5051 بازدید

با آمینو اسید های ضروری و غیر ضروری برای بدن آشنا شوید

روی
4.5/10 - (3 امتیاز)
آیا می دانستید که:هر پروتئینی که شخص مصرف می کند توسط برخی آنزیم ها از اجزا اصلی خود جدا می شود و به آمینو اسید ای تبدیل می شود که بعدا پروتئین هایی با ساختار و عملکرد متفاوت باز تولید می نمایند؟تبدیل مجدد پروتئین ها توسط یک فرآیند متابولیک انجام می گیرد که تحت تاثیر ویتامین های B6,B12 و نیاسین B3 قرار دارد.

ال-آلانین

به عنوان تولید کننده انرژی و تنظیم کننده قند خون بسیار مهم است.در متابولیسم گلوکز مداخله می کند.

 

ال-آسپارتیک اسید

در برابر آنتی بادی ها و ایمونوگلوبین های دستگاه ایمنی سدی ایجاد کرده و برای تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی عضلانی دارای اهمیت فوق العاده ای است

 

ال-آسپارژین

با توجه به اینکه در فرآیند متابولیک دستگاه عصبی نقش مهمی دارد،دارای اهمیت فوق العاده ای است.در حالات روانی انسان،چه حالات عصبی و چه آرامش تغییر ایجاد می کند

 

ال-سیترولین

دستگاه ایمنی را تحریک می کند،به تولید انرژی بدن کمک می کند،کبد را از فرآورده های آمونیاکی سم زدایی می کند.

 

اسید آمینه ال آرژنین

سنتز پروتئین و افزایش حجم عضلات ، رشد و باز سازی بافت های بدن و استخوان بندی، افزایش انرژی و توان برای همه ورزش های شدید، سوخت و ساز مناسب چربی و گلوکز، تولید هورمون های ضد پیری و بسیاری از عملکردهای دیگر.
آنزیم ها چه نقشی در بدن دارند:
آیا می دانستید که:آنزیم ها موادی هستند که به انجام شمار زیادی از فعالیت های بدن و تبدیل غذا و عناصر شیمیایی به سایر مواد مورد نیاز کمک می کنند؟آنزیم ها مواد را شکسته و به هم تبدیل می کنند،تا راحتر جذب شوند و یا عمکرد تازه ای پیدا کنند.

به عنوان مثال آنزیم ها گوشت را به اسیدهای آمینه تجزیه می کنند و یا اینکه آنها می توانند از اسیدهای آمینه هورمون بسازند.
آنزیم ها از پروتئین ساخته شده اند و برای حفظ شمار زیادی از فعالیت های بدنی ضروری هستند.هزاران آنزیم مهم وجود دارد که برای حفظ واکنش های بدن اهمیت زیادی دارند.

 

آمینو

آنزیم ها به از بین بردن سموم در روده بزرگ،کلیه ها،کبد،ریه ها و پوست کمک می کنند.
آنزیم ها توسط بدن تولید می شوند،با این حال ممکن است از میوه ها و سبزیجاتی مانند:انبه ، آواکادو، عنبه هندی، خیار،موز، مارچوبه و به خصوص از جوانه گندم و جو به دست آیند.البته مصرف طبیعی این مواد بسیار موثر تر است.
نکته مهم:یک حقیقت مهم آن است که اگر سبزیجات پخته و یا جوشانده شوند،آنزیم موجود در آنها ممکن است تخریب شود،زیرا آنزیم ها به گرما بسیار حساس هستند.
کلمه آز آخر آنزیم ها نشان دهنده عنصری است که آنزیم بر آن اثر می کند،به عنوان مثال لیپاز یعنی آنزیم بر روی لیپیدها (یا چربی)عمل می کند،فسفاتاز یعن آنزیم بر روی فسفر اثر می کند.
شناخته شده ترین آنزیم ها،آنزیم های گوارشی هستند:
آمیلاز:در بزاق وجود دارد.کربوهیدرات ها را می شکند تا روده جذب شوند.
پروتئاز:در شیره های گوارشی وجو دارد.پروتئین ها را می شکند تا قابل هضم گردند.
لیپاز:توسط لوزالمعده ترشح می شود.چربی ها را به اسید های چرب می شکند تا قابل هضم گردند.این آنزیم ها را می توان به عنوان مکمل های غذایی مصرف کرد و از ذخایر غذایی طبیعی به دست آورد.

 

ال-تورین

این اسید آمینه برای عضلات و اختلالات قلبی اهمیت داشته و به هضم چربی ها(در صفرا وجود دارد) و همچنین به هایپوگلیسمی و فشار خون بالا کمک می کند.این اسید آمینه به بیماری صرع و اضطراب مرتبط است.

 

ال-کارنیتین

عنصری است که در کنترل وزن و چربی بدن و همچنین کاهش خطر مشکلات قلبی کمک می کند.لیزین و ویتامین های B1,B6 همراه با آهن برای تولید این اسید آمینه در بدن ضروری هستند.

 

ال-گلوتامین

 این اسید آمینه به حافظه،تمرکز و کارکرد ذهنی صحیح کمک می کند.

 

ال-گلیسین

با تامین کراتین اضافی،تحلیل(دژنراسیون) عضلات را به تعویق می اندازد.برای ساخت و ساز سلول های خونی و تامین اسید آمینه بدن نقش حیاتی دارد.گلوکز و کراتین دو ماده مهم در تولید انرژی هستند و در فرآیندسنتز خود،نیاز به گلیسین دارند.

 

 

CLA چیست؟

خلاصه ▼
عنوان
با آمینو اسید های ضروری و غیر ضروری برای بدن آشنا شوید
توصیف
آیا می دانستید که:هر پروتئینی که شخص مصرف می کند توسط برخی آنزیم ها از اجزا اصلی خود جدا می شود و به اسید های آمینه ای تبدیل می شود که بعدا پروتئین هایی با ساختار و عملکرد متفاوت باز تولید می نمایند
نویسنده
منبع انتشار
www.spartasport.ir

یک نظر برای “با آمینو اسید های ضروری و غیر ضروری برای بدن آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397