1304 بازدید

تاثیر پلی فنول ها در چربی سوزی و ریکاوری بدن

پلی-فنول-ها-در-ریکاوری-و-چربی-سوزی

پلی فنول ها به همه چیز مرتبط هستند از کاهش وزن گرفته تا سلامت قلب ، از افزایش توان بدن تا ریکاوری بهتر. با اسپارتا اسپرت همراه باشید.

امتیاز دهید

پلی فنول ها

پلی فنول ها را میتوان در قهوه، چای سبز، انواع توت ها، پودر کاکائو، سبزیجات و حتی بعضی از ادویه ها یافت. این ماده اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته، اما پلی فنول ها چه هستند و چگونه میتوان از آنها برای رسیدن به اهدافهان کمک بگیریم؟

پلی فنول چیست؟

پلی فنول ها نوعی ترکیبات هستند که به طور طبیعی در غذاهای مختلفی که مصرف می کنیم وجود دارند، بر اساس ترکیب شیمیایی، آنها جزو دسته زیر کلاس ها طبقه بندی می شوند.

برخی از زیر کلاسهای پلی فنول هایی که احتمالاً قبلا نام آن را شنیده اید. کوئرستین عضو خانواده فلاونوئید است، در حالی که استیلبن ها شامل ترکیباتی مانند رسوراترول.

وقتی که این ترکیب در زمینه های ورزشی و سلامت مورد بررسی قرار میگیرد، نقش آنتی اکسیدان پیدا می کند.

ورزش باعث آسیب به سلول های ماهیچه ای می شود و رادیکال های آزاد مخرب را وارد سیستم گردش خون می کند، در صورت باقی ماندن این این مولکولها می توانند در گردش خون، میتوانند سلولها و فرآیندهای مختلف بدن را ویران کنند.
پلی فنول های آنتی اکسیدانی، رادیکال های آزاد را با تبدیل آنها به مولکول های با ثبات تر خنثی می کند، بنابراین با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی پلی فنول ها، میتوانند در مکمل های ریکاوری بسیار موثر باشند و سرعت ریکاوری بدن را به شدت افزایش دهند.

کنترل تخریب و ریکاوری

انجام تمرینات ورزشی دو نوع تخریب در عضله را به همراه دارد.

دسته اول تخریبی است که در عضله به دلیل انجام حرکت و جابجا کردن وزنه ایجاد شده است، که به عنوان آسیب های مقاومتی شناخته میشود.

به دنبال این تخریب، دسته دوم تخریب آغاز می شود. با ایجاد ریزآسیب در فیبر های عضلانی، سلول ها، رادیکال های آزاد رها میکنند، این رادیکال های آزاد باعث تخریب سلول های اطراف خود خواهند شد، حتی سلول هایی که دچار آسیب نشده بودند، که به عنوان آسیب های ثانویه شاخته میشنود.

در نگاه اول، ممکن است آسیب های ثانویه بد به نظر بیاد، چرا که سلول های سالم را دچار آسیب کرده و موجب میشود آنها هم رادیکال آزاد رها کنند. اما در صورتی که بتوان تعادل بین آسیب و بازیابی رادیکال های آزاد ایجاد کرد، به نفع شما خواهد بود.

تحقیقات نشان می دهد، مکمل هایی با درصد خاصی از پلی فنول ها ظرفیت آنتی اکسیدان کل را بهبود می بخشد و توانایی بدن را در تحمل افزایش سطح استرس اکسیداتیو افزایش می دهد، هرچند که این عامل در افزایش توان موثر نیست اما بر روی کیفیت ریکاوری بسیار تاثیر گذار است.

اگر شما در دور های پراسترس تمرینی هستید و  زمان کافی برای استراحت ندارید، پلی فنول ها میتوانند با خواص آنتی اکسیدان خود، به کاهش التهاب و ریکاوری سریع شما کمک کنند.

زیربغل-تی-بار

ثاثیر پلی فنول ها در ترکیب بدن و چربی سوزی

 بیشتر مطالعات بروی اثربخشی مکمل پلی فنول در استفاده از زیرگروه خاصی از فلاونوئیدها به نام کاتچین متمرکز شده است.

کاتچین ها در چای ها، کاکائوها و میوه های تیره مانند شاه توت، گیلاس و تمشک یافت می شوند. انواع خاصی از کاتچین ها، مانند اپی گالوکاتچین ۳ گالات (EGCG)، ترکیبات فعال موجود در عصاره چای سبز هستند.

عملکرد اصلی کاتچین ها در بدن مهار آنزیم کاتکول O متیل ترانسفراز است که تا حدودی مسئول تجزیه نوراپی نفرین است. نوراپی نفرین نقش موثری در ذخیره چربی ها در بدن دارد. بنابراین، اگر نوراپی نفرین حفظ شود، شما می توانید انرژی بیشتری با سوزاندن چربی های ذخیره شده برای تأمین انرژی بدن در هنگام تمرین بدست آورید.

برای استفاده هر چه بهتر از این خاصیت، بهتر است قبل از تمرین از EGCG استفاده کنید. انجام تمرینات ورزشی باعث تقویت پاسخ نوراپی نفرین به EGCG و افزایش استفاده واقعی از چربی می شود.

به همین دلیل است که مصرف چای سبز به همراه ورزش تاثیر بیشتری در چربی سوزی دارد چرا که در صورتی که از چربی های شکسته شده برای تامین انرژی استفاده نشود دوباره آنها ذخیره خواهند شد.

چای سبز

چه میزان باید مصرف کنیم؟

حتی مصرف  ۹۰ میلی گرم EGCG، همزمان با مقادیر کمی کافئین (۵۰ میلی گرم) به میزان قابل توجهی مصرف انرژی را در مقایسه با یک نوشیدنی عاری از کاتچین افزایش می دهد.

علاوه بر این، مصرف EGCG نشان داده است که میزان اکسیداسیون چربی را مستقل از مصرف کافئین افزایش می دهد.

پس اگر به دنبال تناسیب بدنی بهتر و ریکاوری سریع تر بعد از تمرین هستید، ۳ تا ۴ فنجان چای سبز در طول روز مصرف کنید.

 

معرفی کامل استروئید آگویرین دپو ( Agovirin Depot )

خلاصه ▼
عنوان
تاثیر پلی فنول ها در چربی سوزی و ریکاوری بدن
توصیف
پلی فنول ها به همه چیز مرتبط هستند از کاهش وزن گرفته تا سلامت قلب ، از افزایش توان بدن تا ریکاوری بهتر. با اسپارتا اسپرت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397