1415 بازدید

یک چربی سوز خوب از چه موادی تشکیل شده است ؟

چربی سوز خوب چه موادی دارد؟

اگر دوست دارید بیشتر با انواع چربی سوز ها و مواد تشکیل دهنده آنها آشنا شوید . با اسپارتا اسپرت برای شناخت بهتر چربی سوز ها همراه باشید .

5/10 - (1 امتیاز)

انواع چربی سوز ها

دوسته چربی سوز وجود دارد : دسته یک چربی سوز های دارای محرک (stimulant) و دسته دوم چربی سوز های بدون محرک (stimulant-free)

بیشتر چربی سوز های ترموژنیک دارای محرکت هستند که معمولا شامل کافئین میشوند. این نوع چربی سوز های برای افرادی که قادر به اجرای تمرینات هوازی و استقامتی اند مناسب است .

کافئین باعث چربی سوزی میشود و همچنین کمک میکند ورزشکاران برای زمان بیشتری بتوانند به اجرای تمرین بپردازند در حالی که در زمان تمرین از سطح انرژی بالایی برخوردار باشند. همچنین کافئین باعث کاهش اشتهای شما خواهد شد پس یه همین دلیل است که یکی از مواد محبوب در چربی سوز ها کافئین است .

 

ترکیب کافئین برای تاثیر بیشتر

هرچند که کافئین یکی از مواد اصلی در چربی سوز هاست ، اما زمانی که این ماده با برخی مواد دیگر ترکیب شود ، حتی موثر تر هم خواهد یود.

اما این نکته را در نظر بگیرید که هر چربی سوزی که مواد تشکیل دهنده بیشتری داشته باشد دلیلی بر بالا بودن کیفیت ان نیست چرا که ممکن است استفاده نامناسب و ترکیب غیر علمی مواد باعث از بین رفتن یا کم کردن تاثیر چربی سوز شود.

 

 

چای سبز

عصاره چای سبز باعث افزایش چربی شوزی خواهد شد . در مقاله ای که در مجله تغذیه بالینی آمریکا به چاب رسید ، به این مورد اشاره شد که مردانی که از چای سیز در رژیم غذایی خود استفاده میکنند ، در صد چربی کمتری در کل بدن . زیر پوست دارند.

نتایج تحقیقات نشان داده است که مصرف همزمان کافئین و عصاره چای سبز موجب افزایش ثاثیر کافئین در بدن خواهد شد .

قرص چربی سور کافئین و چای سبز

 

 

ال کارنتین در چربی سوز ها

ال کارنتین یک اسید آمینه بدون محرک است که برای دهه های بسیاری در بدنسازی مورد استفاده قرار میگیرد. مصرف این قرص به صورت یک الی دوبار در روز ، باعث میشود تا چربی های ذخیره شده در بدن شما به عنوان سوخت مصرفی در سلول ها استفاده شوند.

ال کارنتین این کار را با شکستن اسیدهای چرب انجام می دهد تا بدن بتواند از آنها برای سوخت استفاده کند.همچنین در مطالعات نشان داده شده است برای بازیابی بعد از تمرین، کاهش آسیب عضلانی، و حتی کاهش درد ناشی از ورزش در عضلات این مکمل آمینو اسید بسیار مفید می باشد.

 

CLA

اسید لینولئیک تشدید شده ( CLA )، یک اسید چرب طبیعی است که مشابه اسید چرب امگا ۶ است.

با وجود اینکه CLA یک چربی است، مطالعات نشان می دهد که مصرف ۱٫۴-۳٫۰ گرم در روز می تواند منجر به از دست دادن چربی کلی بدن شود و همچنین می تواند در طول دوره کاهش وزن به شما کمک کند تا عضله را حفظ کنید.

قرص CLA

 

Yohimbine( یوهیمبین چیست ؟)

این عنصر، ساخته شده از پوست درخت یوهیمب، محرک محبوب در چربی سوزی است.

Yohimbine برای همه نیست، اگر شما مستعد ابتلا به اضطراب هستید یا حساسیت زیادی نسبت به محرک ها دارید بهتر است از استفاده این عنصر خود داری کنید .

 

کوانزیم Q10 چیست ؟ 

خلاصه ▼
عنوان
یک چربی سوز خوب از چه موادی تشکیل شده است ؟
توصیف
اگر دوست دارید بیشتر با انواع چربی سوز ها و مواد تشکیل دهنده آنها آشنا شوید . با اسپارتا اسپرت برای شناخت بهتر چربی سوز ها همراه باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397