2008 بازدید

معرفی تخصصی گیاه دارویی جینکو بیلوبا (کُهَن‌دار یا Ginkgo Biloba)

گیاه دارویی جینکو بیلوبا (Ginkgo Biloba)
جیکو بیلوبا یک گیاه دارویی چینی است که به دلیل خواص موثر بر روی سلامتی مغز و حافظه شهرت پیدا کرده است، برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

امتیاز دهید

جینکو بیلوبا (Ginkgo Biloba) چیست؟

درختان جینکو بیلوبا به دلیل توانایی مقاومت در برابر فشارهای محیطی و همچنین آلاینده ها و آفات شناخته شده هستند. آنها قدیمی ترین گونه های درخت هستند و به فسیل های زنده معروف هستند. پس جای تعجب نیست که چرا این درخت جاودان دارای این تنوع از خواص متفاوت است.

کهن‌دار بیشتر از ۴۰ ترکیب فعال در خود دارد که بیشترین مقدار این ترکیبات را در برگ های آن میتوان یافت، که میتوان آن ها را به صورت مستقیم مصرف کرد یا از عصاره برگ آن استفاده کرد.

فلاونوئیدها و ترپنوئیدها، آنتی اکسیدان هایی هستند که مسئول ادعاهای جوان سازی جینکو هستند.

به کمک این آنتی اکسیدان ها، جینکو قادر میشود تا چرخه سلامتی در تمام بدن را پشتیبانی کند، که همین امر موجب مزایای انبوهی میشود که از جمله مهم ترین آنها تقویت حافظه و خلق و خوی بهتر است.

آیا Ginkgo Biloba میتواند به تقویت حافظه و کنترل رفتار کمک کند؟

هر چند که این گیاه به دلیل خواص تقویتی برای حافظه شناخته شده است، اما هنوز هم درباره تاثیر این دارو گیاهی بر  روی این مورد اختلاف نظر هایی وجود دارد.

در مطالعاتی که بر روی تاثیر جینکو بر روی حافظه انجام شده در دوز مصرفی ۱۲۰ میلی گرم، نتایج خروجی در آزمایش ها با یکدیگر تضاد داشته اند.

نتایج مثبت نشان داده بود که جینکو  برای حافظه کوتاه مدت و به یاد آوری خاطرات موثر بوده است، این نتیجه بعدا در سال ۲۰۰۱ در مطالعه دیگری بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت. این آزمایش نشان داد که استفاده از یک دوز مصرفی این گیاه به حافظه کمک میکند و موجب بهبود روحیه شخصی میشود.

این نتیجه به این معنا است که تنها با مصرف یک دوز از این دارو شما در طول آن روز تمرکز بهتر و ابهام های فکری کمتری خواهید داشت.

در حال حاضر تنها خاصیت تایید شده جینکو بیلوبا کمک به حافظه کوتاه مدت است.

آیا کهن‌دار (گینکو) علائم سندرم قبل از قاعدگی را کاهش می دهد؟

تقریبا ۷۰تا۹۰ درصد خانم ها از علائم فیزیکی، رفتاری و یا روانی قبل از قاعدگی هر ماه رنج میبرند که حدود ۱۰ درصد از این موارد جز دسته بسیار شدید دسته بندی میشوند.

کهن دار ممکن است که بتواند شدت تغییرات روانی و رفتاری عادت ماهیانه شما را کاهش دهد.

در دو مطالعه بهبود علائم قبل از قاعدگی مانند تغییرات رفتاری گزارش شده است.

انواع فرم های مصرفی کُهَن‌دار یا Ginkgo Biloba

شما میتوانید این گیاه را به صورت چای، کپسول برگ خشک شده یا عصاره برگ مصرف کنید.

زمان خرید، به دنبال عصاره ای باشید که حاوی فلاونوئیدها و ترپنوئیدها است، یا حاوی عصاره برگ استاندارد است که گاهی اوقات به عنوان GBE (عصاره جینکو بیلوبا) هم شناخته می شود.

قرص جینکو بیلوبا (Ginkgo Biloba)

دوز مصرفی مجاز جینکو بیلوبا (کهن دار) چقدر است؟

کهن دار یک گیاه وابسته به دوز است، به این معنی که در صورت دریافت دوز بیشتر نتایج بیشتری مشاهده میکنید. اما این دلیلی برای مصرف بیش از حد این دارو نیست.

دوز مصرفی پیشنهادی برای جینکو در روز بین ۱۲۰ تا ۲۴۰ میلی گرم است که میتواند در یک وعده مصرف شود یا به سه قسمت تقسیم شده و در طول روز مصرف کنید.

عوارض جانبی کهن‌دار

این گیاه عموما مطمئن و بدون عارضه معرفی شده است، اما دقت داشته باشید که این گیاه دارویی با می تواند با داروهای ضد انعقاد و ضد پلاکت تداخل داشته باشد.

اگر داروهای دیگری مصرف می کنید، قبل از شروع یک دوره مصرف مکمل گیاهی ، حتما از پزشک خود مشاوره بگیرید.

معرفی تخصصی ریشه جینسینگ

خلاصه ▼
عنوان
معرفی تخصصی گیاه دارویی جینکو بیلوبا (کُهَن‌دار یا Ginkgo Biloba)
توصیف
جیکو بیلوبا یک گیاه دارویی چینی است که به دلیل خواص موثر بر روی سلامتی مغز و حافظه شهرت پیدا کرده است، برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397