1386 بازدید

هر آنچه درباره بیوتین باید بدانید

ساختار فرمولی بیوتین

شما حتما درباره خواص بیوتین برای مو، پوست و ناخن شنیده اید، اما آیا ویتامین H در تمرینات شما هم موثر است؟ با اسپارتا اسپرت همراه باشید.

امتیاز دهید

بیوتین چیست؟

بیوتین یکی از ویتامین B و محلول در آب است ، که به طور خاص به عنوان ویتامین B7 گفته می شود. ویتامین H به عنوان یک کوآنزیم در بدن انسان عمل می کند ، به این معنی که در انجام فرآیندهای بیوشیمیایی لازم مانند حمل کربوهیدرات و متابولیسم اسید چرب کمک می کند.

درباره فواید این ویتامین برای بهبود کیفیت پوست و مو و ناخن ها شنیده ایم اما این خواص از طرف جامعه پزشکی خیلی مورد تایید قرار نگرفت.

 

اثرات بیوتین بر متابولیسم چیست؟

ویتامین H همچنین برای اثرات متابولیکی بالقوه آن مورد مطالعه قرار گرفته است و نشان داده شد که در هموستاز طبیعی گلوکز ، جذب گلوکز در ماهیچه های اسکلتی ، ترشح انسولین و حتی وجود چربی و کلسترول در خون تأثیر دارد.

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ انجام شد ، تأثیر مکمل ویتامین H را بر میزان تری گلیسیریدهای پلاسما ، کلسترول ، گلوکز و انسولین در افراد دیابتی و غیر دیابتی بررسی کرد.

محققان کاهش قابل توجهی در تری گلیسیرید خون و همچنین لیپوپروتئین (نوعی کلسترول بد که حاوی بیشترین مقدار چربی در مقایسه با سایر اشکال کلسترول است) با چگالی بسیار کم (VLDL) را مشاهده کردند.

بیوتین را نمی توان مستقیماً توسط بدن برای انرژی استفاده کرد ، اما با افزایش مصرف کربوهیدرات ها ارتباط دارد و کمبود بیوتین به کاهش فعالیت گلوکوکیناز مرتبط است.

گلوکوکیناز یک آنزیم کلیدی در گلیکولیز است ، فرایند بیوشیمیایی است که به بدن ما امکان می دهد از کربوهیدرات ها به عنوان سوخت استفاده کند. یک مطالعه بر روی موش ها نشان داد، کمبود ویتامین H باعت کاهش ۴۰-۴۵ درصدی در فعالیت گلوکوکیناز می شود. اگر این مدل در انسان صادق باشد، هرکسی که میزان ویتامین H کمی دارد، در استفاده از کربوهیدرات به عنوان انرژی در طول تمرین، بهره کمتری خواهد برد.

مکمل بیوتین می تواند در استفاده کامل از کربوهیدرات هایی که در ماهیچه ها و کبد خود به شکل گلیکوژن ذخیره کرده اید به شما کمک کند و به شما امکان را می دهد جلسات تمرینی طولانی تر و تحت فشار بیشتری را تحمل کنید.

 

چه کسی باید بیوتین مصرف کند؟

کمبود بیوتین با نازک شدن مو در زنان و مردان مرتبط است. مصرف ۱۰-۳۰ میلی گرم بیوتین در روز به کاهش ریزش مو کمک خواهد کرد. با این حال ، بیوتین هیچ اثر تحریک کننده برای فولیکول مو در افراد مبتلا به طاسی نخواهد داشت.

این وضعیت به دلیل بالا رفتن سطح دی هیدروتستوسترون (DHT) ایجاد می شود و بیوتین هیچ تاثیری در این هورمون ندارد.

 

 

آیا بدنسازان باید بیوتین مصرف کنند؟

بعضی از بدنسازان برای افزایش پروتئین و به حداقل رساندن زمان صرف شده برای تهیه مواد غذایی ، تخم مرغ خام مصرف می کنند. هرچند که خطر آلوده بودن به سالمونلا (باکتری موجود در تخم مرغ های خام است که در طی فرایند پخت و پز کشته می شود) آنها را تهدید میکند.

یکی دیگر از دلایلی که باید در مورد مصرف تخم مرغ خام تجدید نظر کنید به دلیل غلظت بالای آنها در آویدین است. Avidin یک گلیکوپروتئین محلول در آب است که در تخم های خام یافت می شود و به بیوتین متصل می شود پس ورزشکارانی که از تخم مرغ خام استفاده میکنند دسته ای هستند که باید حتما مکمل ویتامین H را مصرف کنند.

 

مقدار (دوز ) مصرفی ویتامین H

ویتامین H تقریباً به طور انحصاری به صورت قرص تولید می شود ، اگرچه چند شرکت بیوتین را به صورت مایع تولید می کنند.

دوز توصیه شده برای افراد ۱۸ سال یا بالاتر ۳۰ میلی گرم در روز است. ویتامین H را می توان با وعده های غذایی یا بین وعده های غذایی مصرف کرد.

بیوتین را می توان در غذاهای فراوانی یافت، به همین دلیل کمبود آن نادر است.

غذاهایی که سرشار از این ویتامین H (بیوتین) هستند شامل بادام ، گل کلم ، پنیر ، شیر ، قارچ ، سیب زمینی شیرین و اسفناج است.

 

آیا اثرات منفی در مصرف بیوتین وجود دارد؟

در مورد مصرف بیوتین در دوزهای زیاد ، هیچ عوارض جانبی شناخته شده ای وجود ندارد.

 

کراتین منوهیدرات را چه زمانی مصرف کنیم؟

خلاصه ▼
عنوان
هر آنچه درباره بیوتین باید بدانید
توصیف
شما حتما درباره خواص بیوتین برای مو، پوست و ناخن شنیده اید، اما آیا ویتامین H در تمرینات شما هم موثر است؟ با اسپارتا اسپرت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397