1427 بازدید

تمرین با کش های تمرینی میتوانند به بهبود تناسب اندام شما کمک کنند

نشر جانب با کش

در مقاله امروز قصد داریم شما را با فواید تمرین با کش آشنا کنیم، برای بررسی راه های بهبود تناسب اندام به وسیله تمرین با کش با اسپارتا اسپرت همراه باشید.

امتیاز دهید

کش های تمرینی

کش های تمرینی، ارزان، سبک و به راحتی قابل حمل هستند، شاید علت محبوبیت آنها در بین ورزشکاران، همین سه ویژگی اصلی کش های تمرینی باشد.

تصوری که بسیاری از ما برای افزایش قدرت داریم، حاصل تمرین با وزنه و دستگاه های بدنسازی است، نگاه اکثر ورزشکارن به کش های تمرین، بیشتر مربوط به دوره های بازگشت به تمرین بعد از مدت طولانی جدایی و یا در دوره های آسیب دیدگی است.

اما باید به شما بگوییم که این تصور بسیار اشتباه است!

کش های مقاومتی، نزدیک به یک قرن است که در تمرینات ورزشی دارای جایگاه ویژه ای هستند. در ابتدا به عنوان یک ابزار ورزشی منحصر به فرد معرفی و عرضه به بازار شد، اما در نهایت به عنوان یک وسیله برای توانبخشی استفاده شد.

امروزه کش های مقاومتی، نقش مهم تری نسبت به گذشته ایفا میکنند، و تنها فقط به افراد مبتدی قبل از شروع تمرینات با وزنه آزاد پیشنهاد نمی شود.

کش ها جای خود را در ورزش های مختلفی مانند: فوتبال، والیبال، UFC، بدنسازی، کشتی و …. باز کرده است و بسیاری از ورزشکاران حرفه ای برای افزایش قدرت، سرعت و حتی عضله سازی از آن در تمرینات خود استفاده میکنند.

کش های مقاومتی و وزنه آزاد یا دستگاه های بدنسازی، از جهات زیادی نقاط مشترک یکسانی دارند:

  • هردو آنها در زمان جابجایی مقاومت ایجاد میکنند.
  • دامنه حرکتی آزادی در زمان استفاده از آنها دارید.
  • میتوانید سرعت تکرار ها را در هردوی آنها کنترل کنید.
  • هر دوی آنها مقاومت افزایشی ایجاد میکنند.

با تمام شباهت هایی که بین وزنه های آزاد و کش های مقاومتی هست، باز هم وزنه های آزاد طرفدار های بیشتری برای انجام تمرین های مقاومتی دارند.

تحقیقات نشان داده است که فعالیت ماهیجه و میزان اضافه بار در زمان تمرین با کش های مقاومتی و دستگاه های بدنسازی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند.

همچنین تحقیقات دیگری نشان داده است که تمرین با کش های مقاومتی علاوه بر افزایش قدرت و سایز در عضلات، موجب چربی سوزی بیشتری در ماهیچه خواهد شد. به عبارت دیگر، عضلات شما در زمان تمرین، تفاوت تمرین با وزنه های آزاد یا کش های مقاومتی را متوجه نخواهند شد.

مزایای استفاده از کش مقاومتی

در مقایسه با وزنه های آزاد، کش های مقاومتی از چند برتری ویژه برخوردارند که به بررسی آنها میپردازیم.

 

مقاومت در تمام جهت ها

بر خلاف وزنه های آزاد ایجاد مقاومت در کش ها نیازی به جاذبه زمین ندارد، بیشتر مقاومت وزنه های آزاد به صفحه عمودی است. بنابراین در زمانی که دمبل ها را در دست گرفته اید، اگر دست خود را به سمت راست یا چپ حرکت دهید، بدون مقاومت و به راحتی جابجا خواهد شد.

همین برتری کش ها کمک میکند تا امکان اجرای بسیاری از حرکات متنوع در صفحه افقی میسر شود.

در یک مطالعه در سال ۱۹۹۸، تنیسورهای دانشگاهی که با استفاده از باند الاستیک تمرین می دیدند، قدرت شانه و سرعت سرویس تنیس خود را در مقایسه با افرادی که از کش ها استفاده نمی کردند، به میزان قابل توجهی افزایش دادند.

قفسه سیم کش با کش

 

مقاومت پایدار

یکی دیگر از برتری های بسیار مهم کش های مقاومتی، ایجاد فشار در تمام طول دامنه حرکت است، زمانی که با وزنه های آزاد تمرین میکنید در نقطه ای از حرکت فشار وزنه به مقدار قابل توجهی کاهش میابد.

