1172 بازدید

قرص افزایش هورمون تستسترون از چه موادی تشکیل میشوند

قرص افزایش سطح هورمون رشد

در این مقاله قصد داریم مواد اصلی که در یک قرص افزایش هورمون تستسترون وجود دارد را به شما معرفی کنید و شما را بیشتر با ساختار این قرص ها آشنا کنیم

5/10 - (2 امتیاز)

هورمون تستسترون

با نگاهی به بسته بندی قرص های افزایش هورمون متوجه میشوید که برخی از مواد بین بیشتر برند ها یکسان است و فقط دوز مصرفی متفاوت است.

اگر میخواهید که بیشترین بهره را در زمان مصرف این قرص ها به دست بیاورید بهتر است به طور کامل با مواد تشکیل دهنده آن و عملکرد هر کدام آشنا شوید.

موادی که در ادامه معرفی خواهند شد بیشترین تاثیر را باتوجه با دوز ایمن در قرص های افزایش تستسترون خواهند داشت، برای آشنایی بیشتر با این مواد با اسپارتا اسپرت همراه باشید .

 

Fenugreek (زغال اخته)

به طور سنتی از این دانه در مراحل تولید پودر کاری، پاستا و یا ترشی ها استفاده میشود. اخیرا مطالعاتی بر روی زغال اخته انجام شده است که نشان میدهد دارای خواص آنابولیک است.

طی تحقیقاتی که در دانشگاه Mary Hardin-Baylor انجام شد. مصرف زغال اخته روی دو گروهی از مردان بررسی شد.

دسته اول افرادی گروهی هستند که به انها دارو نمایی به نام زغال اخته داده شد و گروه دیگر کسانی بودند که به آنها زغال اخته داده شد.

تحقیقات نشان داد که طی ۴ هفته اول، قدرت هر دو گروه در زمان تمرین افزایش یافته بود.

اما این افزایش قدرت برای دسته ای که زغال اخته واقعی دریافت کرده بود تا هفته ۸ ام ادامه داشت.

علاوه بر این تنها دسته ای که زغال اخته مصرف کرده بودند طی ۴ الی ۸ هفته رشد عضلانی چشم گیری داشتند.

زغال اخته برای افزایش سطح تستسترون

 

روی و منیزیم

در برخی از مکمل های افزایش هورمون رشد ممکن است به تنهایی روی و یا منیزیم یا ترکیبی از هردو را ببینید.

مکمل ZMA ترکیبی از سه ماده روی، منیزیم و ویتامین B-6 است. این مواد در ترکیب با یکدیگر موجب کمک به ریکاوری و بهبود کیفیت خواب میگردد.

با مصرف ZMA در زمان خواب شما میتوانید به مرحله عمق ترین از خواب کامل (REM) وارد شوید و با به همین دلیل ریکاوری شما در زمان خواب افزایش یافته و کیفیت خواب بهتری خواهید داشت، از طرفی منیریم محرک سلول های مغزی است و به عملکرد فرد در روز بعدی کمک بسزایی خواهد کرد.

بسیاری از ورزشکاران به دلیل کمبود این عناصر دچار ضعف انابولیک ، اختلال در سیستم عصبی و در نتیجه افزایش سطح کورتیزول خواهند شد که موجب کاهش قدرت و افزایش وزن میگردد.

در تحقیقات دیگری که بر روی مکمل ZMA انجام شد، به دو دسته از بازیکنان فوتبال مکمل ZMA و دارو نما طی ۷ هفته داده شد.

بعد از هفته ۷ ام دسته ای که مکمل ZMA دریافت کرده بودند، ۳۰ درصد افزایش هورمون تستسترون داشتند، در حالی که دسته ای که دارو نما دریافت کرده بود ۱۰ درصد دچار کاهش سطح هورمون رشد شده بود.

دسته اول ۱۱٫۶ درصد افزایش قدرت داشتند و دسته دوم ۴٫۶ درصد.

دلیل کاهش سطح تستسترون در دسته ورزشکاران دارونما، مشکلات خواب و عدم ریکاوری کامل سیستم عصبی بعد از تمرین گزارش شد.

 

Ashwagandha ( جینسینگ هندی )

نام ashwagandha به معنای “بوی اسب” است و در سنت آیورودا گفته می شود که قدرت و توانایی یک اسب را به شما می دهد.

این ریشه گیاهی به تنهایی به عنوان مکمل برای ریکاوری بدن عرضه میشود، همچنین به دلیل خواص منحصر به فرد خود به عنوان داروی افزایش هورمون تستسترون نیز عرضه میگردد.

طی تحقیقاتی که بر روی این ماده انجام شده است، موجب کاهش استرس در بدن میگردد. بسیاری از افراد از این دارو برای کاهش اضطراب، کاهش کورتیزول و سطح خستگی استفاده میکنند، در حالی که در مورد خواص بی نظیر این ماده در افزایش سطح تستسترون در بدن ندارند.

مکمل Ashwagandha با افزایش سطح تستوسترون و رشد در عضله و قدرت در مردان همراه است،

 

دی اسیدریک اسید(D-AA)

D-AA یک اسید آمینه اسید طبیعی است که در سلول های بیضه یافت میشود، که نقش آن دریافت پیام از مغز و هدایت سلول ها برای تبدیل کلسترول به تستسترون است.با مصرف موادی که دارای D-AA هستند تعداد این پیام ها بین مغز و سلول های بیضه بیشتر شده و در نتیجه هورمون تستسترون بیشتری تولید خواهد شد.

تحقیقاتی روی چند مرد در ایتالیا انجام شد که طی ۱۲ روز به انها ۳ گرم D-AA خالص داده شد، بعد از ۳ روز مقدار تولید تستسترون در بدن آنها ۴۲ درصد افزایش داشته بود، همچنین محققان متوجه شدند که ۳ روز بعد از قطع دارو میزان تستسترون ۲۲ درصد بالاتر از زمان قبل از مصرف دارو بوده است.

تحقیقاتی که اخیرا به وسیله مرکز تحقیقات تغذیه منتشر شده است، نشان میدهد که افزایش میزان تستسترون در روز ۲۸ ام در بدن مردانی هر روز ۳ گرم D-AA مصرف کرده اند متوقف شده است و بر روی یک میزان ثابت طی ۷ روز بعد از قطع دارو باقی مانده است.

 

 

هر آنچه درباره تستسترون باید بدانید!

خلاصه ▼
عنوان
قرص افزایش هورمون تستسترون از چه مواد تشکیل میشوند
توصیف
در این مقاله قصد داریم مواد اصلی که در یک قرص افزایش هورمون تستسترون وجود دارد را به شما معرفی کنید و شما را بیشتر با ساختار این قرص ها آشنا کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397