10005 بازدید

رژیم غذایی : برای برنامه ۱۲ هفته ای بدنسازی حجم و کات

رژیم-غذایی-بدنسازی
3.7/10 - (3 امتیاز)

همیشه برنامه غذایی برای رسیدن به نتایج عالی در بدنسازی حرف اول را میزند ، برنامه غذایی شما برای ۱۲ هفته آینده به صورت زیر خواهد بود ، تلاش کنید ، برنامه غذایی خود را تا حد ممکن به این الگو نزدیک کنید . با اسپارتا اسپرت همراه باشید .

خیلی زیاده

رژیم غذایی که در اختیار شما قرار میگیرد ، برنامه سرشار از پروتئین و فیبر ، مواد معدنی و ویتامین است . به اصطلاح میتوان گفت ، این برنامه یک حالت ایده آل است از روش تغذیه یک بدنساز .

نکته مهم :

تعداد وعده های بیشتر ، مقدار کمتر ، با دیدن این وعده ها اول چیزی که به ذهن شما خطور میکند ، این است که ” اگه این همه بخورم که چاق میشم…”

بله درست است ، اگر شما در هر وعده به اندازه وعده نهار فعلی خود غذا بخورید ، حتما چاق میشوید .

اما نکته اصلی این است که در این وعده ها به مقدار بسیار کم از این مواد استفاده میکنید ، اگر با این دید به وعد های خود نگاه کنید ، یک سینه مرغ ممکن است طی دو روز مصرف شود ، در حالی که شما آن را در حالت عادی برای یک وعده نهار مصرف میکنید .

 

قرار نیست سیر شوید .

هدف از این نوع رژیم غذایی و تقسیم کردن وعده های غذایی ، جلوگیری از زیره خواری و پرخوری است . با این روش شما همیشه احساس سیری در طول روز دارید ، اما در هیچ وعده ای تا حد سیر شدن غذا نمیخورید.

 

تفاوت سیر شدن و پر شدن

فهمیدن این تفاوت بیسار مهم است ، گاهی شما انقدرغذا میخورید که از خوردن زده میشوید . این مرحله پر شدن است ، یعنی دیگر جایی در معده نمانده است که مواد غذایی را به آن وارد کنید . که نتیجه ان مشاده شکمی بزرگ بعد از آن وعده است .

سیر شدن را نمی توان تعریف کرد ، شاید تنها عبارتی که میتوان گفت این باشد که سیر شدن یعنی درست خوردن .

اما فراموش نکنید شما قرار نیست تا حد سیر شدن غذا بخورید فقط قرار است کمی مواد غذایی در هر وعده به بدن خود برسانید که بخس عمده ای از آن پروتئین و فیبر یا کربوهیدرات است .

 

وعده صبحانه

در این وعده شما تخم مرغ آب پز ، جو پرک دوسر پخته و قهوه مصرف میکنید ، اگر دقت کنید ، مقداری برای این مواد نوشته نشده ، مقدار مورد نظر را خودتان انتخاب کنید .

برنامه غذایی صبحانه

 

میان وعده اول

برنامه غذایی وعده-اول

 

میان وعده دوم

شاید بگویید چطور این همه مواد را مصرف کنم ، خب دو تیکه مربعی مرغ و یه سیب زمینی کوچک ، به همراه یک بوته کوچک بروکلی را در ذهن خود تصور کنید ، این مواد همگی در یک ظرف خیلی کوچک جا میشوند. شاید با این تعریف بتوانید درک کنید که چقد این وعده ها کم و به صرفه تر از وعده های اصلی سه گانه است .

برنامه غذایی وعده-دوم

 

نهار

برنامه غذایی نهار

 

وعده سوم

برنامه غذایی قبل-از-باشگاه

 

قبل از باشگاه

این وعده را ۴۵ دقیقه قبل از تمرین مصرف کنید ، یک قاشق تن ماهی را میتوانید جایگزین کنید ، دو قاشق بزنج . یک لیوان قهوه.

وعده قبل-از-باشگاه-اصلی

 

مکمل های قبل و بعد از تمرین

لیست این مکمل ها در روز های اول تا هفتم قرار داده شده است و برای تمام روز های دیگر مشترک است ،

بهترین زمان برای مصرف مکمل قبل از تمرین ۳۰ الی ۱۵ دقیقه و بعد از تمرین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه است 

 

برنامه غذایی وعده شام

شما میتوانید به جای استفاده از کلم بروکلی ، سبزیجات فصل و یا میوه جات هر فصل را جایگزین کنید .

برنامه غذایی شام

 

برنامه ای که جواب داده است

این الگوی مصرف را بارها و بارها تست نموده ایم و به افراد مختلف پیشنهاد شده است و نتیجه ای بسیار مطلوب برای افراد مصرف کننده به همراه داشته ، اگر به دنبال تغییر شیوه زندگی و بهبود سلامتی خود هستید این برنامه غذایی را به شما پیشنهاد میکنم .

نکته ای که به نظر میرسد ، تکراری شدن برنامه بعد از چند هفته متوالی است ، به این مورد دقت کنید ، شما میتوانید از انواع گوشت ها ، خوراک ها و مواد غذایی دیگر استفاده کنید ، اما به مقداری کم و با تعداد وعده های زیاد .

تا جایی که ممکن است برنامه غذایی خودتان را به این الگو نزدیک کنید . 

 

برنامه روز اول از تمرینات ۱۲ هفته ای

خلاصه ▼
عنوان
رژیم غذایی : برای برنامه 12 هفته ای بدنسازی حجم و کات
توصیف
همیشه برنامه غذایی برای رسیدن به نتایج عالی در بدنسازی حرف اول را میزند ، برنامه غذایی شما برای ۱۲ هفته آینده به صورت زیر خواهد بود ، تلاش کنید ، برنامه غذایی خود را تا حد ممکن به این الگو نزدیک کنید . با اسپارتا اسپرت همراه باشید .
نویسنده
منبع انتشار
http://spartasport.ir

2 thoughts on “رژیم غذایی : برای برنامه ۱۲ هفته ای بدنسازی حجم و کات

  1. سلام‌ و خسته نباشید
    ببخشید فقط یک جلسه تمرین هست
    برا داشتن تمام جلسات با تغذیه ومکمل کامل باید چکار کرد ؟!
    ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

    1. سلام.متشکرم. معمولا این جور برنامه ها که برای دسته وسیعی از افراد استفاده میشه. برنامه دقیق غذایی تهیه نمیشه و فقط به موادی که در اون دوره در طول روز مصرف میشه اشاره میکنن. شما باید این تعداد وعده در روز داشته باشید و تو هر وعده مقداری پروتئین از نوع های مختلف دریافت کنین. این برنامه برای کل دوره تمرینی هست و فقط مخصوص چند روز نیست. یعنی شما طی ۱۲ هفته از این الگوی غذایی استفاده میکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397