2878 بازدید

هر آنچه باید درباره شکر استویا بدانید

شکر استویا و خواص

در این مقاله قصد داریم، شما را با شکر استویا و خواص آن آشنا کنیم، برای آشنایی بیشتر با این شکر طبیعی با اسپارتا اسپرت همراه باشید.

امتیاز دهید

شکر استویا

استفاده از این نوع شکر در زمان قدیم هم رایج بوده است، اما امروزه بیشتر این کلمه به گوشمان میخورد و درباره آن سخن به میان می آید.

آیا شکر استویا برای سلامتی مفید است؟ میتواند به کاهش وزن کمک کند؟

در مقاله های مختلف به بررسی راه های کاهش مصرف مواد قندی، تاثیر قند و شکر بر روی پوست و تفاوت شکر قهوه ای یا شکر سفید پرداختیم، امروز وقت آن رسیده است که درباره شکر استویا هر آنچه لازم است را بدانید.

قطع کردن شکر و مواد قندی یکی از گام های در مسیر کاهش وزن است، اما باید با خودمان روراست باشیم، این گام یکی از سخت ترین بخش های رژیم است.

استویا یک شکر طبیعی و بدون کالری است در برخی از مواد غذایی وجود دارد، به میزان شکر، طعم شیرین ندارد، اما به مزه آن بسیار نزدیک است.

به نظر میرسد که استویا میتواند برای سلامتی مزایایی هم داشته باشد.

 

استویا از چه ساخته شده است؟

Stevia با نام کامل Stevia rebaudiana Bertoni، گیاهی بومی کشورهای آمریکای جنوبی، پاراگوئه و برزیل است. بیش از ۱۱۰ گونه از گیاه استویا وجود دارد، اگرچه فقط ۱۸ مورد آن طعم شیرین دارند.

استویا به طور طبیعی شیرین است و به صورت پودر یا قطرات مایع، برای شیرین کردن غذاها استفاده می شود، این شکر یک جایگزین طبیعی و بی خطر برای شیرین کننده های مصنوعی به حساب می آید.

شکر طبیعی استویا برای دیابتی ها

 

استویا چه کاری انجام می دهد؟

ماده شیمیایی فعال موجود در استویا که باعث طعم شیرین می شود، استویوسید نامیده می شود. این ماده استویا را تبدیل به شیرین کننده ای بدون کالری میکند که ۱۰۰-۳۰۰ برابر شیرین تر از ساکارز است.
استویا در سال ۱۹۹۵ رسماً به عنوان یک مکمل غذایی برای استفاده در ایالات متحده پذیرفته شد و امروزه معمولاً برای شیرین کردن همه چیز از قهوه و کالاهای پخته گرفته تا پودر پروتئین استفاده می شود.

 

خواص استویا برای سلامتی چیست؟

 اگرچه فواید آن فقط اخیراً از نظر علمی مورد مطالعه قرار گرفته است، اما قرنهاست که برای اهداف دارویی در کشورهای آمریکای جنوبی مصرف می شود.
فواید اصلی مرتبط با استویا شامل کمک به کاهش وزن بدن و کنترل قند خون است. مطالعات اخیر توانایی استویا را برای کمک به کنترل سطح قند خون سالم نشان داده است، نه تنها به این دلیل ابنکه جایگزین قند در رژیم غذایی می شود، بلکه به دلیل خاصیت فیتون مغذی هاست که استویا نیز وجود دارد.

یک تحقیق نشان می دهد که استویا همچنین می تواند نقش بسیاری در حمایت از سلامت قلب و عروق، دندان ها، گوارش و سیستم ایمنی بدن داشته باشد ، که بخشی از آن به دلیل خواص فیتوشیمیایی گیاه است.
این بدان معنا نیست که با جایگزین کردن آن با شکر، از مسواک زدن روی دندان ها و گرفتن داروهای فشار خون خودداری کنید، اما میتواند شیرین کننده خوبی برای جو دوسر صبحانه شما باشد، مصرف استویا از مصرف یک قند یا شیرین کننده های مصنوعی سالم تر است.

شکر استویا برای سلامتی

آیا استویا بی خطر است؟ آیا عوارض جانبی دارد؟

مطالعات مربوط به سم شناسی و ایمنی استویا نشان داده است که استفاده به عنوان شیرین کننده برای کلیهافراد بی خطر است.

مصرف آن در دوزهای پایین کم خطر است، اما مصرف افراطی آن میتواند خطرساز باشد. در صورتی که دچار بیماری های قندی هستید قبل از مصرف حتما با پزشک خود هماهنگ کنید.

استویا هیچ تداخل دارویی شناخته شده ای ندارد.

استویا به چه شکل هایی در دسترس است؟

اشکال رژیمی استویا شامل برگ ها و عصاره های گیاه Stevia rebaudiana Bertoni است. این عصاره ها را می توان در حالت پودر و مایع یافت.

در گذشته، برای شیرین کردن چای مجبور بودند از برگهای استویا خشک استفاده کنند یا برای رسیدن به عطر و طعم شیرین، آنها را بجوند.

استویا با نام های تجاری دیگری هم در بازار وجود دارد، که با استویا ساخته شده است ، مانند Truvia و Pure Via. این محصولات شامل شیرین کننده های مصنوعی دیگری به همراه استویا هستند. استویای خالص به طور کلی فقط با نام استویا به بازار عرضه می شود.

با دوغ کفیر و خواص آن آشنا شوید

خلاصه ▼
عنوان
هر آنچه باید درباره شکر استویا بدانید
توصیف
در این مقاله قصد داریم، شما را با شکر استویا و خواص آن آشنا کنیم، برای آشنایی بیشتر با این شکر طبیعی با اسپارتا اسپرت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397