1367 بازدید

راهنمای دکتر جیم استفانی برای کاهش وزن

راهنمای دکتر جیم استفانی برای کاهش وزن

این راهنمای کاهش وزن به شما کمک میکند تا راحت تر وزن خود را کاهش دهید و در دوره کاهش وزن خود مواد موثری را استفاده کنید. با ما همراه باشید.

5/10 - (1 امتیاز)

تلاش ها را محو نکنیم

شما ساعت های زیادی را در باشگاه ها وقت و انرژی صرف میکنید تا عضلات خود را بسازید و قطعا دوست ندارید این عضلات زیر لایه ای از چربی محو شود. داشتن سینه های کات، عضلات پشت هفتی، سرشانه های پهن و یک شکم بزرگ و گرد قطعا هدف نهایی شما از تمرین نیست.

با این حال داشتن عضلات کات بدون اضافه کردن درصد چربی بدن، چالش بر انگیز است.

 

۱- پروتیئن مناسب

این موضوع به اثبات رسیده است که مکمل ورزشی پروتئین کمک بسیار زیادی به ساخت عضلات میکند. از طرفی تحقیقات نشان داده است که برنامه غذایی با درصد پروتئین بالا نسبت به برنامه غذایی با درصد کربوهیدرات بالا تاثیر بیشتری بر روی چربی سوزی دارد.

پیشنهاد دکتر استفانی این است، از مکمل پروتئینی استفاده کنید که در آن هم پروتئین زود هضم و هم دیر هضم وجود دارد. بخش زود هضم در زمانی کوتاهی به گردش خون شما اضافه میشود اما بخش دیر هضم مدت طولانی تری زمان میبرد تا وارد بدن شود و به این تربیت در ساعت های بیشتری از روز شما دریافت پروتئین داشته اید.

در حقیقت شما با ساخت عضلات بیشتر متابولیسم انرژی بدن خود را بالاتر میبرید چرا که برای تامین انرژی این سلول ها نیاز به مواد مغذی بیشتری است که همین موضوع باعث میشود تا بدن شما به مرور زمان چربی های ذخیره شده را نیز برای تامین انرژی لازم استفاده کند. در یک کلام میتوان گفت که با ساخت عضله های بیشتر چربی سوزی بیشتری میکنید.

در یک تحقیقات که در سال ۲۰۱۶ انجام شد و نتیجه آن در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی به چاپ رسید نشان داده شد چربی سوزی افرادی که به طور روزانه به ازای هر کیلو وزن بدن ۳ گرم پروتئین مصرف کرده اند نسبت به افرادی که ۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلو وزن بدن در طول مدت ۸ هفته مصرف کرده اند میانگین ۲٫۵ کیلو گرم بوده است حتی با اینکه دسته اول ۵۰۰ کالری در روز بیشتر از دسته دوم مصرف کرده بودند.

جبم استفانی چگونه وزن کم کنیم

 

 

۲- چربی سوزی

از چربی سوزی استفاده کنید که این مواد را در خود داشته باشد.

کافئین: 

کافئین باعث افزایش سوخت و ساز بدن میشود، با کمک به آزاد شدن چربی بیشتر از سلولهای چربی و جلوگیری از ذخیره چربی در سلولهای چربی ، باعث از بین رفتن چربی نیز می شود.

چای سبز:

(Camellia sinensis) حاوی ترکیباتی به نام کاتچین ها است ، از جمله اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) ، کاتچین اصلی مسئول اثر ترموژنیک چای سبز است.اثر مهم ترموژنیک آن از توانایی EGCG در مهار آنزیمی است که به طور معمول نوراپی نفرین را تجزیه می کند ، انتقال دهنده عصبی در تنظیم میزان متابولیک و چربی سوزی است.

با مهار آنزیم ، سطح بالای نوراپی نفرین را حفظ می کنید ، که باعث افزایش کالری و چربی سوزی بیشتر می شود.

کارنتین:

نقش مهمی در کمک به انتقال چربی در میتوکندری سلول ها دارد. میتوکندری ها در واقع نیروگاه های سلول هستند که در آن ATP (آدنوزین تری فسفات) تبدیل به انرژی میشود.

کپسایسین:

ماده مهم تند در فلفل قرمز است که به تقویت فعالیت متابولیک کمک میکند و باعث افزایش میزان کالری و چربی سوزی بدن شما می شود.

