921 بازدید

آووکادو | خواص آووکادو – آووکادو برای لاغری و سلامت پوست

آووکادو
امتیاز دهید

 

آووکادو درختی است که میوهٔ آن در گونهٔ گیاهان گل‌دار طبقه‌بندی می‌شود. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است و تا ۲۰ متر رشد می‌کند،رشد خیلی سریعی دارد. این گیاه همیشه برگ‌های سبز دارد که طول آن‌ها به ۱۲ تا ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد.

آووکادو در ایران

نهال‌های این گیاه وارد ایران شد ، در ابتدا دچار سرما زدگی شد ولی بعد از گذشت چند سال با اب و هوای منطقه مورد کشت مقاومت ایجاد کرده که هر کدام از این درختان در حال حاضر ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ عدد میوه تولید می‌کنند.

 

مصرف میوه برای دریافت کالری کمتر

میوه‌ها کالری کمی دارند و پر از مواد مغذی هستند، و شکم شما را برای مدت طولانی پر نگه می‌دارند. میوه‌ها را می‌توانید در صبحانه، ناهار یا شام یا در میان وعده‌های غذایی می‌توانید از این میوه‌‌های خوشمزه بخورید.

آووکادو در راس میوه‌هایی قرار دارند که محتوای چربی بالایی دارند، اما آووکادو در عین حال در صدر فهرست میوه‌‌های سوزاننده چربی قرار دارد.

علت این است که این میوه حاوی مقادیر بالایی اسیدهای چرب اومگا- ۹ است که از چربی‌های تک-‌اشباع‌نشده که برای بدن شما مفید است.

آووکادو به افزایش میزان تبدیل چربی به انرژی کمک می‌کند. آووکادو همچنین به افزایش برخی از هورمون‌ها کمک می‌کنند که باعث کاهش وزن هم در مردان و هم در زنان می‌شوند.

آووکادو به مغز شما اطلاع می‌دهد که معده‌تان پر است و بنابراین مانع از میل مفرط ناسالم به خوردن غذا می‌شود.

 

خواص میوه آووکادو

فولات موجود در آووکادو خطر سکته و ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. اگر شما هم در خانواده‌تان سابقه‌ی بیماری‌های قلبی وجود دارد و یا اگر عوامل بیماری‌زایی مثل اضافه وزن دارید و یا سیگار می‌کشید آووکادو را دریابید. این میوه می‌تواند قلب شما را در سلامت نگه دارد.

بسياري از افراد با دانستن اينكه آووكادو سرشار از ويتامين C مي‌باشد كه موجب بهبودي پوست مي‌شود متعجب خواهند شد.

بهتر است در برنامه غذايي روزانه‌امان مقدار زيادي ويتامين C بگنجانيم چرا كه محلول در آب بوده و نمي‌تواند در بدن ذخيره شود.

همچنين از آنجا كه ويتامين C حاوي خواص آنتي‌اكسيداني قوي مي‌باشد براي ايجاد كلاژن و ارتجاعي بودن پوست كه سلول‌هاي پوست را جمع كرده و موجب استحكام و ساختارشان مي‌شود مورد نياز است.

خواص-آووکادو

 

ويتامين E موجود در آووکادو

ويتامين E يكي ديگر از آنتي‌اكسيدان‌هاي پوست است ولي از آن‌جا كه محلول در چربي مي‌باشد به روشي متفاوت در بدن مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

ويتامين E از آسيب راديكال‌هاي آزاد براي اكسيده شدن چربي‌ها كه منجر به پيري پوست مي‌شود پيشگيري مي‌كند.

ويتامين E اگر از مواد طبيعي مانند آووكادو بدست آيد براي پوست بسيار بهتر است.

۴ -اسيدهاي چرب تك زنجيره‌اي غيراشباع مرطوب كننده

 

خواص آووکادو برای پوست

يكي از خواص آووكادو براي پوست به خاطر داشتن مقادير فراوان اسيد اولئيك مي‌باشد.اين اسيد چرب تك زنجيره‌اي غير اشباع، رطوبت را در لايه اپيدرمي پوستتان حفظ مي‌كند و به اين ترتيب پوست را نرم و مرطوب نگاه مي‌دارد.

يكي از اجزائ ساختاري پوست سالم، اسيدهاي چرب امگا ۹ است كه آووكادو و روغن آن سرشار از آن‌ها مي‌باشند.

 

امگا ۳ ، ۶ و ۹ در آووکادو

حدود ۷۵٪ انرژی آووکادو از چربی می‌آید؛ که اکثر آن‌ها (۶۷٪ از کل) از نوع چربی اشباع همچون اسید اولئیک است.
دیگر چربی‌های غالب عبارتند از اسیدهای چرب و اسید لینولئیک. ترکیب چربی‌ها به‌طوری تقریبی عبارت است از: یک درصد امگا ۳، چهارده درصد امگا ۶، هفتاد و یک درصد امگا ۹ (۶۵ درصد اولیک و ۶ درصد چرب)، و چهارده درصد چربی اشباع (اسید چرب).
بر اساس وزن آووکادو ۳۵٪ بیشتر از موز پتاسیم دارد. آووکادو سرشار از اسید فولیک و ویتامین K است و از منابع غذایی غنی برای ویتامین B6، ویتامین C و ویتامین E و اسید پانتوتنیک به‌شمار می‌آید.
آووکادو دارای ۷۵٪ فیبر نامحلول و ۲۵٪ فیبر محلول است.

 

 

خواص آلوورا

خلاصه ▼
عنوان
آووکادو | خواص آووکادو - آووکادو برای لاغری و سلامت پوست
توصیف
آووکادو درختی است که میوهٔ آن در گونهٔ گیاهان گل‌دار طبقه‌بندی می‌شود. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است و تا ۲۰ متر رشد می‌کند،رشد خیلی سریعی دارد. این گیاه همیشه برگ‌های سبز دارد که طول آن‌ها به ۱۲ تا ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397