLA در اختیار شما قرار دهیم.

ClA

سی ال ای اسید چربی غیر اشباع است که در محصولات لبنی و گوشت حیوانات تغذیه کننده از علوفه و گیاهان سبز، به ویژه گوشت گاو یافت می شود. بروک آلبرت، کارشناس تغذیه می گوید : سی ال ای یک ماده غذایی ضروری است که باید از طریق رژیم غذایی دریافت شود و بدن به خودی خود قادر به ساختنش نیست.

ال – کارنتین

کارنیتین یک آمینو اسید است، و بصورت کلی به مقدار کافی از آن، توسط آمینو اسیدهای لیزین و متیونین در کبد و کلیه‌هایتان تولید می‌شود. از آنجایی که برای مصرف روزانه‌تان به مقدار کافی از این آمینو اسید تولید می‌شود، کارنیتین در دسته‌ی آمینو اسیدهای ضروری قرار نمی‌گیرد.

 

 

همچنین کارنیتین در تمام منابع پروتئین کامل همچون گوشت و لبنیات یافت می‌شود. کارنیتین در تنظیم جابجایی و تجزیه‌ی چربی‌ها بعنوان انرژی درون سلولی نقشی ضروری دارد. و مگر در مواردی که شما دارای یک اختلال نادر باشید، نیاز به کارنیتین اضافه در برنامه‌ی غذایی خود ندارید.

 

ClA Vs L-carnitine

CLA به شما کمک خواهد کرد تا چربی بسوزانید و عضله بسازید، در حالی که Carnitine کمکی نخواهد کرد. سی‌ال‌ای یک ضد التهاب قوی است، اما کارنیتین نه. سی‌ال‌ای جزو آمینو اسیدهای ضروری است، اما کارنیتین خیر. در حقیقت هیچ شواهدی دال بر نیاز ما بر مصرف کارنیتین به هر دلیلی وجود ندارد، مگر اینکه دارای شرایط خاص پزشکی باشید. هنگامی که رژیم می‌گیرید، برای اینکه مطمئن شوید بجای از دست دادن بافت عضلانی، چربی می‌سوزانید، مصرف سی‌ال‌ای خیلی کمک خواهد کرد.

 

ویدیو آموزشی (تمرینات سینه)

 

 

خلاصه ▼
عنوان
کدام چربی سوز بهتر است : CLA یا ال کارنتین -
توصیف
انتخاب چربی سوز مناسب یکی از چالش های بزرگ برای هر ورزشکار میباشد . با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی از چربی سورز های پر مصرف الکارنتین و CLA در اختیار شما قرار دهیم.  
نویسنده
منبع انتشار
http://spartasport.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397