همچنین گرسنگی و اشتیاق کاذب برای مصرف مواد غذایی را کاهش می دهد به طوری که کالری کمتری مصرف می کنید اما بیشتر کالری می سوزانید. تحقیقات تأیید می کنند که مکمل رژیم غذایی با کپسایسین منجر به از دست دادن چربی قابل توجهی با گذشت زمان می شود.

سینفرین:

ماده فعال در مرکبات است که به عنوان نارنج تلخ نیز شناخته می شود. این ماده گیرنده های خاص را تحریک می کند که باعث آزاد شدن چربی از سلول های چربی می شود و موجب کاهش اشتها و باعث افزایش میزان متابولیک می شود. مطالعات متعددی تأیید کرده اند که سینفرین برای از بین بردن چربی مؤثر است و بی خطر است و هیچ عارضه جانبی ایجاد نمیکند.

تیروزین:

یک اسید آمینه که برای افزایش هوشیاری ، تمرکز ذهنی و انرژی است ، به ویژه هنگامی که با کافئین ترکیب شود. این ماده در بدن برای تولید چندین هورمون مهم و انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین ، اپی نفرین (آدرنالین) ، نوراپی نفرین و هورمونهای تیروئید تولید و ترشح می شود.

افزایش سطح این هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی به شما در هوشیاری و تمرکز بیشتر کمک می کند. که در دوره های رژیم غذایی بسیار مهم است ، زیرا کاهش کالری شما می تواند باعث کاهش سطح انرژی و خلق و خوی شما شود، همچنین ترشح اپی نفرین ، نوراپی نفرین و هورمونهای تیروئید به شما در کاهش چربی کمک می کند.

به کمک دکتر جیم استفانی وزن خود را کاهش دهید

 

 

۳- امگا ۳

ممکن است شما از مزایای سلامتی اسیدهای ایکوزاپنتائنوئیک چربی امگا ۳ (EPA) و dokosahexaenoic اسید (DHA) آگاه باشید. اما آیا می دانید امگا ۳ برای تقویت ماهیچه ها و کاهش چربی نیز مهم است؟

تحقیقات نشان داده است چربی های امگا ۳ حاصل از روغن ماهی ژنهایی را فعال می کند که چربی سوزی بدن را تنظیم می کند و باعث خاموش کردن ژن هایی که منجر به ذخیره چربی می شوند خواهند شد. علاوه بر این، این چربی ها ژنهایی را که به جذب گلوکز و ذخیره ماهیچه ها نیز کمک می کنند، فعال می کند.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که مقدار مناسب (۱۵۰۰ میلی گرم) چربی امگا ۳ DHA باعث افزایش سنتز پروتئین ماهیچه ها برای رشد بیشتر ماهیچه ها می شود.

 

چگونه این مکمل ها را مصرف کنیم؟

پروتئین:

هر اسکوپ پروتئین را در ۶-۱۲ اونس آب یا شیر مخلوط کنید. ۳۰ دقیقه قبل از تمرین ۱-۲ اسکوپ و ۱-۲ اسکوپ در ۳۰ دقیقه بعد از تمرین استفاده کنید. بعد از بیدار شدن از خواب در صبح ، قبل از رفتن به رختخواب و یا بین وعده های غذایی، ۱-۲ اسکوپ مصرف کنید.

چربی سوز:

۱-۳ بار در روز برای حداکثر چربی مصرف کنید. اگر معده حساسی دارید چربی سوز را با وعده های غذایی میل کنید. اگر به کافئین حساس هستید، شش ساعت قبل از خواب مصرف نکنید.

امگا۳:

روزانه چهار عدد را با غذا میل کنید. می توانید هر چهار کپسول را به طور هم زمان با وعده غذایی مورد نظر خود مصرف کنید یا آن را دو به دو در وعده های غذایی مختلف تقسیم کنید.

 

سیستم تمرینی ۵ در ۵ با جیم استفانی

خلاصه ▼
عنوان
راهنمای دکتر جیم استفانی برای کاهش وزن
توصیف
این راهنمای کاهش وزن به شما کمک میکند تا راحت تر وزن خود را کاهش دهید و در دوره کاهش وزن خود مواد موثری را استفاده کنید. با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397