762 بازدید

آیا میتوانیم کراتین و پروتئین را باهم مصرف کنیم؟

مصرف همزمان کراتین و پرتئین

همیشه زمانبندی مصرف مکمل ها برای نتیجه بهتر مهم بوده است، امروز این سوال را بررسی میکنیم که آیا میتوان کراتین و پروتئین را با هم مصرف کرد؟

6.6/10 - (9 امتیاز)

مصرف همزمان مکمل ها

گاهی تعداد زیاد مکمل و زمانبدی آنها و هماهنگی آنها با وعده های غذایی زیاد در طول دوره های حجم یا کات بسیار پیچیده میشود. ممکن است در ساعتی از روز چند مکمل یا قرص را باهم مصرف کنید.

اما این مصرف همزمان مکمل ها ممکن است که بر روی اثر بخشی انها تاثیر منفی داشته باشد؟

دو مکملی که همیشه مصرف همزمان آن برای بسیاری از ورزشکاران سوال بوده است، کراتین و پروتئین هستند.

پس بیایید این موضوع را بررسی کنیم که در مقایسه با حالتی که این دو مکمل را جدا از هم مصرف کنیم، مصرف همزمان انها دچار مشکل است.

مصرف همزمان مکمل های کراتین و پروتئین

منابع پروتئین برای مثال پروتئین وی، گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ با حتی هر منبع پروتئینی دیگری که در روز مصرف میکنید نوعی غذا برای تامین کردن فاصله های غذایی بین وعده های اصلی شماست.

بدن شما این وعده های کوچک با هر مقدار پروتئین که باشد را باز هم به عنوان منبعی برای پروتئین روزانه در نظر گرفته میشود.

برای مثال شما میتوانید در شروع روز یک نوشیدنی پروتئینی بنوشید، یا بعد از تمرین برای ریکاوری بهتر یا حتی قبل از خواب برای جلوگیری از تجزیه عضلات و نگه داری.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که هیچ زمان اشتباهی در روز برای مصرف مکمل پروتئین نیست و همیشه این مکمل را میتوانید در ساعت های مختلف روز مصرف کنید.

از طرف مقابل کراتین کمی متفاوت عمل میکند. کراتین یک ریز مغذی نیست و مصرف روزانه آن برای افراد عادی به صورت مستمر پیشنهاد نشده است، میتوانید به مکمل کراتین به عنوان یک منبع انرژی نگاه کنید.

زمانی که شما در حال انجام حرکات غیرهوازی یا تمرینات با شدت بالا هستید، بدن شما برای تولید سریع انرژی مورد نیاز شما از ترکیبی به نام فسفوکراتین استفاده میکند.

این منابع انرژی بسیار تحریک پذیر هستند و به سرعت وارد عمل میشوند، اما متاسفانه ذخایر آنها کم است و به سرعت به اتمام میرسند، در اینجاست که کراتین نقش خود را ایفا میکند، کراتین این ذخایر فسفوکراتین را سلول شما بیشتر میکند و به همین دلیل در ورزش های قدرتی که شما وزنه ای بلند میکنید، توان شما افزایش پیدا میکند.

زمان بندی مصرف کراتین کمی به طول دوره بستگی دارد، شما برای اشباع کردن سلول از فسفوکراتین نیاز است یه مدت چند روز یا چند هفته در چند وعده کراتین مصرف کنید.

این دو روش، مرسوم ترین راه های مصرف کراتین است:

۱- هر روز مقدار ۳ تا ۵ گرم کراتین مصرف کنید.

۲- در صورت نیاز به بارگیری برای اشباع کردن سریع تر سلول ها دارید در هفته اول به مقدار ۲۰ تا ۲۵ کراتین در هفته اول مصرف کنید و بعد از هفته اول به صورت روزانه مانند حالت اول دوز مصرف را به مقدار ۳ تا ۵ گرم در روز کاهش دهید.

همین طور که مشاهده میکنید این دو مکمل کاملا دو هدف مجزا را در بدن دنبال میکنند، پروتئین منبعی از امینو اسید ها است که کاربرد های زیادی در سلول دارد و در حالت بسیار نادر به عنوان منبع انرژی برای سلول باید استفاده شود.

در حالی که کراتین یه صورت انحصاری برای تامین انرژی در شرایط پرفشار و سنگین استفاده میشود.

پس اساسا هیچ فرقی نمیکند که شما این دو مکمل را باهم مصرف کنید یا جدا از هم، در حقیقت حتی اگر ۵ گرم کراتین خود را به شیک پروتئین خود اضافه کنید حتی متوجه مزه ان هم نخواهید شد.

پس مصرف همزمان کراتین و پروتئین و ترکیب آنها به شما کمک میکند که علاوه بر تامین زیرمغذی های روزانه، سلول خود را برای رشد بیشتر آماده کنید.

 

رژیم غذایی که در کاهش وزن به شما بسیار کمک میکند

خلاصه ▼
عنوان
آیا میتوانیم کراتین و پروتئین را باهم مصرف کنیم؟
توصیف
همیشه زمانبندی مصرف مکمل ها برای نتیجه بهتر مهم بوده است، امروز این سوال را بررسی میکنیم که آیا میتوان کراتین و پروتئین را با هم مصرف کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397