1633 بازدید

پنج دلیل که نشان میدهد، خانم ها باید تمرینات بالاتنه هم انجام دهند

پرس سینه دمبل

در این مقاله قصد داریم به شما ۵ دلیل، که تمرینات بالا تنه را برای بانوان ضروری میکند، معرفی کنیم. با اسپارتا اسپرت همراه باشید.

2.2/10 - (2 امتیاز)

واقعیت ندارد

یک تصور در بین خانم رایج است، که با انجام تمرینات بدنسازی – مخصوصا بالاتنه – عضلات مردانه ای پیدا میکنند و ترکیب بدنی و ظرافت آنها از بین خواهد رفت.

نکته مهم در زمان تمرینات بدنسازی برای خانم ها، برنامه تمرین است، زنان زیادی در جهان در حال اجرای تمرینات بدنسازی هستند، خانم ها در دسته های مختلف بدنسازی حضور دارند، بکینی، پاور لیفتینگ، فیزیک، فیتنس و … پس به طور کامل هدف تمرین و برنامه تمرین شماست که تعیین میکند بدن شما به چه حالتی برسد.

شما با تمرینات مناسب و اصولی مختص خود، نه تنها فرم بدنی خود را از دست نمیدهید بلکه تناسب اندام زیباتری به دست خواهید آورد.

 

زیبایی در برابر درشت شدن

بدن زنان از لحاظ فیزیولوژی و هورمونی با مردان متفاوت است، در حقیقت زنان یک دهم مردان هورمون تستسترون در بدن خود دارند. البته این مورد هم بین همه خانم ها یکسان نیست و خانمهایی که سطح تستوسترون بالاتری نسبت به سایر زنان دارند ممکن است تمایل به رشد بیشتر عضلات با سرعتی بیشتر داشته باشند.

انجام تمرینات بدنسازی به شما در تقویت عضلات کمک میکند و موجب از دست دادن ظرافت های زنانه نخواهد شد.

 

تقویت استخوان

با انجام تمرینات بدنسازی، عضلات شما قوی تر خواهد شد. عضلات از دو طرف به استخوان متصل هستند.

زمانی که شما عضلات را منقبض و یا منبسط میکنید، این وظیفه استخوان است که فشار این انقباض و انبساط را تحمل کند،

با انجام تمرینات بدنسازی استخوان های شما قوی تر خواهند شد تا تحمل بیشتری در برابر انقباض ها و انبساط ها پیدا کنند، به همین دلیل شکستی استخوان ها کمتر خواهد شد و احتمال بروز پوکی استخوان که در خانم ها رایج است به شدت کاهش پیدا میکند.

بافت های همبند

رباط ها ، تاندون ها و غضروف ها استخوان های شما را به هم می چسباند. این مفاصل ها هنگام ناپایدار شدن بدن در معرض آسیب هستند.

تمرین مقاومتی بالا تنه، باعث میشود بافت پیوندی در آرنج، شانه ها، گردن، ستون فقرات، مچ دست و دست ها تقویت شوند و شما به راحتی آسیب دیده نخواهید شد.

 

رشد عضلات و از دست دادن چربی

تمرینات قدرتی باعث کاهش توده جربی و کاهش ذخیره چربی می شود. هرچه نسبت توده لاغر به توده چربی بیشتر باشد، بدن شما از نظر متابولیکی فعال تر می شود.

بدن فعال متابولیکی، باعث افزایش سرعت سوخت و ساز، اکسیداسیون چربی و مصرف انرژی به صورت کالری خواهد شد. این بدان معناست که شما با حمل عضلات بیشتر، کالری و چربی بیشتری می سوزانید!

 

افزایش اعتماد به نفس

در مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی ارتقاء سلامت منتشر شده است، محققان دریافتند که زنانی که سه روز در هفته تمرین مقاومتی داشتند، نسبت به زنانی که سه روز در هفته پیاده روی کرده اند، ظاهر بدنی بهتر و چربی سوزی بیشتری داشته اند.

اشتباه نکنید، راه رفتن هم عالیست. اما قدرتمند بودن به طور منحصر به فرد هم ذهن و هم بدنتان را تقویت می کند.

چرا-خانم-ها-باید-تمرینات-بالا-تنه-انجام-دهند

 

زندگی راحت تر

انجام تمرینات بدنسازی و افزایش توان بدنی به شما کمک میکند تا در طول روز انرژی بیشتری برای انجام کار ها داشته باشید و دیرتر دچار خستگی و کاهش سطح انرژی شوید.

توان بیشتر نه تنها احساس بهتری به شما میدهد، بلکه استقلال هم برای شما به همراه دارد تا بتوانید با سهولت چالش های روزانه بزرگتری را پشت سر بگذارید.

 

برنامه تمرین شماره یک

شما میتوانید این برنامه ها به برنامه هفتگی تمرین خود اضافه کنید، در صورتی که در حال حاضر ۴ روز تمرین میکنید و بیشتر روزها برنامه پا دارید، بهتر است ۲ روز آن را با برنامه های زیر جابجا کنید.

برنامه شماره یک تمرین بالاتنه بانوان

نام حرکت تعداد ست ها تعداد تکرار ها
پرس سینه دمبل

+

پارالل

۳ ۸-۱۰
پرس سرشانه تک دست

+

کول دمبل

۳ ۸-۱۰
شنا روی زمین ۳ ۸-۱۵
پشت بازو خوابیده دمبل ۳ ۶-۸

 

برنامه تمرین شماره دو

برنامه تمرین شماره دو برنامه بالاتنه

نام حرکت تعداد ست ها تعداد تکرار ها
بارفیکس ۵ ۲-۳
کول دمبل تک دست

+

جلو بازو دمبل جفت

۳ ۸-۱۰
Face Pull

+

نشر خم دمبل نشسته

۳ ۸-۱۰
زیر بغل خم دمبل تناوبی ۳ ۵-۷

 

برنامه بدنسازی بانوان : برنامه ای برای توسعه هرچه بهتر پا و باسن

خلاصه ▼
عنوان
5 دلیل که نشان میدهد، خانم ها باید تمرینات بالاتنه هم انجام دهند
توصیف
در این مقاله قصد داریم به شما 5 دلیل، که تمرینات بالا تنه برای بانوان را ضروری میکند، معرفی کنیم. با اسپارتا اسپرت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397