به عنوان مثال در حرکت جلو بازو دمبل، زمانی که وزنه را به سمت بالا میبرید و به سرشانه نزدیک میکنید، در بالاترین نقطه فشار وزنه بر روی عضله جلو بازو تقریبا از بین میرود، چرا که در آن نقطه گرانشی بین وزنه ، زمین و عضله جلو بازو وجود ندارد و همگی در راستای عمودی قرار گرفته اند، به همین دلیل مینوانید وزنه را به راحتی در بالاترین نقطه به مدت چند دقیقه نگه دارید.

اجرای همین حرکت با کش های مقاومتی در مقایسه با وزنه های آزاد، به دلیل خاصیت کشسانی، با کشیده شدن کش، مقاومت کش در باز شدن بیشتر شده و برای جلوگیری از جمع نشدن کش باید انرژی بیشتری مصرف کرد. این امر موجب میشود در تمام دامنه حرکت مقاومت برای جابجایی کش وجود داشته باشد.

 

مقاومت متغیر

شاید یکی از برترین مشخصه های کش های تمرینی، مقاومت متغیر آنها است. مقاومت متغیر به این معنی است، که با کشیدن کش، میزان مقاومت نیز افزایش میابد. زمانی که شما حرکت جلوبازو را با کش انجام میدهید، و دست خود را به شانه نزدیک تر میکنید، میزان مقاومت کش بیشتر میشود.

یکی از مزیت های ایجاد حالت کشسانی در زمان تمرین، درگیر کردن فیبر های عضلانی بیشتر در دامنه حرکت است.

برتری بعدی اعمال قدرت بیشتر، نسبت به وزنه آزاد است، به این معناست که در نقطه پایانی حرکت علاوه بر تحمل فشار مقاومت کش در برابر کشیده شدن، باید در برابر فشار کش برای جمع شدن نیز مقاومت کنید. به همین دلیل ورزشکاران در زمان تمرین با کش احساس سوزش شدیدی در عضلات خود دارند.

در یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ نشان داده شد، ورزشکارانی که علاوه بر وزنه آزاد از، کش استفاده می کردند، نسبت به زمانی که فقط با وزنه های آزاد تمرین می کردند،به طور قابل توجهی افزایش قدرت بیشتری داشتند.

سرشانه مقابل با کش

 

نمی توانید تقلب کنید

یکی دیگر از مزایای تمرین با کش های مقاومتی، جلوگیری از انجام تقلب در تکرار هاست، در زمان اجرای تمرینات با وزنه آزاد، به خصوص در بین ورزشکران مبتدی، انجام تقلب در تکرارها افزایش میابد. برای مثال در انجام حرکت جلو باز با هالتر بعد از اجرای چند تکرار، ورزشکار فقط استارت حرکت را صحیح انجام میدهد و باقی دامنه حرکت را با کمک گرفتن از بخش های دیگر بدن، مانند، قوس دادن به کمر یا استفاده از زانو ها انجام میدهد.

خاصیت کشسانی، کش های تمرینی به شما اجازه نمیدهد که بتوانید تقلب زیادی در انجام تکرار ها داشته باشید. تنها راه ادامه حرکت در زمان تمرین با کش استفاده بیشتر از فیبر های عضلانی است.

جلو بازو با کش تک دست

 

تمرین با کش

اگر جنبه سنگینی بین کش های تمرینی و وزنه های آزاد را در نظر نگیریم، کش های تمرین مزایای بیشتری نسبت به وزنه های آزاد ارائه میدهند. شامل قدرت عملکردی، جلوگیری از آسیب دیدگی، افزایش بیشتر قدرت انفجاری و راحتی در استفاده به ویژه در خانه یا هنگام مسافرت است.

باور کنید یا نه، برنامه ای که فقط از نوارهای الاستیک (کش) استفاده می کند، می تواند نتیجه ای را برای شما به ارمغان بیاورد که اکثر افراد فکر می کنند فقط از طریق تمرین با وزن های آزاد حاصل می شود. (افزایش قدرت و اندازه ماهیچه ها و کاهش چربی بدن)

محدود کردن جریان خون در عضله در زمان تمرین یا BFRT

خلاصه ▼
عنوان
تمرین با کش های تمرینی میتوانند به بهبود تناسب اندام شما کمک کنند
توصیف
در مقاله امروز قصد داریم شما را با فواید تمرین با کش آشنا کنیم، برای بررسی راه های بهبود تناسب اندام به وسیله تمرین با کش با اسپارتا اسپرت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397