2003 بازدید

نحوه عملکرد چربی سوزها در بدن، شیوه مصرف و ترکیبات این نوع مکمل ها

اگر نیاز دارید تا اطلاعات کافی و به روز درباره مکمل های چربی سوز و نحوه مصرف و نقش آنها در کاهش چربی ها داشته باشید با اسپارتا اسپرت همراه شوید.

5/10 - (2 امتیاز)

چربی سوز معجزه یا واقعیت

شما هم حتما درباره قرص های چربی سوز شنیده اید، مکمل هایی که مانند در یک روز تابستانی میتوانند مانند خورشید که بستی را  آب می کند، چربی های شما را آب از بین ببرد. خب… متاسفیم که این تفکر واقعیت ندارد، حتی بهترین چربی سوز هم نمی تواند این کار را انجام دهد، در حقیقت این مکمل ها میتوانند به شما کمک کنند که درصد بیشتری چربی در چرخه مصرف انرژی استفاده کنید اما نمیتوانند بر روی رژیم غذایی بد تاثیر کذاشته و هرچه دوست دارید بخورید و لاغر بمانید.

اما خبر خوب اینکه، با رژیم غذایی مناسب و داشتن فعالیت ورزشی به کمک شما می آید و به سرعت چربی سوزی شما کمک میکنند.

 

آیا چربی سوز ها واقعا به کاهش چربی کمک میکنند؟

پاسخ سریع به سوال ” بله “ است، اما به شرط اینکه شما نتایج معقول از مصرف این مکمل داشته باشید. بعضی از افراد اعتقاد دارند که چون چربی سوز مصرف میکنیم پس میتوانیم هر ماده غذایی را به هر مقدار که دوست داریم مصرف کنیم.

انتظارات معقول داشته باشید:

در حالی که میزان کاهش چربی با مکمل های چربی سوز قابل افزایش است، اما شما به دلیل استفاده از یک مکمل ترموژنیک ، در هفته ۵ کیلوگرم کاهش نخواهید داشت.

به یاد داشته باشید:

مقدار نرمال کاهش وزن در یک هفته نیم تا ۱ و نیم کیلوگرم است. با توجه با دوره و شرایط خاص ممکن است شما بتوانید برای مدت کوتاهی این عدد را تا ۲ کیلو در هفته هم پیش ببرید، اما در نهایت بدن شما کاهش چربی را متوقف میکند.

اگر شما در حال کاهش وزن زیادی در هفته هستید، به دلیل مصرف چربی سوز یا هر دلیل دیگری، در حقیقت وارد فاز عضله سوزی و تخریب عضلات شده اید، و این قطعا نتیجه ای نیست که شما به دنبال آن هستید.

بنابرای باید برنامه برای کاهش وزن خود تنظیم کنید، مقدار کاهش وزن هفته به هفته و ماه به ماه را برنامه ریزی کنید، اما برای کاهش وزن هر روز خود برنامه ای تعیین نکنید.

با این کار شما متوجه پیش رفت هفته به هفته و مقدار کم شده در ماه های مختلف خواهید شد. بله، ممکن است بعضی از هفته ها کاهش چندانی نداشته باشید. اما با مصرف چربی سوز ها میتوانید این روند را برای دوره طولانی مدتی ادامه دهید.

برنامه چربی سوزی

چرخه چربی سوزی:

حتی بهترین چربی سوز های گرما زا هم نمیتوانند، برای همیشه با قدرت چرخه مصرف چربی را ادامه دهند.

بسیاری از ورزش کاران از چربی سوز های گرما زا استفاده میکنند، چرا که هم باعث افزایش چربی سوزی خواهد شد و هم به افزایش قدرت آنها کمک خواهد کرد. اما با توجه به تحقیقات بدن شما با مصرف مکرر این مکمل در مقابل دوز مصرفی مقاوم شده و مانند قبل چربی سوزی نخواهید داشت.

پیشنهاد شده است، در صورتی که بعد از ۴ الی ۶ هفته مشاهده کردید میزان چربی سوزی بدن کاهش پیدا کرده است، مکمل را برای چند هفته قطع کنید و بعد از مدتی مجددا با دوز مصرفی کمتری نسبت به زمان قطع مکمل مصرف را از سر بگیرید تا بیشترین تاثیر را مشاهده کنید.

با دوز کم شروع کنید:

در هر پیمانه یا قرص مکمل های چربی سوز، دوز مشخصی از مواد تشکیل دهنده به بدن شما می رسید، با افزایش این دوز ، سرعت چربی سوزی شما بیشتر نخواهد شد. شرکت های تولید کننده همگی لیستی از موادی که در پیمانه یا قرص با مصرف مکمل به بدن شما میرسد را در اختیار شما قرار میدهند تا بتوانید بهترین مقدار را برای بدن خود انتخاب کنید.

بهتر است در ابتدا با کمترین دوز پیشنهاد شده بر روی بسته بندی مکمل شروع کنید و برای دو هفته این مقدار را ادامه دهید سپس اگر نیاز به افزایش مقدار دریافتی بود در صورتی که بر روی بسته بندی افزایش مقدار مصرف منع نشده بود میتوانید میزان دریافتی خود از مکمل را افزایش دهید.

