1643 بازدید

مصرف کدام نوع پروتئین باعث چربی سوزی بیشتر میشود؟

کدام-پروتئین-تاثیر-بیشتری-در-چربی-سوزی-دارد؟

در این مقاله قصد داریم شما را با تاثیر مصرف پروتئین در افزایش چربی سوزی آشنا کنیم. برای مطالعه بیشتر با اسپارتا اسپرت همراه باشید.

4.3/10 - (3 امتیاز)

مقدار مهم تر از نوع

نکته اصلی و مهم میزان پروتئین است، شما هر چقدر پروتئین بیشتر و متناسب و وزن خود در طول روز دریافت کنید بهتر است، تحقیقات نشان داده است که بین ۱٫۶ تا ۲٫۵ گرم به ازای هر کیلو وزن بدن، دریافت پروئتین برای ورزشکاران ضروری است. برای مثال یک شخص ۱۰۰ کیلویی برای اینکه در روز بتواند به ازای هر کیلوگرم از وزن خود ۲ گرم پروتئین مصرف کند. باید حدود ۵۰۰ گرم گوشت یا فراورده های گوشتی مصرف کند، در اینجاست که مکمل ها به کمک شما می آیند و میتوانید با مصرف چند پیمانه نیاز روزانه خود را برطرف کنید.

تحقیقات زیادی ثایت کرده اند که مصرف پروتئین بر روی کاهش وزن تاثیر مثبت دارد و احساس سیری طولانی مدت تری را به همراه می آورد. حال سوال مهم این است، کدام نوع پروتئین تاثیر بیشتری بر چربی سوزی خواهد داشت؟ آلبومین، کازئین یا وی؟

 

چگونه پروتئین کمک به چربی سوزی میکند؟

دریافت پروتئین ها چه از طریق مواد غذایی و چه به کمک مکمل ها باعث کاهش وزن خواهند شد:

  • در شما حس سیری ایجاد میکنند و هوس خوردن تنقلات را کاهش میدهند
  • باعث ساخت عضله های بیشتر میشود که برای ساخت عضلات نیاز به انرژی است که از چربی ها برای تامین انرژی لازم استفاده می شود.
  • کالری بیشتری برای هضم نسبت به چربی و کربوهیدرات مصرف می کند
  • به شما کمک می کند کاهش وزن خود را با گذشت زمان حفظ کنید

 

 

چرا از مکمل ها برای دریافت پروتئین استفاده کنیم؟

مکمل های پروتئینی به شما کمک میکنند، مقدار کمتری کربوهیدارت و چربی نسبت به غذا جذب کنید، شما با مصرف مواد غذایی علاوه بر پروتئین، کربوهیدرات و چربی در گوشت یا فراورده های گوشتی را هم مصرف میکنید. اما در یک پیمانه پروتئین این مقادیر به نسبت کمتر است و میزان پروتئین خالص دریافتی بیشتر خواهد بود.علاوه بر این پروتئین های زود هضم تاثیر مثبتی بر روی هورمون های گرسنگی در روده، مرکز کنترل اشتها در مغر و سطح قند خون که همگی در احساس گرسنگی شما دخیل هستند، دارند.

 

کدام نوع پروتئین برای چربی سوزی بهتر است

انواع مختلفی از پودرهای پروتئینی وجود دارد، اما پروتئین آب پنیر ( وی ) بیشترین تاثیر را برای چربی سوزی دارد.

و اما چگونه؟

به دلیل اینکه در این نوع پروتئین مقدار زیادتری لوسین وجود دارد: یک اسید آمینه زنجیره ای شاخه ای (BCAA) که برای ساختن عضلات بسیار مهم است.

لوسین همچنین با جلوگیری از خستگی و درد عضلانی پس از ورزش به شما در ریکاوری بهتر کمک می کند ، بنابراین راحت تر می توانید روز بعدی تمرین خود را شروع کنید و به پایان برسانید و به برنامه تمرین کاهش وزن خود ادامه دهید.

 

 دمنوش های چربی سوز

خلاصه ▼
عنوان
مصرف کدام نوع پروتئین باعث چربی سوزی بیشتر میشود؟
توصیف
در این مقاله قصد داریم شما را با تاثیر مصرف پروتئین در افزایش چربی سوزی آشنا کنیم. برای مطالعه بیشتر با اسپارتا اسپرت همراه باشید.
نویسنده
منبع انتشار
اسپارتا اسپرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397