20772 بازدید

علت پوسته پوسته شدن صورت و راه های درمان آن

پوسته پوسته شدن صورت

پوسته پوسته شدن صورت از آن دسته عارضه های پوستی است که در کنار ایجاد ناراحتی پوستی، به عنوان یکی از دلایل بروز اضطراب در فرد نیز به حساب می آید.

3.2/10 - (2 امتیاز)

شوره پوست

در چنین شرایطی پوست ،ظاهری خشک و ترک خورده به خود می گیرد هر چند خشکی، همیشه مقصر اصلی این ماجرا نیست.

پوسته پوسته شدن می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد و باعث خجالت افراد شود به خصوص اگر بر روی دست، پا، صورت یا سایر نواحی قابل مشاهده، ایجاد گردد. این شرایط ممکن است باعث ایجاد خارش و قرمزی بر روی پوست گردد و کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

علت پوسته پوسته شدن صورت چیست؟

برخی از اختلالات پوستی و شرایط جسمی می تواند به پوسته پوسته شدن صورت و سایر بخش های بدن بیانجامد. این شرایط معمولا نشانه یک بیماری زمینه ای است. برخی از این بیماری های زمینه ای که به چنین شرایطی منجر می شوند عبارتند از :

کراتوز اکتینیک‌( شرایطی که با پوسته پوسته شدن آغاز می شود اما می تواند به ضایعات پوستی و در نهایت سرطان پوست هم منجر گردد)
اگزمای آلرژیک
زخم های پوستی
بیماری پای ورزشکاران
ناخن درون روییده
درماتیت پوستی

متاسفانه در حال حاضر درمان قطعی برای این عارضه پوستی ناخوشایند وجود ندارد و فردی که به این عارضه مبتلا است باید رسیدگی های لازم را به طور همیشگی انجام دهد.

استفاده از شامپوهای ضد شوره بر روی قسمت هایی از پوست صورت که شوره می کند یکی از راه حل هایی است که برای برطرف نمودن شوره صورت پیشنهاد می شود

 

درمان های طبیعی برای پوسته پوسته شدن صورت

استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون دارای اسیدهای چرب تغذیه کننده پوست است و به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای پوست خشک عمل می کند. این ماده سرشار از ویتامین E است و به مبارزه با رادیکال های ازاد کمک می کند.

به آرامی روغن زیتون را گرم کنید. آن را روی ناحیه مورد نظر بمالید و ماساژ دهید. اینکار را روزی سه بار تکرار کنید.

دو قاشق غذاخوری نمک را با روغن زیتون ترکیب کنید تا یک خمیر ضخیم حاصل گردد. از این ترکیب به عنوان اسکراب استفاده کنید تا بتوانید سلول های مرده پوست را بردارید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت تسکین بخشی و مرطوب کنندگی دارد و به خلاص شدن از شر پوسته های موجود بر روی صورت کمک می کند.

دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورای خارجی را با کمی روغن ویتامین E ترکیب کنید
آن را بر روی پوست مدنظر بمالید
اجازه دهید خود به خود خشک شود. سپس بعد از چند دقیقه با آب گرم بشویید.

به این نکته توجه کنید که پس از استفاده از این شیوه‌های طبیعی و شیمیایی حتما پس از شستن پوست، از لوسیون‌‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. در این شرایط پوست صورت بسیار حساس می‌شود و در استفاده از لوسیون‌های مرطوب‌کننده نیز دقت کنید تا محصولی انتخاب شود که مناسب پوست‌های حساس باشد. در این زمینه‌ لوسیون‌هایی با ترکیب آلوئه‌ورا یا کره‌کاکائو انتخاب‌های مناسبی برای پوست حساس هستند.

 

 

ماسک هایی برای برطرف کردن پوسته پوسته شدن

مهم ترین علت پوسته پوسته شدن پوست کمبود ویتامین A و D می باشد بهتر است از میوه ها و ماسک هایی استفاده کنید که سرشار از ویتامین A و D می باشد. به علاوه برای جلوگیری از پوسته شدن پوست و کلا اجزای بدن باید بیشتر استحمام کرد.

یکی از گیاهانی که سرشار از ویتامین D می باشد شنبلیله است. استفاده از ماسک این گیاه ، علاوه بر درمان پوسته پوسته شدن های پوست ، باعث درمان سختی پوست و رفع سبزی آن و جوش های پوست و روشن شدن رخساره نیز می گردد، این ماسک یکی از بهترین ماسک های گیاهی و نافع برای پوست می باشد.

برای تهیه این ماسک ، بدین ترتیب عمل نمایید:

شنبلیله را له کرده و آب آن را کاملا از تفاله اش جدا نموده، چون دارای بوی بدن می باشد کمی اسانس نعناع به آن اضافه نموده و بعد از آن برای محلی که می خواهید استفاده می نمایید. اگر این مایع را با آب ترب مخلوط کنید و به صورت بمالید اثر آن چند برابر می شود چرا که ترب نیز سرشار از ویتامین C بوده و برای پوسته پوسته شدن پوست، بسیار مفید می باشد.

 

 

 

علت درد پوست سر و ریشه مو

خلاصه ▼
عنوان
علت پوسته پوسته شدن صورت و راه های درمان آن
توصیف
پوسته پوسته شدن صورت از آن دسته عارضه های پوستی است که در کنار ایجاد ناراحتی پوستی، به عنوان یکی از دلایل بروز اضطراب در فرد نیز به حساب می آید. 
نویسنده
منبع انتشار
www.spartasport.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397