1738 بازدید

چای سبز سلطان نوشیدنی ها : هر چه درباره چای سبز میخواهید بدانید، یکجا بخوانید

چای سبز خواص
5/10 - (1 امتیاز)

چای سبز نوعی چای است که از جوانه‌ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می‌آید. در فرایند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می‌پذیرد. چای سبز انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد. نوع ژاپنی آن به اوچا (به ژاپنی: 緑茶) معروف است. (ویکی پدیا)

چگونه چای سبز مرغوب را تشخیص دهیم ؟

ما می ‌توانیم مرغوبیت چای سیاه را تا حد زیادی از روی ظاهر و عطرش تشخیص دهیم اما تشخیص مرغوبیت چای سبز از روی شکل ظاهری‌ اش کار بسیار سخت و تقریبا غیرممکنی است.

چای سبز معمولا بوی زیادی ندارد و در نتیجه، اصل یا تقلبی ‌بودن آن را فقط آزمایشگاه ‌‌ها می ‌توانند تشخیص بدهند و نه خریداران معمولی.

چای سبز چینی و بعد ژاپنی، بهترین نوع چای سبز هستند.

چای سبز چینی هم مانند برنج ایرانی، انواع و اقسام مختلفی دارد و این تنوع، کیفیت ‌های متفاوتی نیز دارد. در هر صورت چای سبزی که تولید خود کشور چین باشد و تقلبی هم در آن صورت نگیرد و با مواد دیگری مخلوط نشده باشد، مناسب ‌ترین نوع چای سبز است.

 

بهترین زمان مصرف Green Tea ؟!

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، ۲ ساعت پس از صرف غذا در وعده های غذایی است.

به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی آورید؛ زیرا چای سبز همانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می شود.

 

رابطه مصرف زیاد چای و آسیب دیدگی کبد

چای سبز حاوی کاتچین و ترکیبات آنتی اکسیدان می‌باشد. اگر به اندازه مناسب مصرف شود، فواید عالی دارد مانند کاهش کلسترول و کاهش ریسک بیماری‌های قلبی و سرطان. اما مصرف زیاد و بیش از اندازه آن، می‌تواند موجب مسمومیت گیاهی کبد شود.

به خاطر داشتن کافئین، جلوگیری از جذب مواد معدنی مخصوصاً آهن می‌کند. خانم‌های باردار، شیرده و افرادی که ناراحتی اعصاب دارند و آنهایی که ضربان قلبشان نامنظم است، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنند.

مصرف این چای همچون چای سیاه و چای ترش به همراه غذا جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می‌دهد.

زیاده روی در مصرف این چای می‌تواند باعث دفع زیاد آب از بدن و خشکی مدفوع و یبوست شود.

 

بالاخره چند لیوان در روز میتوانیم مصرف کنیم ؟

اگر برای افزایش سوخت وساز بدن قصد دارید چای سبز را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، باید توجه داشته باشید نوشیدن ۲ تا ۳ لیوان چای سبز در طول روز می تواند به این موضوع کمک کند.

این تصور که نوشیدن چای سبز در دفعات زیاد می تواند میزان کالری سوزی در بدن را افزایش دهد، ایده اشتباهی است.

 

آیا مصرف قرص چای سبز به همان اندازه تاثیر دارد ؟

این قرص ها در صورتی که تنها حاوی گیاه چای سبز باشند، دقیقا همان خاصیت چای سبز را دارند و می توانند به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و روند جذب چربی ها را در بدن کاهش دهند. مصرف این قرص ها نیز مانند چای سبز باید بر اساس قاعده باشد.

 

چای سبز برای لاغری

مطالعات متعدد نشان داده اند که فلاونوئیدها و کافئین موجود در چای سبز می تواند به بالا بردن میزان سوخت و ساز، افزایش اکسیداسیون چربی و حتی بهبود فعالیت انسولین کمک کند.

