14909 بازدید

قرص لاغری : قرص ونوستات و زنیکال + عملکرد + نحوه مصرف + عوارض

8.3/10 - (10 امتیاز)

این روزها تناسب اندام و لاغری به یکی از معیارهای زیبایی تبدیل شده است. به همین دلیل افرادی که دارای مشکل اضافه وزن هستند به دنبال راهی برای رسیدن به وزن دلخواه و ایده الشان می‌گردند. با اسپارتا اسپرت همراه باشید .

توجه 

وبسایت اسپارتا اسپرت حامی ورزش بدون دوپینگ است و هیچگونه مسئولیتی در قبال مصرف استروئید توسط کاربران ندارد. اطلاعاتی که در اختیار شما قرار میگیرد ترجمه مقالات انگلیسی از وبسایت های مرجع تحقیقاتی است و هیچ مسئولیتی اسپارتا اسپرت درباره صحت این اطلاعات ندارد. تمامی مطالب مرتبط با استروئید ها فقط به منظور افزایش دانش در اختیار شما قرار میگیرد.

 

معرفی قرص ونوستات

«ونوستات» یا «زنیکال» نام‏های تجاری مختلف «اورلیستات» است که جزو داروهای مهارکننده جذب چربی محسوب و داخل و خارج از کشور تولید می‌شود. مصرف زنیکال به‌دلیل عدم جذب چربی‏ها باعث دفع مدفوع پرچرب می‏ شود و بوی بسیار زننده ‏ای ایجاد می‏کند.

داروی ارلیستات با نام های مختلفی مانند زنیکال ( نام اصلی دارو و ساخت روشه آلمان ) و در ایران با نام ونوستات تولید می شود. این دارو روی نیمی از مصرف کنندگان ممکن است اصلا اثر نکند و روی افرادی که اثر کرده ظرف ۳ ماه ۵% کاهش در BMI و ظرف ۱ سال ۱۶% کاهش وزن دیده شده است. پزشکی که برای افراد چاق (BMI بالاتر از ۳۰) این داروها را به تنهایی یا به صورت ترکیبی تجویز می‌ کند، باید عملکرد داروها را توضیح دهد تا بیمار با آگاهی، مصرف چربی‌ سوزها را انتخاب کند.

 

عوارض جانبی مصرف ونوستات

سردرد و کاهش جذب ویتامین‏های محلول در چربی (ویتامین‏های E، D، A وK) نیز از دیگر عوارض شایع ونوستات یا ارلیستات و زنیکال است و به همین دلیل پزشک مصرف این دارو را برای مدت زمان مشخص توصیه و مصرف مکمل این ویتامین‏ها را هم در طول درمان با این دارو تجویز می‏ کند.

در ۳ هفته اول مصرف زنیکال، عوارضی مانند دفع مدفوع مکرر و چرب، اسهال، اضطراب، سرگیجه و ناراحتی‏های روده‏ ای بروز می‏ کند و در موارد نادری باعث خشکی پوست و اختلال در مفاصل می‏شود.

از جمله عوارض دیگر :نفخ شکم، شل شدن مدفوع، عدم توانایی در کنترل اجابت مزاج، افزایش تعداد اجابت مزاج، درد معده، حالت تهوع، درد مقعد

تمامی عوارض ذکر شده طی چند روز پس از قطع دارو از بین خواهد رفت.

 

مقدار و نحوه مصرف ونوستات

این دارو تنها باید زیر نظر پزشک تهیه و میزان مصرف دقیق آن هم توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول افراد می‌بایست کپسول‌ها را به طور مرتب روزانه یک عدد همراه ناهار و یک عدد همراه شام و همچنین مکمل‌ها را به طور مرتب روزانه یک عدد و با حداقل ۲ ساعت از مصرف کپسول‌ها به مدت ۲۴ ماه مصرف کنند.

 

نتایج تحقیقات

ویتامین ‌های محلول در چربی را نیز مختل می ‌نمایند. در واقع جذب ویتامین های E و D و A و k در مصرف‌ کنندگان این قرص ‌ها صورت نمی ‌گیرد. حال اگر قرار باشد فردی در کوتاه مدت از این قرص ‌ها استفاده کند، دچار مشکل نخواهد شد، اما اگر در دراز مدت مورد استفاده قرار گیرد، عوارض جانبی رخ خواهد داد.

این داروها موجب کمبود ویتامین‌ های محلول در چربی، افزایش خون ‌ریزی ماهیانه در خانم‌ ها در اثر اختلال در انعقاد خون به علت کمبود ویتامین k می‌ شود. از سوی دیگر، کمبود هر یک از ویتامین ‌های محلول در چربی مانند E نیز عوارض خاص خود را دارد؛ به طور مثال، باعث جذب کمتر مواد مغذی آنتی ‌اکسیدان در بدن می ‌شود.

در غذاهای سرخ شده، کتلت، کوکو و فست‌ فودها چربی زیادی وجود دارد. گاهی می ‌توان پس از صرف غذای چرب از این قرص‌ها، مصرف کرد و صرفا مصرف محدود این قرص ‌ها توصیه می ‌شود، نه مصرف مداوم و همیشگی آنها.

مصرف خودسرانه هر نوع دارویی از جمله این قرص‌ ها به هیچ عنوان صحیح نیست. به گفته پژوهشگران برزیلی، مصرف داروی  اورلیستات  یا زنیکال  ( یا ونوستات ) که گاه برخی بیماران برای کاهش وزن از آن استفاده می‌ کنند، احتمال بروز سنگ‌ های کلیه را افزایش می ‌دهد.

 

حرکات ترکیبی برای رشد مجدد عضلات سرشانه 

 

 

خلاصه ▼
عنوان
قرص لاغری : قرص ونوستات و زنیکال + عملکرد + نحوه مصرف + عوارض -
توصیف
این روزها تناسب اندام و لاغری به یکی از معیارهای زیبایی تبدیل شده است. به همین دلیل افرادی که دارای مشکل اضافه وزن هستند به دنبال راهی برای رسیدن به وزن دلخواه و ایده الشان می‌گردند. با اسپارتا اسپرت همراه باشید .
نویسنده
منبع انتشار
http://spartasport.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397