2047 بازدید

چگونه هر تکرار با دستگاه جلو پا را به درستی و بدون آسیب انجام دهیم

جلو پا دستگاه

روش های مختلفی به ورزشکاران در زمان تمرین با دستگاه جلو پا گفته میشود. امروز در این مقاله بهترین روش به شما آموزش داده خواهد شد

9.3/10 - (3 امتیاز)

پاها را در شراط عادی قرار دهید

مهم ترین نکته در زمان اجرای حرکت تا بتوانید بهترین، تمرکز و فشار را در عضله پا داشته باشید این است که پاهای خود را در شرایط عادی قرار دهید، تا بالا آرودن پاها به طور کامل و ایجاد فشار در بالاترین نقطه برای شما کاری راحت تر باشد.

 

ویدیو آموزشی

 

هم دو پا در یک خط

اگر در زمان اجرای تمرین احساس کردید که یکی از پاها پمپاژ خون بیشتری دارد، نشان دهنده این است که پاهای شما در یک خط در قرار ندارد و میله دستگاه به طور موازی با دستگاه نیست. برای قرار دادن پاها در یک خط میتوانید یک حوله یا یک وسیله نرم که به پا آسیب نرساند در مقابل پای جلو تر قرار دهید تا پاها در یک راستا قرار بگیرند.

راحل دیگر اجرای حرکت به صورت تک پا با وزنه کمتر است تا عدم توازن دستگاه در حرکت جفت را بتوان برطرف کرد.

 

دست گیره ها را بگیرید

در زمان اجرای حرکت حتما دست گیره های دستگاه را بگیرید، در صورتی که در زمان استفاده از دستگاه جلو پا از وزنه سنگین استفاده کنید، وزنه باعث جدا شدن باسن از تشک خواهد شد و شما تسلط کافی برای کنترل حرکت و انقباض کامل عضله را ندارید، اما نکنه مهم تر این است که مانند دستگاه الاکلنگ زانو شما در بین وزن بدن شما و وزنه دستگاه قرار میگیرد و هر لحظه خطر آسیب دیدگی را خواهد داشت.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by اسپارتا اسپرت (@sparta.sport.ir) on

 

نوک پاها

در زمان اجرای حرکت نوک پاها را به هم نزدیک یا از هم دور نکنید. با این کار پا را از حالت عادی خود خارج کرده و فشار مضاعفی بر روی زانو خود وارد میکنید، با چرخش نوک پا به داخل به طور ناخودآگاه زانو های شما به سمت همدیگر چرخش خواهند داشت، عکس همین شرایط در زمان دور کردن نوک پا ایجاد میشود و زانو از محل اصلی خود در فرم پا خارج میشود.

برای ایجاد فشار مختلف در زمان استفاده از دستگاه جلو پا، میتوانید پاها را از هم فاصله داده یا پاها را کاملا به هم نزدیک کنید.

 

 

 

برنامه ای که راه رفتن را برای شما سخت میکند

خلاصه ▼
عنوان
چگونه هر تکرار دستگاه جلو پا را به درستی و بدون آسیب انجام دهیم
توصیف
روش های مختلفی به ورزشکاران در زمان تمرین با دستگاه جلو پا گفته میشود. امروز در این مقاله بهترین روش به شما آموزش داده خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397