یک مطالعه نشان داد کسانی که چای سبز و کافئین بخورند، در طول یک دوره ۱۲ هفته ای وزن کم می کنند، در صورتی که به طور منظم رژیم غذایی خود را هم رعایت کنند.

مطالعه ی دیگری هم نشان داد که برای خروج کالری از بدن، افزایش دادن حدود ۱۰۰ کالری در طی یک دوره ی ۲۴۴ ساعته هم برابر بود. این به آن معنا نیست که شما هر چقدر زیادتر چای سبز بنوشید به شما برای کاهش وزن بیشتر کمک می کند.

این در حالی است که شما در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش با خوردن دو و نیم فنجان چای سبز در روز در کم کردن وزنتان مؤثر باشد.

چای سبز خواص

 

چای سبز و این همه خاصیت

علاوه بر بهره مندی از خواص این گیاه دارویی برای درمان چاقی خود می توانند از فواید آن برای کاهش فشار خون، کاهش قند خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و تخفیف علائم و نشانه های بیماری هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و بیماری مفصلی استخوانی مانند آرتریت روماتوئید بهره ببرند.

علاوه بر این، در تحقیقات مختلف به این نکته اشاره شده که مصرف چای سبز می تواند تاثیر بسیار چشم گیری در کاهش بیماری های قلبی عروقی، پیشگیری از بروز سرطان هایی مانند سرطان کولون و تخفیف علائم و نشانه های افسردگی داشته باشد.

 

چگونه چای سبز را دم کنیم تا خاصیت آن از بین نرود ؟

برای تازه و معطر ماندن چای سبز بهتر است آن را در ظرفی تیره بریزید و در محلی تاریک و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.

برای هر نفر ۱ قاشق مرباخوری چای سبز را در قوری ریخته و به ازای هر یک قاشق، ۱ لیوان آب داغ با دمای ۸۰ تا ۸۵ درجه به آن اضافه کرده و درب قوری را به مدت ۷ تا ۸ دقیقه بگذارید.

سپس آن را بنوشید.چای سبز مانند چای سیاه نیازی به دم کردن روی حرارت ندارد.

 

ماسک چای سبز برای روشن کردن پوست و از بین بردن لک

ماسک صورت چای سبز موجب جدا شدن سلول‌های مرده پوست از پوست خواهد شد و به پوست روشنی و شادابی می بخشد. این ماسک همچنین موجب باز شدن راه‌ های هوایی پوست می شود.

۱- در مرحله اول برای تهیه ماسک صورت چای سبز چای سبز خود را آماده کنید و  صبر کنید تا حداقل برای یک دقیقه دم بکشد.

۲- در مرحله بعدی چای کیسه‌ای را از لیوان بیرون بیاورید و منتظر بمانید تا خنک شود.

۳- اکنون باید قسمت بالایی کیسه ی چای سبز را باز بکنید تا بتوانید محتویات آن را داخل یک کاسه کوچک بریزید.

۴- در مرحله چهارم برای تهیه ماسک صورت چای سبز یک قاشق چای‌ خوری بزرگ عسل خالص را به چای سبز بیافزایید. عسل برای آب‌ رسانی و صاف کردن پوست و همچنین از بین رفتن جای جوش های صورت استفاده می شود.

۵-  تا این مرحله ما یک ماسک صورت اولیه داریم. البته در صورتی که میخواهید از این ماسک صورت، برای از بین بردن جای زخم و جوش استفاده کنید، میتوانید مقداری آرد برنج هم به آن بیافزایید.

دلیل آن هم اینست که آرد برنج برای روشن کردن پوست و از بین بردن لک فوق العاده است.

 

 

سالاد رژیمی

خلاصه ▼
عنوان
چای سبز سلطان نوشیدنی ها : هر چه درباره چای سبز میخواهید بدانید،یکجا بخوانید
توصیف
چای سبز نوعی چای است که از جوانه‌ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می‌آید. در فرایند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می‌پذیرد. چای سبز انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد. نوع ژاپنی آن به اوچا (به ژاپنی: 緑茶) معروف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397