1669 بازدید

کراتین منوهیدرات را چه زمانی مصرف کنیم ؟

چه زمانی کراتین منوهیدرات را مصرف کنیم

تحقیقاتی بر روی کراتین منوهیدرات انجام شد تا مشخص شود بهترین زمان مصرف این مکمل در کدام بخش از روز است . با اسپارتا اسپرت همراه باشید .

5.5/10 - (2 امتیاز)

کراتین زود جذب نیست !

نکته مهمی که در طی این تحقیقات به دست آمد این بود که شما باید جتما به صورت روزانه این مکمل رزا مصرف کنید و نه فقط در روز های تمرین .

دکتر  Darryn Willoughby, Ph.D در مقاله خود عنوان میکند که کراتین به سرغت جذب عضله نمیشود و مدتی طول میکشد تا عضله اشباع از کراتین شود. و مدت اعلام شده در بازه ساعت نمی باشد بلکه در مدت روز صحبت میشود.

به این معنی که مکمل کراتین منو هیدارت شما در طی چند روز و با مصرف مرتب روزانه در عضله جذب شده و آن را اشباع میکند.

به همین دلیل است که شما احتمالا باید برای چندین هفته آن را به طور پیوسته برای دیدن نتایج مصرف کنید.

 

 

دوره بارگیری کراتین

ممکن است که دوره بارگیری کراتین منوهیدرات به صورت ۵ روزه به شما کمک ، و مدت این زمان را کاهش دهد ، اما احتمال ایجاد نارحتی معده و نفخ و بعضی عوارض جانبی موقت را افزایش میدهد.

محققان تاثیر کراتین در عضله را در زمان مصرف قبل ، بعد و در طول روز مقایسه کردند. میزان تفاوت  مقدار چشمگیری نبود.

هرچند که در مقاله دیگری از دکتر Stoppani عنوان شده است که بهترین زمان مصرف کراتین قبل و بعد از تمرین است ، دکتر خوزه آنتونیو در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که مصرف کراتین منوهیدارت بعد از تمرین باعث افزایش سرعت جذب ذخایر کراتین در ماهیچه نمیشود.

اما نکته مهمی که در تمام این مقالات مشترک است ، اشاره به این موضوع دارد که برای مشاهده نتایج مکمل کراتین در عضله نیاز به مصرف این مکمل به صورت پیوسته طی چند هفته متوالی است.

 

کراتین منوهیدرات را چگونه مصرف کنیم؟

فرقی نمیکند که شما برای اولین بار از این مکمل استفاده میکنید یا ورزشکاری حرفه ای هستید و دوره های بسیاری را گذرانده اید . بهترین دوز مصرفی کراتین ۳ الی ۵ گرم در روز است و به طور پیوسته و بدون فاصله باید مصرف شود.

در مطالعات نشان داده شده است که مکمل کراتین بدون بارگیری هم تاثیر خود را در صورت مصرف منظم بعد از ۴ هفته نمایان خواهد کرد .

 

با آمینو اسید های ضروری و غیر ضروری بدن آشنا شوید

خلاصه ▼
عنوان
کراتین منوهیدرات را چه زمانی مصرف کنیم ؟
توصیف
تحقیقاتی بر روی کراتین منوهیدرات انجام شد تا مشخص شود بهترین زمان مصرف این مکمل در کدام بخش از روز است . با اسپارتا اسپرت همراه باشید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397