2266 بازدید

استروژن : هورمونی که مانع کاهش وزن شما میشود

هورمون استروژن و افزایش وزن

اگر همه روش ها را امتحام کرده اید و باز هم لاغر نشده اید ، ممکن است قدرت هورمون استروژن مانع کاهش وزن شما میشود. با اسپارتا اسپرت همراه باشید .

4.5/10 - (2 امتیاز)

همه راه ها را امتحان کرده ایم

بعضی وقت ها کاهش وزن ، تبدیل به سدی بزرگ در سر راه هر فرد میشود .

شما به خوبی تمرین میکنید ، غذای سالم میخورید .اما باز هم به کمر باریک خود نمیرسید و نه تنها لاغر نمیشوید بلکه احساس خستگی بیشتری هم میکنید.

اگر شما هم این چنین احساسی دارید ، ممکن است در حال جدال با هورمون استروژن در بدن خود هستید .  یک بیماری که به عنوان سلطه استروژن شناخته می شود

 

فواید هورمون استروژن

در کل این هورمون در بدن خانم ها بیشتر وجود دارد ، به همین دلیل استعداد چاقی در آنها بیشتر است . و به راحتی با توجه به نوع تیپ بدنی ، به صورت موضعی دچار چاقی مشوند .

بیشترین مول های چاقی در بانوان به صورت سیب ( چاق شدن پهلو وباسن ) یا مدل گلابی ( چاقی ران وباسن ) است .

دکتر پل میستکوفس، یک متخصص غدد درمانی در مرکز پزشکی ویرجینیا ماسون در سیاتل :

استروژن در بدن زنان و مردان وجو دارد و در زنان نقش موثر تری دارد ، هورمون استروژن باعث بهبود کیفیت تولید مثل در بانوان و تقویت استخوان های آنها میشود. این هورمون در مردان فقط برای بخش تقویت استخوان ها استفاده میشود.

در واقع همه مردان ، به طور معمول تستوسترون را به استروژن تبدیل می کنند تا توده استخوانی را تولید کنند.

وقتی که سطح این هورمون در تعادل باشد ، بسیار برای بدن مفید و ضروری است.

اما متاسفانه سطح استروژن به دلایل زیر از حالت تعادل خارج میشود

۱ – سیگار کشیدن

۲ – نوشابه

۳ – غذاهای فست فود

۴ – استرس

۵ – کم خوابی

 

 

افزایش غلظت استروژن به چه معناست ؟

غلظت استروژن زمانی اتفاق میافتد که مقدار بیش از حد هورمون استروژن در جریان خون وجو داشته باشد و این غلظت باعث ایجاد مشکلاتی در هر دو جنس مرد و زن میشود.

شامل : افزایش وزن ، احتباس آب ، بزرگ شدن سینه (به طور یکسان برای زنان و مردان) ،خستگی، نوسانات خلقی، متابولیسم تند، چربی شکمی بیش از حد و ….

با توجه به این دسته از عوارض جانبی، تعجبی نیست که کاهش وزن می تواند یک راه حل برای این مشکل باشد. توجهی به سطح بالای استروژن در خون در نهایت می تواند منجر به عوارض جدی ، از جمله افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات، رحم و پستان شود.

هورمون استروژن

 

 

افزایش استروژن بر روی تناسب اندام تاثیر دارد؟

به طور قطع بله ، افزایش سطح این هورمون به سرعت باید کنترل شود چرا که این هورمون موجب جلوگیری از کاهش وزن و چربی بدن میشود. عدم تعادل مطمئنا بر توانایی شما در ساخت و نگهداری بافت ماهیچه های فعال و نیز توانایی شما برای سوختن چربی ها تاثیر خواهد گذاشت.

 

چه راه حلی برای کاهش سطح استروژن هست ؟

روش های بسیار زیادی هست که بدون نیاز به کمک های دارویی میتوانید ، سطح استروژن خود را به تعادل برسانید .

 

تغییر ظروف پلاستیکی با ظروف شیشه ای : 

پلاستیک حاوی BPA (و دیگر مواد شیمیایی مضر) است که منجر به افزایش میزان استروژن شما می شود. اگر چه انواع مختلفی از محصولات بدون BPA در بازار وجود دارد،اما بهترین راه این است که ظروف شیشه ای را انتخاب کنید.

ظروف شیشه ای برای کنترل استروژن

 

با غذا های سالم از کبد خود حمایت کنید :

از آنجایی که کبد شما وظیفه ، حذف استروژن بیش از حد و سموم دیگر را در جربان خون دارد ، با مصرف غذاهای سالم از چرب شدن کبد جلوگیری کنید تا کبدی سالم داشته باشید .

غذاهایی مانند سبزیجات برگ، آووکادو، سیر، چای سبز، چغندر، لیمو و لیمو برای تقویت سلامت کبد مصرف کنید. خواب مناسب (حداقل ۷ ساعت در شب) کمک به عملکرد کبد می کند.

 

کنترل سطح استرس :

هیچ کس نمی تواند به طور کامل از استرس جلوگیری کند، اما مطمئنا چیزهایی است که ما می توانیم انجام دهیم تا برخی از فشارها را از بین ببریم. از آنجا که استرس طولانی مدت استروژن بیش از حد را افزایش می دهد، کلاس یوگا هر هفته یا ماساژ ماهانه ممکن است راهی عالی برای مدیریت و کاهش استرس در طول زمان باشد.

 

محصولات اورگانیک مصرف کنید : 

هورمون ها و سموم ها می توانند از طریق آفت کش های باقی مانده در غلات، میوه ها، سبزیجات و محصولات حیوانی که با آنتی بیوتیک ها و هورمون رشد مورد استفاده قرار می گیرند، به بدن ما نفوذ کنند.

خوشبختانه، گزینه های امن تر و سالم تر وجود دارد. سعی کنید در زمان خرید محصولات گوشتی از مواد اورگانیک استفاده کنید .

غذای اورگانیک

 

فیبر بیشتری مصرف کنید :

فیبر می تواند به استروژن متصل شود و آن را از سیستم گردش خون شما بیرون بکشد. منابع غنی فیبر شامل : سبزیجات ، بروکلی، گل کلم، بوته های بروکسل، کتان، چیا، انجیر، سیب، گلابی، لوبیا و حبوبات، نخود فرنگی و انواع توت ها است.

 

 

 

تستسترون را بهتر بشناسید 

خلاصه ▼
عنوان
استروژن : هورمونی که مانع کاهش وزن شما میشود
توصیف
اگر همه روش ها را امتحام کرده اید و باز هم لاغر نشده اید ، ممکن است قدرت هورمون استروژن مانع کاهش وزن شما میشود. با اسپارتا اسپرت همراه باشید .
نویسنده
منبع انتشار
www.spartasport.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397