 

چه دوزی از مکمل چربی سوز مصرف کنیم

عضلات را در اولویت قرار دهید:

تصور خیلی از ما این است که چند قرص چربی سوز میخوریم، تمرینات هوازی انجام میدهیم و لاغر میشویم.. اما موضوع پیچیده تر از آن است که به نظر میرسد. شما باید برنامه این اصولی داشته باشید که در زمان چربی سوزی دچار کاهش بافت عضلانی نشوید.

برنامه شما باید به صورتی طراحی شود که باعث بیشترین مقدار چربی سوزی و کمترین میزان تخریب عضلانی شود.

 

 

ترکیبات موجود در یک مکمل چربی سوز

میتوانید در مقاله “ یک چربی سوز خوب از چه موادی تشکیل شده است ” باتمام ترکیباتی که در یک مکمل چربی سوز وجود دارد آشنا شوید و نقش هر کدام را در فرایند چربی سوزی بدانید.

 

آیا مصرف چربی سوز ها خطرناک است؟

تا زمانی که شما یک رویکرد معقول نسبت به تغذیه رورانه خود داشته باشید، و مراقب میزان مصرف مواد محرک باشید ، چربی سوز می تواند راهی مطمئن برای افزایش نتایج شما باشد. در اینجا مهمترین قوانینی که باید در نظر داشته باشید آورده شده است.

همیشه در رژیم نباشید:

نه، لازم نیست برای داشتن اندام مناسب و کاهش وزن بقیه عمر خود را در رژیم غذایی قرار دهید. همانطور که پل سالتر ، متخصص تغذیه توضیح می دهد ، یک بازه زمانی مختصر بهترین راه برای به دست آوردن نتیجه است.

اگر شما قصد کاهش وزن دارید بهترین بازه ۱۰ الی ۱۴ هفته رژیم است. این بازه زمانی به شما وقت کافی میدهد تا بدن شما چربی اضافه ذخیره شده خود را مصرف کند.

بعد از اتمام این دوره رژیم شما باید کالری روزانه خود را در بازه ای به نام ” نگه داری “ برسانید تا عضلاتی که دارید حفظ شده و چربی هایی که سوزانده اید مجددا جایگزین نشود.

یک روش محبوب برای انجام این کار به عنوان “رژیم غذایی معکوس” شناخته می شود ، روشی که به تدریج و منظم کالری را بالا می برید تا به بازه نگداری برسد.

آیا مصرف قرص های چربی سوز مضر است

کالری مصرفی خود را بیش از اندازه پایین نبرید:

این یک امر طبیعی است که در طول دوره کاهش وزن شما باید کالری کمتری نسبت به کالری مصرفی در طول روز دریافت کنید. اما این تصور را نداشته باشید که هرچقد کمتر باشد میزان کالری دریافتی شما و اختلاف آن با کالری مصرفی بیشتر شود بهتر است.

این موضوع مخصوصا در بانوان به شدت باید رعایت شود، چرا که بدن انها در صورت کمبود کالری از مصرف چربی ها خودداری میکند و چربی سوزی انها متوقف خواهد شد.

در طی تحقیقاتی نشان داده شده است که کاهش و محدود کردن کالری دریافتی در طول روز، باعث افزایش چربی سوزی برای طولانی مدت نخواهد شد. همچنین نکته اصلی هدف کاهش وزن را فراموش نکنید، شما وزن خود را کاهش میدهید که حس بهتری داشته باشید و بتوانید در سلامت زندگی خود را سپری کنید.

مراقب محرک ها باشید:

اگر نمی توانید روز خود را بدون یک فنجان قهوه شروع کنید و در طول روز ۳-۴ فنجان دیگر می نوشید، در انتخاب چربی سوز محرک مراقب باشید. خیلی از چربی سوز ها دارای مواد محرک مانند: کافئین، یوهیمبین

با مصرف چربی سوز، به دلیل وجود محرک ها شما افزایش انرژی خواهید داشت، اما در صورتی که شما عادت به مصرف مقدار زیادی مواد محرک همراه در طول روز خود باشید. بدن شما در برابر دوز دریافتی چربی سوز تغییری از خود نشان نخواهد داد.

افرادی که مصرف مواد محرک در برنامه روزانه خود به مقدار بالایی دارند با مصرف قرص های چربی سوز دچار علائمی مانند بیخوابی، لرزش دست ها، سرگیجه و سوزن سوزن شدن دست ها خواهند شد.

 

 

هر آنچه درباره هورمون تستسترون باید بدانید

خلاصه ▼
عنوان
نحوه عملکرد چربی سوزها در بدن، شیوه مصرف و ترکیبات این نوع مکمل ها
توصیف
اگر نیاز دارید تا اطلاعات کافی و به روز درباره مکمل های چربی سوز و نحوه مصرف و نقش آنها در کاهش چربی ها داشته باشید با اسپارتا اسپرت همراه شوید.
نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397