852 بازدید

برای رشد بیشتر عضلات کدام بهتر است، حرکات چند مفصلی یا ایزوله؟

زیربغل دمبل

در جنگ بین حرکات ایزوله و چند مفصله، بیشتر ورزشکاران یک سمت را فقط ترجیه میدهند، در این مقاله به شما اطلاعاتی را ارائه میدهیم که بتوانید تمرینات خود را هدفمندتر کنید.

10/10 - (1 امتیاز)

ایزوله یا غیر ایزوله؟

دسته ای حرکات ایزوله را برای دوری از آسیب دیدگی ترجیه میدهند یا از این حرکات ایزوله برای افزایش زمان فشار مستقیم روی عضله استفاده میکنند.

دسته ای که این حرکات چند مفصلی را ترجیه میدهند و حرکات ایزوله را مناسب برای رشد عضلات نمی دانند.

سوال این است: کدام دسته درست میگویند؟ آیا اجرای دسته ای از حرکات اتلاف وقت و انرژی بدون رشد عضله است؟

حرکات چند مفصلی

حرکات چند مفصلی یا ترکیبی، کارآمد و موثر هستند و شامل حرکات پایه بدنسازی مانند، اسکوات، پرس سینه، ددلیفت و زیربغل میشود. بیشتر این حرکات در برنامه های افزایش حجم و قدرت مشاهده میشوند.

نکته ای که این حرکات دارند باعت خستگی زودرس کل بدن میشوند قبل از اینکه عضله هدف خسته شود. در این صورت فشار مستقیم کمتری به عضله هدف وارد میشود و تحت فشار مستقیم کمتری قرار میگیرد.

به این معنی است که در یک جلسه تمرینی با استفاده از حرکات چند مفصلی برای یک عضله ممکن است شما قادر نباشید که فیبر های عضله را تا سطح ناتوانی تمرین دهید.

 

حرکات ایزوله

در حرکات تک مفصلی که به آنها حرکات ایزوله هم گفته میشود بدن دچار خستگی زودرس نمیشود، به این معنی که قبل از اینکه عضله هدف تمرین داده شود، بدن خسته نمیشود و در هر ست عضله هدف تا حد ناتوانی میتواند تمرین داده شود.

اما عیب این حرکات چیست؟ این حرکات فقط بر روی یک عضله تمرکز میکنند و کارآمدی و قدرت گروه عضله در این نوع حرکات افزایش پیدا نمیکند.

کدام یک برای حداکثر رشد عضلات بهتر است؟

کدام روش تمرین برای رشد بهتر عضلات بهتر است، استفاده از حرکات ایزوله یا حرکات چند مفصلی؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم بیایید این موضوع را بررسی کنیم که برای رشد عضلات نیاز به چه چیزی داریم. برای عضله سازی نیاز به:

تجربه: شما باید متدی را پیدا کنید که برا روی بدن شما بهتر جواب میدهد.

ایجاد تعادل: به کمک تکرار های متنوع سعی کنید در محدوده تمرینات قدرتی و استقامتی قرار بگیرید.

مدیریت خستگی: به عضلات زمان استراحت بدهید تا بعد از تمرین بتوانند به طور بهینه ریکاوری شوند.

در صورتی که فقط از حرکات تک مفصلی و یا فقط چند مفصلی استفاده کنید، فرصت تحت فشار قرار دادن عضله از تمام زویا را از دست خواهید داد. به همین دلیل یک برنامه عضله سازی خوب فقط بر روی حرکات چند مفصلی یا فقط بر روی ایزوله تمرکز نمیکند.

با توجه به این تعاریف، تعادل در برنامه تمرینی بین حرکات چند مفصله و تک مفصله تاثیر مستقیم بر روی رشد عضلات شما خواهد داشت.

 

با رعایت این ۴ نکته از دستگاه گوارشی خود مراقبت کنید

خلاصه ▼
عنوان
برای رشد بیشتر عضلات کدام بهتر است، حرکات چند مفصلی یا ایزوله؟
توصیف
در جنگ بین حرکات ایزوله و چند مفصله، بیشتر ورزشکاران یک سمت را فقط ترجیه میدهند، در این مقاله به شما اطلاعاتی را ارائه میدهیم که بتوانید تمرینات خود را هدفمندتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397