3706 بازدید

۴ تکنیک برای رسیدن به حداکثر حجم عضلانی در تمرینات بدنسازی

تکنیک های بدنسازی برای افزایش حجم عضلات

امروز شما را با ۴ تکنیک بدنسازی آشنا میکنیم ، که کمک میکند در طی تمرینات ، فشار حرکات را بیشتر کرده بدون نیاز به بلند کردن وزنه های سنگین تر از حد توانتان

4.5/10 - (2 امتیاز)

شوک دهی به عضلات

ممکن است شما طی ماه های اخیر به خوبی تمرین کرده اید ، مکمل های مورد نیاز را مصرف کرده و حتی یک وعده غذایی را از دست نداده اید ، اما احساس میکنید ، رشد عضلاتتان دچار توقف شده است .

در اینجاست که شوک به عضلات به کمک شما میاید . در طول دوره های تمرینی ، بدن شما در برابر اجرای حرکات مقاوم شده . منظور از بدن ، تارهای عضلانی در بخش های مختلف بدن است .

برای مثال در روز اول تمرین ، پرس سینه ۲۰ کیلو گرم وزنه ای سنگین برای جابجایی بود و تا چند روز سوزش و حضور اسید لاکتیک را در عضلات خود حس میکردید . اما بعد از گذشت یک ماه بلند کردن و اجرای ۱۰ تکرار پرس سینه با همان وزنه ۲۰ کیلویی کاری به نسبت راحتتری می شود.

شما چند ماه با یک برنامه ثابت تمرین کرده اید و عضلات به اجرای حرکات و وزنه های انتخابی عادت کرده است . بهترین راه برای ایجاد شوک در عضلات روش هایی است که در ادامه به شما معرفی میشود.

 

دراپ ست

حرکتی که به عنوان مثال انتخاب شده است ، جلو بازو سیم کش است .

فرض کنید حد توان شما در اجرای یک ست حرکت جلو بازو ، ۱۲ الی ۱۵ تکرار است . پس از اجرای این تکرار ها بدون اینکه استراحت کنید ، وزنه را سبک تر کنید و ۵ الی ۶ تکرار انجام دهید .

اینکه باز هم وزنه را سبک تر کنید به انتخاب شماست و یا تکرار ها را تا حدتوان انجام دهید یا در بازه ۵ الی ۶ تکرار باقی بمانید .

ماهیت کلی دراپ ست ، جلو تر رفتن از سطح توان عضلات است ، شما در زمان اجرای دراپ ست ، مقدار زیادی خون به سمت عضله پمپاژ میکنید و مقدار زیادی پارگی های میکروسکوپی در بافت عضلات ، که همین پارگی نیاز به ترمیم داشته و موجب افزایش حجم عضلات شما میشود.

 

 

جاینت ست

جاینت ست ها ، از سه یا بیشتر از سه حرکت متوالی پشت سر هم با فاصله ۵ ثانیه تشکیل شده است .

هرچند که ۳ حرکت متوالی پشت سر هم را تری ست هم معرفی میکنند ، اما میتوان آنها را در یک دسته قرار داد . جاینت ست ها میتوانند تا ۴ الی ۵ حرکت متوالی را شامل شوند و اگر از ۵ حرکت بیشتر در یک جاینت ست قرار داده شود . تمرین به عنوان تمرینات دوره ای یا دایره ای شناخته میشود.

حداکثر تعداد ست ها در این نوع تمرینات بین ۳ الی ۵ ست است . و زمان استراحت بین هر ست ۶۰ ثانیه .

در زمان اجرای این تکنیک بدنسازی سعی کنید از وزنه های متناسب و با تعداد تکرارهای ۱۵ الی ۲۰ برای عضلات بزرگ و ۱۰ الی ۱۲ برای عضلات کوچک انتخاب کنید.

 

 

تکرار های اجباری

زمانی که به آستانه توان خود هنگام اجرای حرکت میرسید ، دو راه حل دارید ، اول اینکه وزنه را رها کنید و استراحت کنید تا برای ست بعد اماده شوید و یا اینکه تکرار های اجباری انجام دهید .

تکرار های اجباری همان تکرار های تقلبی است

تکرار های تقلی یعنی از بخش های دیگر بدن برای اجرای فاز مثبت حرکت کمک بگیریم و در بخش منفی مقاومت کنیم .

برای مثال در زمان اجرای حرکت جلو بازو دمبل ، از سرشانه و زانوها ( از قوس کمر کمک نگیرید ) برای بالا بردن دمبل کمک بگیریم و در هنگام پایین آوردن وزنه را کنترل کنیم.

همین تکنیک بدنسازی را میتوانید در بسیاری از حرکات مانند ، نشر ها ، برخی حرکات پا ، پشت بازو و جلو بازو استفاده کنید .

 

سوپرست

روش قدیمی و نام آشنای سوپرست . که تقریبا هر بدنسازی در سطوح مختلف با ان اشنا است .

اجرای دو حرکت پشت سر هم با فاصله استراحت ۵ ثانیه را سوپرست میگویند .

برای اجرای حرکات سوپرست توصیه شده است که در ابتدا حرکت ایزوله و پس از آن حرکت چند مفصله اجرا شود .

به دو دلیل :

۱- ایجاد پیش خستگی

۲- کنترل بهتر بر روی عضله در حرکات چند مفصله و دیرتر خسته شدن

پس در سوپرستی که برای سینه انتخاب میشود ، بهتر است اول حرکت قفسه سینه دستگاه را اجرا کنید و سپس به سراغ حرکت پرس سینه هالتر بروید .

 

 

 

سوپرست  چیست ؟

خلاصه ▼
عنوان
4 تکنیک برای رسیدن به حداکثر حجم عضلانی در تمرینات بدنسازی
توصیف
امروز شما را با 4 تکنیک بدنسازی آشنا میکنیم ، که کمک میکند در طی تمرینات ، فشار حرکات را بیشتر کرده بدون نیاز به بلند کردن وزنه های سنگین تر از حد توانتان
نویسنده
منبع انتشار
www.spartasport.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397