3330 بازدید

۵ نکته برای داشتن بازو های حجمی

اگر داشتن بازو های حجمی در لیست آرزو هایتان وارد شده و هنوز به آن دست نبافته اید، وقت آن فرا رسیده است که این ۵ نکته را برای توسعه این عضله به کار بگیرید .

5/10 - (2 امتیاز)

یک تمرین بازوی حرفه ای

در اینجا قصد داریم به شما ۵ نکته کلیدی در تمرینات بازو را معرفی کنیم ، تا بتوانید یک روز تمرین بازو را کاملا حرفه ای انجام دهید .

 

نکته اول : محل قرار گیری دست های روی هالتر

بخش بازو شامل چهار ناحیه مختلف میشود که شما با قرار دادن دستتان بر روی هالتر میتوانید در هر حرکت بخش متمایزی را تمرین دهید .

سرکوتاه بازو : دست باز

سر بلند بازو : دست جمع

Brachialis : دست عرض شانه

Brachioradialis : دست عرض شانه و مچ برعکس

 

نکته دوم : اول پیک بازو را تمرین دهید

در عضه بازو هرچه پیک بازو شما بزرگ تر باشد حجم عضله بازو بیشتر نمایان خواهد بود. پس در ابتدای تمرین به سراغ حرکات بروید که بر روی پیک بازوی شما تمرکز دارد .

عضله Brachialis زیر سر های بلند و کوتاه بازو شما قرار دارد. و تمرین دادن و حجیم کردن این عضله بازوی شما بزرگ تر خواهد شد چرا که عضله های بالای خود را به سمت جلو هل داده و دو سر بازو شما نمایان تر میگردد.

دو حرکت جلو بازو چکشی ( cross-body ) و جلو بازو چکشی سیم کش با طناب ، این عضله را فعال خواهد کرد

در حرکت جلو بازو دمبل چکش دمبل را در زمان بالا آوردن از مقابل بدن عبور دهید . به این معنی که دست از کنار بدن شما به سمت سینه مخالف بالا آورده شود.

 

 

نکته سوم  : به محل آرنج خود دقت کنید

زمانی که شما در اجرای حرکت بازو دست خود را به بدن بچسبانید و ارنج در کنار بدن شما قرار بگیرد ، بخش جلویی سرشانه در تمرین جلو بازو وارد خواهد شد و قسمتی از وزن را تحمل میکند .

اما اگر در زمان تمرین بازو ، هنگامی که وزنه را به سمت بالا می آورید ارنج های خود را به عقب بدهید ، با این کار دخالت عضله سرشانه را در تمرین بازو از بین خواهید برد .

به همین دلیل است که اجرای حرکاتی مانند جلو بازو روی میز بالاسینه و یا تکیه دادن به دیوار در زمان اجرای جلو بازو هالتر به شما پیشنهاد میشود، چرا که باعث میگردد ارنج های شما خود به خود عقب تر از بدن شما قرار بگیرد .

 

نکته چهارم : از دستگاه ها برای عضلات بازو استفاده کنید

هرچند که تمرین با هالتر و دمبل به رشد عضلات و ساخت بازوی حجمی کمک خواهد کرد ، اما این نکته را در نظر بگیرید که دستگاه ها به شما کمک میکنند تا در همان حرکت بتوانید وزنه بیشتری را جابجا کنید و دامنه حرکت را برای شما بیشتر خواهند کرد.

یکی از این حرکات میتواند جلو بازو لاری باشد ، چرا که با کم کردن نقش سرشانه در تمرین بازو ، باعث میشود که فشار به صورت ایزوله بر روی بازو شما وارد شود.

از این حرکات برای ست هایی که دارای دراپ هستند استفاده کنید چرا که پمپاژ بی نظیری را در عضلات شما به وجود خواهند آورد .

 

نکته پنجم : پمپاژ خون بیشتر، حجم بیشتر

یکی از نکات کلیدی در افزایش حجم برای عضلات مختلف افزایش پمپاژخون در زمان تمرین در آن عضله است ، چرا که با افزایش پمپاژ خون مقدار بیشتری مواد مغذی به آن عضله خواهد رسید .

در زمان اجرای حرکات بازو و مخصوصا در ست های پایانی از حرکاتی استفاده کنید که پمپاژ خون را در عضلات شما چند برابر کند تا پایانی کامل برای تمرین خود داشته باشید.

در ست های آخر بعد از هر حرکت برای چند لحظه بدون وزنه عضلات بازو خود را منقبض کنید تا پمپاژ خون در آن افزایش پیدا کند.

 

برنامه تمرین

نام حرکت تعداد ست ها تعداد تکرار ها
جلو بازو ایستاده سیم کش

+

پشت بازو سیم کش

۳ ۱۲
جلو بازو هالتر EZ

+

جلو بازو دمبل جفت نشسته

۴ ۶-۸
پشت بازو هالتر پرسی

+

پشت بازو خوابیده دمبل جفت

۴ ۶-۸
جلو بازو تمرکزی تک دست

+

پشت بازو سیم کش تک دست

مچ برعکس

۳ ۱۵

 

 

برنامه تمرین با تکنیک متفاوت 

خلاصه ▼
عنوان
5 نکته برای داشتن بازو های حجمی
توصیف
اگر داشتن بازو های حجمی در لیست آرزو هایتان وارد شده و هنوز به آن دست نبافته اید، وقت آن فرا رسیده است که این 5 نکته را برای توسعه این عضله به کار بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397