2712 بازدید

۴ ادویه غذایی که سرعت ریکاوری شما را افزایش میدهند

فلفل به ریکاوری بعد از تمرین کمک میکند.

سطح کیفبت ریکاوری خود را بعد از تمرینات با مصرف این ۴ ادویه غذایی بالاتر ببرید. برای آشنایی بیشتر با این ادویه ها با اسپارتا اسپرت همراه باشید.

5/10 - (1 امتیاز)

ادویه ها، طعمی جدید

در صورتی که در برنامه رژیم غذایی خود برای مدت زمانی طولانی نیاز باشد که یک وعده غذا را به صورت روزانه تکرار کنید، بعد از گذشت زمانی طمع این مواد برای شما تکراری خواهد شد و نه تنها از خوردن آن وعده لذت نخواهید برد بلکه هرچه زودتر سعی میکنید آن وعده را مصرف کنید تا برای مدت زمان کوتاه تری این فرایند تکراری شما را آزار دهد، اینجاست که ادویه ها به کمک شما می آیند و طعم جدید به زندگی شما میدهند. نه تنها ادویه ها بدون کالری هستند بلکه مزه تکراری غذا را از بین میبرند.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از ادویه ها بر روی عمکلرد و ترکیب بدنی تاثیر گذار است.

 

زرد چوبه

زرد چوبه علاوه بر مزه خوبی که میتواند در کنار ادویه های دیگر در غذا ایجاد کند، تاثیرات زیادی بر روی سلامتی شما دارد.

یکی از خواص مهم زردچوبه، که سالها است به تایید رسیده است، خاصیت ضد التهابی است. این ادویه کمک میکند تا التهاب و درد عضلانی بعد از تمرین کاهش پیدا کند.

طی تحقیقاتی که انجام شد و نتیجه آن در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی به چاپ رسید، گروهی از دوچرخه سواران که در دوره های تمرین سنگین برای مسابقات قرار داشتند و زرد چوبه در برنامه عذایی آنها قرار داشت، نسبت به دسته دیگر فصل تمرینات سنگین را راحت تر سپری کردند و کمتر دچار التهاب عضلات و درد های عضلانی بعد از تمرین شدند.

خوش بختانه این ادویه در اکثر غذا های ایرانی استفاده میشود.

زردچوبه و تاثیر آن بر روی سلامت پوست و ریکاوری بعد از تمرین بدنسازی

 

دارچین

یکی از بهترین ادویه های جهان نه تنها بخاطر طعم و مزه خوبی که ایجاد میکند بلکه برای بوی خوبی که دارد.

دارچین تأثیر بسیار زیادی در کنترل گلوکز دارد و موجب تولید پلیمر متیل هیدروکسی کلسیمون(MHCP) که شبیه ساز هورمون انسولین است میشود.هنگامی که دارچین می خورید ، چندین واکنش آنزیمی ایجاد می شود که در نهایت منجر به هضم طولانی مدت و ورود کندتر گلوکز به خون می شود.

نشان داده شده است که مصرف ۳-۶ گرم دارچین تأثیر مثبتی بر سطح قند خون پس از وعده غذایی دارد ، همچنین باعث تاخیر در احساس گرسنگی می شود.

 

فلفل

این ادویه به شما در چربی سوزی کمک خواهد کرد، ماده مؤثر موجود در فلفل کپسایسین(Capsaicin) است.

نشان داده شده است كه كپسایسین از طریق افزایش فعالیت سمپاتیک (سیستم عصبی) باعث افزایش متابولیسم بدن و اکسیداسیون چربی می شود.

مقدار کپسایسین در نوع های مختلف فلفل متفاوت است ، تخمین زده می شود که یک قاشق غذاخوری ممکن است بین ۰٫۸-۴۸۰ میلی گرم کپسایسین داشته باشد. بیشتر مطالعاتی که بر روی تأثیر کپسایسین صورت گرفته است براساس یک قاشق چای خوری یا کمتر انجام شده است.

نتیجه مطالعاتی که در کتابخانه عمومی علوم (PLOS) منتشر شده است، حاکی از تغییرات مطلوب در میزان اکسیداسیون چربی و تعادل کالری در افرادی بود که فقط ۲٫۵۶ میلی گرم کپسایسین در هر وعده غذایی طی یک روز دریافت میکردند.

پس این موضوع نشان میدهد مکمل هایی که دارای کپسایسین باشند در چربی سوزی به کمک بیشتری خواهند کرد.

در مطالعه ای که در مجله بریتانیایی تغذیه انگلیس منتشر شده است، ۹۱ نفر تحت رژیم غذایی چهار هفته ای بسیار کم کالری قرار گرفتند و به دنبال آن یک دوره نگهداری سه ماهه انجام دادند. در طول دوره نگهداری، نیمی از افراد ۱۳۵ میلی گرم مکمل کپسایسین در روز مصرف کردند.

افرادي كه مکمل كپسايسين مصرف كرده بودند، مقدار بیشتری اکسيداسيون چربی در طول مدت نگهداري سه ماهه نسبت به دسته دیگر داشتند.

 

 

زنجبیل

زنجبیل یک ادویه تند است که طعم مشخص، فوری و قابل تشخیص دارد. این ریشه چندین دهه است که در طب مورد استفاده میگیرد. یكی از فواید آن ، اثر ضد التهابی است.

خواص ضد التهابی زنجبیل و کمک به ریکاوری بعد از تمرین

طی تحقیقی که انجام گرفت،افرادی که روزانه ۲ گرم زنجبیل به انها داده شد بود، بعد از اتمام تمرینات ورزشی زمان کمتری دچار درد های بعد از تمرین بودند.

اگر شما به تازگی تمرینات خود را شروع کرده اید و بعد از تمرین دچار درد های شدید عضلانی شده اید، حتما زنجبیل را به برنامه غذایی خود استفاده کنید.

 

 

چهار نوشیدنی چربی سوز

خلاصه ▼
عنوان
4 ادویه غذایی که سرعت ریکاوری شما را افزایش میدهند
توصیف
سطح کیفبت ریکاوری خود را بعد از تمرینات با مصرف این 4 ادویه غذایی بالاتر ببرید. برای آشنایی بیشتر با این ادویه ها با اسپارتا اسپرت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397